omgangsregeling tijdens vakantie

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
henryd
Frequent schrijver
Frequent schrijver
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 jul 2011, 17:52

omgangsregeling tijdens vakantie

Bericht door henryd »

De zomervakantie nadert. Ik heb aangegeven dat ik zo goed als mogelijk de tijdelijke bezoekregeling van 2 uur/week zou willen continueren. Ook heb ik gevraagd of het mogelijk is om de periode dat ze afwezig is te compenseren met wat extra bezoekuren. De moeder is daar niet op ingegaan. Ze heeft aangegeven 6 weken weg te gaan, zonder verder enige handreiking te doen of mij tegemoet te komen.
Mag de moeder dit zomaar doen? Ik heb het kind erkend en zit in een rechtsprocedure voor een meer uitgebreide omgangsregeling.
Daarnaast: ik weet dat ze slechts maximaal 4 weken op vakantie zal zijn, vanwege schoolverplichtingen als ze terugkomt. Ze geeft mij dus in feite onjuiste informatie. Hoe hiermee om te gaan? (Als ik haar erop aanspreek zal ze vast zeggen dat het onzin is en dat ze 6 weken vakantie heeft). Ik ben benieuwd naar goede tips op dit gebied.
Ben ik in deze situatie nog volledig afhankelijk van de bereidwilligheid van de moeder?
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: omgangsregeling tijdens vakantie

Bericht door Casper »

Is de omgangsregeling van 2 uur p/w vastgelegd? Dan heeft moeder zich daaraan te houden. Het afdwingen ervan zal echter niet zo makkelijk zijn (kort geding etc.).

Je kunt de leugens van moeder documenteren en meenemen in de rechtszaak. Hou daarbij in de gaten dat je mikt op een uitstekende omgangsregeling op de middellange termijn, en niet op (relatieve) succesjes op de korte termijn.
Casper
papavan
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 57
Lid geworden op: 18 jun 2011, 13:24

Re: omgangsregeling tijdens vakantie

Bericht door papavan »

Moeder heeft zich te houden aan de 2u en eenzijdig stopzetten of niet nakomen mag niet. Ineens 6wkn vakantie gaan dus ook niet.

Ook hier. Als je het kan betalen. Ik zou kortgeding doen. De noodzaak voor kortgeding is er (acute situatie) en in kortgeding eis je nakoming van de omgang + dwangsom.

Vooral aangeven dat contact al beperkt is en 6wkn te lang is zonder omgang. Wat zegt je advocaat?
Gesloten