Weer een zitting

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
TrotsePa
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 dec 2010, 10:45

Re: Weer een zitting

Bericht door TrotsePa »

De beschikking is binnen en ik ben erg tevreden met de uitspraak!

Voor zover mij verteld is krijg ik gezamelijk gezag en de omgang is elke zaterdag 3 uur. De eerste maand begeleid met zus of pa/ma, de tweede maand onbegeleid en vanaf de derde maand een tweede dag van 3 uur erbij.

Verder heb ik ook contact gelegd met een mediator en proberen het op die manier een positieve wending te geven!
NogEenPap
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 163
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:29

Re: Weer een zitting

Bericht door NogEenPap »

Trotsepa

Geweldig nieuws, gezamelijk gezag. Die omgang is flut maar die wordt zeker uitgebouwd.

Gefeliciteerd!!!!!!
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Weer een zitting

Bericht door EDA »

Gezamelijk gezag is heel mooi!! Gefeliciteerd!

Omgang is mager, maar toch ,maar braaf volgens de letter volgen. Dat wordt vast meer, naarmate de tijd verstrijkt en je trouw meedoet met de regeling zoals die er ligt.
TrotsePa
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 dec 2010, 10:45

Re: Weer een zitting

Bericht door TrotsePa »

Ik vind het nog steeds lastig, even los van de regeling, om aan te zien hoe haar zoontje er duidelijk onder lijdt.

Hij is duidelijk teruggetrokken en lijkt me in mijn ogen ook een beetje te zijn opgezet tegen mij; misschien wel iets meer door oma dan door de moeder, maar sinds zijn kerstvakantie is hij niet meer de oude.... Hij mag simpelweg alleen onder haar controle contact met mij hebben en ik weet zeker dat hij dat niet altijd even leuk vindt... Alle hoop vestig ik voor hem op het gezamelijk overleg bij de opvoedpoli, maar het blijft me nog steeds een zorgelijke kwestie..
NogEenPap
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 163
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:29

Re: Weer een zitting

Bericht door NogEenPap »

Beste TrotsePa,

Dit klinkt hard maar haar zoontje zul je (voorlopig althans) los moeten laten.
Hoe zeer je je zijn lot ook aantrekt natuurlijk kun je bij moeders inspelen op haar gevoel en allerlei zaken aankaarten in de trent van ja maar het zou toch veel leuker zijn dat ze samen bij mij kunnen spelen etc.

Maar dat is voor later zou ik nu niet doen wellicht loop je ook het risisco om allerlei negatieve acties bij moeders op te wekken, dat is het laatste wat je nu wilt.
Concentreer je nu op (en geniet van) de omgang met je eigen zoontje en zorg ervoor dat dit zo vlekkeloos mogelijk verloopt.

Dat is nu echt het belangrijkste.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Weer een zitting

Bericht door EDA »

Ik onderschrijf de laatste schrijver.
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Weer een zitting

Bericht door Casper »

Ik vind het nog steeds lastig, even los van de regeling, om aan te zien hoe haar zoontje er duidelijk onder lijdt.

Hij is duidelijk teruggetrokken en lijkt me in mijn ogen ook een beetje te zijn opgezet tegen mij
Is een reden tot zorg, maar maak je er aan de andere kant ook geen al te grote zorgen voor. Zo'n periode is ook (of: vooral) voor een kind heel erg moeilijk en daar kun je een bepaalde reactie op verwachten. Heel vaak trekt dit weer prima bij, hoewel er toch ook wel een gat of gaatje in het hart van zo'n kind geslagen is (dit is mijn eigen ervaring). Net zoals vorige schrijvers zeggen: geniet van je tijd, ga leuke dingen doen, heb het nooit over jouw zorgen of over (problemen met) moeder. Geef hem alle tijd en ruimte om de relaties opnieuw op te bouwen en te bekijken. Uitganspunt blijft de rechterlijke beschikking; zowel je ex als jij dienen zich daaraan onverkort te houden. Gefeliciteerd met die prima uitspraak: goed gedaan!
TrotsePa
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 dec 2010, 10:45

Re: Weer een zitting

Bericht door TrotsePa »

Dank je wel Casper ea voor jullie nuchtere antwoorden. Gevreesd wordt echter dat ze zich niet gaat houden aan deze beschikking. De vraag is dan ook even wat ik morgen moet doen als ze weigert? (ze moet me conform beschikking per mail de dag voorafgaand aan de omgang laten weten hoe het met hem gaat) Tot op heden heb ik nog niets ontvangen.
De avond duurt wel erg lang zo.. T kan echt alle onvoorspelbare kanten op gaan nu..
NogEenPap
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 163
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:29

Re: Weer een zitting

Bericht door NogEenPap »

Gewoon gaan morgen mailtje of geen mailtje.
Uitdraai met uitspraak v/d rechter meenemen (heel belangrijk).
Ik raad je ook aan om met een getuige (en die ook zichtbaar uit laten stappen) je zoontje te gaan halen.

Maak ook opnames met telefoon in je zak of video

Als je je zoontje niet meekrijgt of als ze niet open doet, niet gaan bonsen op de deur maar gewoon rustig via telefoon contact proberen te leggen met je ex.

Daarna heel droog naar het politiebureau en aangifte doen wegens onttrekking aan ouderlijk gezag Art 279. Procedure staat hier op de site.

Maar het belangrijkste is: gaan en je kleine man ophalen!
Stuur ook een half uurtje voor je aankomst een sms-je ik ben er zo en zo laat kan ze nooit zeggen hij heeft niets van zich laten horen. Zo haal ik mijn kind al een aantal maanden op.
Sterkte en geniet ervan morgen!
TrotsePa
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 dec 2010, 10:45

Re: Weer een zitting

Bericht door TrotsePa »

Uiteindelijk kreeg ik toch een (zeer) beknopte mail en heb vandaag 3 uur kunnen genieten van mijn zoontje!

Nu wel het volgende; Ze gaat volgende week 2 weken op vakantie en komt niet met een alternatief voor de omgang.. Ik krijg dus eind van de maand pas weer contact met de kids..

En verder.. de school reageerde erg netjes en meewerkend. Ik kon mijn verhaal kwijt en gaan met hem praten. Iets wat me erg gerust stelt.

Hoe dan ook kan ze me deze dag niet meer van me afpakken!
NogEenPap
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 163
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:29

Re: Weer een zitting

Bericht door NogEenPap »

TrotsePa
Ik vroeg me net af of je je zoontje mee hebt gekregen dat hoef ik dus niet meer te vragen (gelukkig).

Die vakantie tsja die ga je echt niet tegenhouden.
Al het andere blijft hetzelfde, alles documenteren en daar waar (juridisch) mogelijk aangifte doen tot ze gek van je worden (alles voor de dossier opbouw) en jij blijft ondertussen gewoon het braafste jongetje van de klas.

Al krijg je je zoontje straks echt niet mee.
Houd je doel op de lange termijn voor ogen dus binnen een paar weken of paar maanden ga je dit toch niet bereiken.

Al het andere is hieraan ondergeschikt.
Als je ex alleen mondeling heeft medegedeeld dat ze op vakantie gaat kun je er zelfs voor kiezen om gewoon je zoontje op te halen volgende week (met getuige) en daarna naar het politiebureau.

Dossier opbouwen is echt heel belangrijk nu.
TrotsePa
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 dec 2010, 10:45

Re: Weer een zitting

Bericht door TrotsePa »

Tja nu is het dus zo dat ze dat bij de rechtbank gemeld heeft. Er staat in de beschikking hier niets over vermeld, maar heb nu via mijn advocaat maar gevraagd naar een alternatief. Een antwoord hierop zal niet gaan komen lijkt me.
Betekent dat dan dat ik aangifte moet gaan doen? Of komen met een kort geding?

Wel gaan we deze week 'in overleg' bij de opvoedpoli. Ze blijft volhouden dat ik niet in staat ben om voor mijn zoontje te zorgen maar dit is een nieuwe omgeving voor haar (de opvoedpoli) dus het kan zijn dat er ineens iets anders ter sprake komt. Een echt positieve wending zal het niet gaan opleveren vrees ik. Dit gezien ze weer naar haar moeder gaat die er altijd een vreemde negatieve manipulatieve wending aan geeft...

Helemaal wanneer ik straks 'onbegeleid' omgang mag krijgen. Zonder mijn zus.

Vervelend, dit borderline achtige gedrag waardoor een kind altijd een negatief beeld gaat krijgen van zijn niet verzorgende ouder... Ze kan er zelf niets aan doen, maar dat kan volgens mij geen enkele instantie..
NogEenPap
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 163
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:29

Re: Weer een zitting

Bericht door NogEenPap »

Ik denk dat een kort geding alleen daarvoor nog iets te vroeg is. Je zou iderdaad aangifte kunnen gaan doen en als het dan straks weer een keer gebeurt weer aangifte van doen.

Ze kan immers met dit soort acties aantoonbaar niet garant staan voor een goede omgangsregling op deze wijze.

Als ze dan ook nog eens negatief wordt beinvloed door haar familie kun je zeker wel iets met eeen kort geding. Ik heb wel uitspraken gelezen dat een kind uiteindelijk aan de vader werd toegewezen omdat mede door gestook van de familie van moeders kant de man geen goede omgangsregeling geboden kon worden terwijl het andersom (dus in geval van hoofdverblijf bij de vader) wel gegarandeerd kon worden, Casper kan die uitspraak nog wel terugvinden die had 'm volgens mij ook ergens in een link gezet.
TrotsePa
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 dec 2010, 10:45

Re: Weer een zitting

Bericht door TrotsePa »

Op aanraden van mijn advocaat doe ik maar even geen aangifte.

Ze heeft aangegeven in hoger beroep te gaan tegen de gezagsregeling. Ook wilt ze niet meewerken aan de beschikking en mij niet onbegeleid (dus zonder zus) de kleine mee te geven per maart. Het ziet er dus weer naar uit dat ik de kids voorlopig niet meer te zien krijg, gezien ze op vakantie gaat en daarna (ondermeer vanwege de indoctrinatie van haar moeder) de kleine uberhaupt niet mee gaat geven....

Ze gaf overigens aan dat ik vorig weekend niet ben geweest en niets van me heb laten horen, terwijl ze dit eigenhandig zelf had gecanceled.... (zie eerdere berichten)
Lekker verhaal dus..

Ik hoop nog op een verbeterde houding aankomende week tijdens onze intake, maar als ik al mijn geld in zou moeten zetten zou ik eerder op een dwarse houding rekenen... lastig allemaal.. kostbaar allemaal.. puur eigen belang.. niets van dit alls is in het belang van een kind.. Haar volgende stap zou zijn om naar de andere kant van het land te gaan verhuizen. Dat weet ik zeker. Ook dat is niet bepaald in het belang van de kids...

Ik zie het soms een beetje zwart in allemaal..
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Weer een zitting

Bericht door EDA »

TrotsePa schreef:Op aanraden van mijn advocaat doe ik maar even geen aangifte.
Advocaten lopen soms op eieren, teneinde een doel te bereiken. ( Mijn advocaat adviseerde b.v. de dwangsommen niet te verbeuren, hoewel ik daar 3x reden toe had.... )
TrotsePa schreef: niets van dit alls is in het belang van een kind.. Haar volgende stap zou zijn om naar de andere kant van het land te gaan verhuizen. Dat weet ik zeker. Ook dat is niet bepaald in het belang van de kids...

Ik zie het soms een beetje zwart in allemaal..
Bekend gegeven, dat exen niet in het belang van kinderen denken en handelen.
Dit zijn machten die we moeten accepteren en waar we ons krachtig tegenover moeten ( leren ) opstellen. Dit vraagt om veel wijsheid, geduld, Liefde van ons.

Ik weet mij gesteund met de gedachte dat ik weliswaar een kind op de wereld heb gezet, maar dit niet mijn eigendom is. Mijn kind(eren) zijn bij mij, niet van mij.
Ik doe alles wat in MIJN vermogen ligt, om er te zijn voor ze. Meer kan gewoon niet van mij verlangd worden en kan ik ook niet van mijzelf verlangen. Dat geeft rust en maakt mij minder somber, ondanks de omstandigheden.

IK ben goed voor mijn dochter, op de momenten dat ik daartoe in de gelegenheid ben gesteld. En dat werpt vruchten af. Mijn dochter zei 3x afgelopen WE dat ze graag bij MIJ wil blijven en dus niet met mama mee terug wilde. Dat ontspruit uit haar en is haar niet door mij in de mond gelegd.
Hiermee wil ik aangeven dat je pas echt van je kind kunt houden als er de gelegenheid is. Maar dan moet je er ook zijn.
Dat vraagt van je, nu, om helder en aanwezig te zijn, net zo als een Elfstedentochtschaatser klaar moet zijn op het moment dat die tocht wordt aangekondigd.
Ik put kracht uit deze manier van benaderen. En juist die kracht maakt dat ik ready ben op momenten dat het nodig is. En dat werpt echt zijn vruchten af, ook voor jezelf in andere situaties die niet direct wat met je kind te maken hebben. Je wordt gewoon een sterker krachtiger mens.
Gesloten