Haalgeld

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
Gebruikersavatar
sdwv
Administrator
Administrator
Berichten: 197
Lid geworden op: 11 aug 2006, 18:25

Haalgeld

Bericht door sdwv »

Nieky Geplaatst: 16 Mei 2006 01:18 pm Onderwerp: Haalgeld

--------------------------------------------------------------------------------
Ik ben veroordeeld tot het betalen van kinderalimentatie. Op zich is dat niet erg. Waar ik wel problemen mee heb is, dat ik het kind niet te zien krijg.

In de beschikking staat dat het geld aan het begin van de maand 'betaalbaar gesteld' moet worden.

Mijn idee is dan ook, om het geld klaar te leggen in een enveloppe. Ze mogen het geld komen halen.

Heeft iemand dit al eens gedaan en wat zijn de ervaringen hiermee?

Nieky


Sjaak Geplaatst: 19 Mei 2006 12:59 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------
Leuk idee, maar of het werkt vraag ik me af. Waaro mag je je kind niet zien? Gelijk een kortgeding aanspannen lijkt mij beter.


Nieky Geplaatst: 25 Mei 2006 06:35 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------
Sjaak schreef:
Leuk idee, maar of het werkt vraag ik me af. Waarom mag je je kind niet zien? Gelijk een kortgeding aanspannen lijkt mij beter.

Mijn vraag is vooral bedoeld om mensen dit idee aan de hand te doen.
Want in mijn beschikking staat alleen 'betalen'. Dus niet 'per bank' er bij. Ik moet het wel voldoen aan het begin van de maand. Het lijkt mij dus een mogelijkheid om contact min of meer af te dwingen.

Een kort geding lijkt mij erg moeilijk, omdat mijn expartner de rechter heeft wijsgemaakt dat alle inspanning erop gericht is om het kind naar mij te laten gaan. "Maar het kind wil zelf niet". Het kind is gehoord.
Uit betrouwbare bron weet ik dat het kind tegen mij wordt opgezet.
De advocaat van de wederpartij heeft hier subliem spel neergezet om de rechter om de tuin te leiden. Zodoende heb ik geen omgangsregeling gekregen. De rechter laat dat nu geheel aan mijn expartner over.


Sjaak Geplaatst: 26 Mei 2006 05:03 am Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------
Je moet wel uitkijken dat je bewijs hebt dat je betaald hebt. Voor hetzelfde geld zegt ze later nog geen geld te hebben gehad. Laat haar dus tekenen of iets. Ik ben er ook al 1 maal ingelopen.


Balance Geplaatst: 27 Mei 2006 08:02 am Onderwerp: Re: Haalgeld

--------------------------------------------------------------------------------
Nieky schreef:
Ik ben veroordeeld tot het betalen van kinderalimentatie. Op zich is dat niet erg. Waar ik wel problemen mee heb is, dat ik het kind niet te zien krijg.

In de beschikking staat dat het geld aan het begin van de maand 'betaalbaar gesteld' moet worden.

Mijn idee is dan ook, om het geld klaar te leggen in een enveloppe. Ze mogen het geld komen halen.

Heeft iemand dit al eens gedaan en wat zijn de ervaringen hiermee?

Nieky


Kijk maar uit. Ik zat een tijd financieel helemaal aan de grond. Stopte met het betalen van alimentatie. Netjes brief geschreven en uitgelegd aan ex. Half jaar niets gehoord. En dan ineens een deurwaarder op de stoep. Of ik even alle achterstallige alimintaite ineens wilde dokken anders loonbeslag. Heb een lening aan moeten gaan. Daarna rechtszaak (officieel verzoek alimentatievermindering). Je moet HELEMAAL met de billen bloot om je inkomsten uitgaven enz enz te laten zien. De advocaat kost bakken met geld. De uitzoekerij, de ergernis en de frustratie in de aanloop naar de zitting en het slachtoffergedrag op de zitting zijn tenhemelschreiend. Heb wel iets vermindering van alimentatie gekregen, waar achteraf veel te laat. Heb 3 jaar lang teveel betaald omdat ik opzag tegen de juridische rimram. Moraal van het verhaal: als je denkt dat je niet meer de hele mep betalen kunt - meteen naar de rechter!


pvs Geplaatst: 28 Mei 2006 07:59 pm Onderwerp: Re: Haalgeld

--------------------------------------------------------------------------------
Nieky schreef:
Ik ben veroordeeld tot het betalen van kinderalimentatie. Op zich is dat niet erg. Waar ik wel problemen mee heb is, dat ik het kind niet te zien krijg.

In de beschikking staat dat het geld aan het begin van de maand 'betaalbaar gesteld' moet worden.

Mijn idee is dan ook, om het geld klaar te leggen in een enveloppe. Ze mogen het geld komen halen.

Heeft iemand dit al eens gedaan en wat zijn de ervaringen hiermee?

Nieky
Het grootste probleem is dat dit dus volgens de rechter afzondelijk wordt gezien. Het niet te zien krijgen van je kind heeft niets te maken met de alimentatie voor het kind. Er zijn wel eens voorstellen geweest om dit dus wel te gaan koppelen maar tot nu toe is dat volgensmij nog niet mogelijk.

Als je je kind niet te zien krijgt omdat je ex dit weigert, meteen de volgende werkdag een kortgeding aanspannen. Dit MOET je doen omdat je anders volgens de rechter geen actie hebt ondernomen dus ook er geen moeite mee hebt dat je je kind niet te zien krijgt. Een kortgeding zorgt waarschijnlijk nergens voor maar laat wel zien aan de rechtbank dat je je kind wel wil zien. En later kan je ook aan je kind laten zien dat je alles geprobeerd hebt wat in je macht ligt om je kind te zien.

En ik ben het ook helemaal met Sjaak eens, pas enorm op met contante betalingen. Want ze zeggen later gewoon dat je niets betaald hebt. Altijd via de bank met een omschrijving. Dan ligt het vast.


Sjaak Geplaatst: 07 Jul 2006 12:10 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------
Mijn advocaat heeft mij verteld dat als mijn ex geen geld heeft, ze ook kan eisen dat als mijn ex de kinderen niet zou meegeven, ze opsluiting/ in bewaring gesteld kon gaan eisen. Oftwel dat mijn ex tijdelijk wordt opgesloten.
Gesloten