Weer een zitting

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
TrotsePa
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 dec 2010, 10:45

Re: Weer een zitting

Bericht door TrotsePa »

Er is wel een 'mutatie' gemaakt. Zouden dit soort acties niet kunnen leiden tot het terugdraaien van gezag in hoger beroep of beslissingen van de rechter bij een definitieve regeling?

Moet ik ook een kg aanspannen nu?
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Weer een zitting

Bericht door EDA »

Als je melding maakt bij de politie van een als een gek rijdende Ferraribestuurder wordt toch ook niet jouw rijbewijs ingenomen?

Daarbij moeten er zwaarwegende argumenten zijn vooraleer jouw ouderlijk gezag weer afgenomen zou moeten worden en die zijn er niet, toch?
Je ex aangeven omdat ZIJ een strafbaar feit begaat, kan toch niet leiden naar afname van jouw verworvenheid?

Met een mutatie zijn je bevindingen opgenomen in het dagrapport van de politie. Maar daar heb jij geen afschrift, of zelfs maar een nummer, van. Daar kun je dus niet echt veel mee.

KG? Dit checken met/bij je advocaat. Dat is je juridisch adviseur.
Persoonlijk denk ik in dit stadium niet.
Je hebt immers een vonnis, dat echter niet wordt opgevolgd. Daarom moet jij je strikt aan het vonnis houden en wanneer het niet wordt gerespecteerd en tot onttrekking aan jouw ouderlijk gezag leidt aangifte doen ( art 279 sr ). Zo bouw je een dossier op waar je richting rechter wat mee kunt. Nu heb je dat niet. Een KG kan als er sprake is van een spoedeisend belang. Zulks ter beoordeling van de rechtbank/rechter.
TrotsePa
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 dec 2010, 10:45

Re: Weer een zitting

Bericht door TrotsePa »

Ze blijft volgens mij wel bij haar standpunt dat ik hem alleen 'begeleid' mee krijg. Vraag is dus ook even of ik er verstandig aan doe in mee te gaan en mezelf dus eigenlijk ook niet hou aan de afspraken
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Weer een zitting

Bericht door EDA »

Begeleid, onbegeleid... dat is ondergeschikt aan het simpele gegeven dat het zien/beleven van je kind en omgekeerd belangrijker is.
Al moet de Koningin toekijken met Rutte er bij. Als ik mijn kind maar kan beleven.
Het kan als vernederend worden ervaren, je kind te moeten zien onder begeleiding en dat is het ook. Toch moet je dat met opgeheven hoofd gewoon doen, indien niets anders kan. Dan leer je maar je hoofd opgeheven te houden, snap je. Voor je kind is dat allemaal van ondergeschikt belang namelijk. Die ziet Papa gewoon, ook al is dat in een ongewone situatie.
Maar Papa was er. DAT is wat telt. En tevens ook voor de rechter.
Ik moest naar de andere kant van het land om mijn kind te zien. Met geleend geld voor de benzine. Maar wat zou het? Mijn kind heeft het als fijn ervaren en voor de rechter is duidelijk dat de omgang door mijn inzet onder moeilijke omstandigheden toch door heeft kunnen gaan.
TrotsePa
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 dec 2010, 10:45

Re: Weer een zitting

Bericht door TrotsePa »

Ik begrijp dat dat bijzonder vervelend is.... Nu is het zo dat mijn zus uit de andere kant van t land moet komen en niet naar zwemles kan met haar dochter. Daarnaast lijkt ex zich niet bezig te houden met het begeleide omgang wat ze eist, maar zich meer bezighoudt met het kapotmaken van alles en iedereen ze haar zin niet krijgt. Ze is ook steeds op zoek naar bevestigingen van haar mening en acties.

ik ben nu ook erg afhankelijk van mijn zus want die kan en wilt niet elke keer waardoor ik mijn zoon niet kan zien. De rechter heeft nu besloten. Moet ik haar nu bevestiging geven dat ze deze uitspraak naast zich neer mag leggen en haar wispelrurigheid oogluikend toe sta
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Weer een zitting

Bericht door EDA »

Je moet je eigen koers varen.
Wat je ex doet is irrelevant. ( In die zin dat je je er niet door moet laten leiden/lijden )
Stuur aan op omgang, conform vonnis.
Wil ze dat niet, stuur aan op begeleid, door zus of een ander.
Lukt dat niet, dan is het praktisch onmogelijk ( gemaakt ) en is er een nieuwe situatie.
In het belang van je kind is er dan dus een spoedeisend belang en kun je kijken of je een KG kunt aanspannen. Je ex frustreert dan immers de omgang volledig, terwijl jij er alles aan hebt gedaan om die wel mogelijk te maken. Je kunt de rechter dan ook vragen maatregelen te treffen. ( of dat lukt is afwachten, maar er is een veranderde situatie die tussenkomst van de rechter rechtvaardigt ).
Ben benieuwd hoe anderen hier over denken...

Zorg er voor dat jij je houdt aan het vonnis en laat blijken dat je alles doet om omgang mogelijk te maken. En laat uiteraard je zus een verklaring schrijven dat ze niet meer in de gelegenheid is / wil zijn om de omgang te begeleiden. Haar goed recht...
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Weer een zitting

Bericht door The Driver »

EDA

Ik ben het niet met je eens betreffende de begeleide omgang. Die weiger ik inmiddels, ik heb 11 maanden begeleidde omgang gehad en de gezinsvoogd had voor de RvdK slechts 2 opmerkingen : a) mijn jongste zoon 8 jaar inmiddels liep tijdens een zomerse dag naar buiten terwijl hij in een serre zat, omdat hij dat bij moeder wel mocht en 1 keer gaf ik hem nog 1 snoepje terwijl ik een half uureerder gezegd had, dat hij er geen meer kreeg.
Na die 11 maanden heb ik om de motivatie van de gezinsvoogd gevraagd waarom hij nu door wilde zetten met die begeleide omgang en die heb ik nooit gekregen.
Het is ook zeker niet in het belang van de kinderen, die zien dan Papa wel, maar dan wel onder bewaking, want Papa heeft bewaking nodig. Je wordt als een crimineel bij de kinderen weggezet en dat accepteer ik niet meer, dan zoek ik wel andere manieren om de kinderen te zien. Dat ga ik hier niet wegzetten, dat is duidelijk.
TrotsePa
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 dec 2010, 10:45

Re: Weer een zitting

Bericht door TrotsePa »

Dat is nou inderdaad ook hetgeen waarom ik aan het twijffelen ben of ik er wel goed aan doe om begeleiding toe te staan. Wie bepaald nu wanneer er geen begeleide omgang meer plaats hoeft te vinden? De rechter is dat nu in ieder geval niet meer.

Ik ga wel proberen nog tot een compromis met begeleiding te komen, maar ik heb het idee dat dit een eindeloos verhaal wordt en weer van vooraf aan begonnen kan worden mocht dit ter zitting besproken gaan worden.
TrotsePa
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 dec 2010, 10:45

Re: Weer een zitting

Bericht door TrotsePa »

Ze heeft zich overigens nu dus in 1 maand tijd 2 keer omgang ontzegd en wat betreft een verslag wat ze zou moeten mailen is ook wel eea aan op te merken. Is dat niet voldoende basis voor een kort geding?
NogEenPap
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 163
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:29

Re: Weer een zitting

Bericht door NogEenPap »

Natuurlijk is ze fout bezig. En kun je altijd een kort geding starten. Begrijp ik ook volledig.
Ik zou de zaak alleen nog wat verder op de spits drijven. Dus volgende week weer gaan als ze er weer niet is wel degelijk aangifte doen en ook je zaak uitleggen dat je de vorige keer alleen maar melding hebt gedaan in het belang v/d communicatie etc.

Je hebt nu een melding gedaan. Daar krijgt je ex niks van te horen.
Is alleen voor de politie intern. Dit wordt zelfs niet eens beschikbaar gesteld aan andere regio's. Aangiftes zijn landelijk en meldingen niet.

Ik zou om je dossier goed op te bouwen nog een paar weken wachten met verzoekschrift aan rechtbank en KG maar dus wel angifte gaan doen volgende week als ze er weer niet is en je je zoontje dus weer niet meekrijgt.

Sterkte en volhouden!
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Weer een zitting

Bericht door EDA »

Wat NogEenPap zegt: DOSSIER opbouwen! Wel aangifte doen!! en je telkens, al is het begeleid, bereid tonen WEL omgang te hebben, al is het op de Noordpool.

Heeft ex met regelmaat omgang gedwarsboomd, je hebt ouderlijke macht, dan sta je volgens mij sterk bij een nieuw bezoek aan de rechter.
Je ex. is dan ook strafrechterlijk aan te pakken. ( taakstrafje van enkele uren..., maakt niet uit.. het gaat er om wat je bij de rechter bereikt. )

Dus, wel gaan, ongeacht de condities. Wel omgang hebben.
Ex frustreert --> aangifte doen.
Zus kan niet........., zelf gaan. Geen omgang --> aangifte doen.

Het is heel simpel een zakelijk iets.
Gaat natuurlijk gepaard met emotie, maar in de kern is het een zakelijk ding.
TrotsePa
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 dec 2010, 10:45

Re: Weer een zitting

Bericht door TrotsePa »

Dus eigenlijk zou ik het zo nog een paar maanden moeten volhouden tot zolang de zaak aanhoudt? Desnoods met begeleiding?
Dat vind ik zelf een beetje vreemd want in de beschikking staat namelijk anders en dan zal ze me bij de rechtbank gaan verwijten dat ik me ook niet aan de beschikking heb gehouden (en dat ze dat doet zie ik echt gebeuren :roll: )

Maar zwart wit ben ik niet en ben nog steeds wel voor overleg vatbaar. Het vervelende is, dat ik nog steeds geen duidelijke grens trek op deze manier en daardoor zal ze eindeloos doorgaan met frustreren.

Ik had ex al gevraagd hoe ze dit het liefst ziet (onbegeleid) en wat mij betreft de tijd zelfs indelen, maarja geen antwoord geven en er dan niet zijn dat kan natuurlijk niet. Bovendien, pas na 2100 op vrijdag mailen dat ze onbegeleide omgang niet ziet zitten kan natuurlijk ook niet.

Ik zal voortaan iig zeker elke week een mail sturen met een verwijzing naar de beschikking en proberen begeleiding te regelen. Ook zal ik haar vragen zelf met een plan te komen. Wie ze accepteerd als 'begeleider' en wie niet.

Overigens hebben we deze week nog een afspraak bij de opvoedpoli in de planning staan. Wellicht daar daar nog iets ter tafel besproken kan worden mocht ze komen...

Overigens, is het niet zo dat als ik steeds aangifte doe, de politie helemaal stapel wordt. Ik kan toch net zo goed eea bewaren en dit op een later moment omzetten tot aangifte?

Erg bedankt voor jullie reacties. Ik vind hier veel steun!
NogEenPap
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 163
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:29

Re: Weer een zitting

Bericht door NogEenPap »

Als je nu 10x in elkaar geslagen of beroofd wordt dan doe je toch ook 10x aangifte.
Laat die politie maar stapelgek worden van je aangiftes.

Thats in general the idea.

Je staat nl. in je recht en je moet er werkelijk alles aan doen om aan te tonen dat je ex fout is. Oom agent is verplicht je aangifte op te nemen. Procedure staat op de site.

Fijn als ze gek worden van je. Voel je niet bezwaard ze worden er in tegenstelling tot jij gewoon voor betaald. Het is hun werk.
Kun je ook rustig zeggen als je weer komt dat je het niet voor je lol doet.
Maar ga vooral op de 'emo tour' en niet in discussie met oom agent ga huilend desnoods met 20 kg uien je verhaal doen.

Draai het om. Jij trekt het niet meer en kan het emotioneel niet meer aan.

Al deze zaken kun je gewoon doen en evengoed in overleg met je hex gaan.
Maar je moet het wel echt doen hoor!

Het is echt de enige manier.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Weer een zitting

Bericht door EDA »

NogEenPap schreef: Laat die politie maar stapelgek worden van je aangiftes.

Je staat nl. in je recht en je moet er werkelijk alles aan doen om aan te tonen dat je ex fout is. Oom agent is verplicht je aangifte op te nemen. Procedure staat op de site.
Je hoeft je niet eens af te vragen of ze gek van je worden. Gewoon gaan, ze MOETEN.
NogEenPap schreef:Maar ga vooral op de 'emo tour' en niet in discussie met oom agent ga huilend desnoods met 20 kg uien je verhaal doen.

Draai het om. Jij trekt het niet meer en kan het emotioneel niet meer aan.
Is eigenlijk niet nodig. Politie moet gewoon zijn werk doen en als ze weigeren je advocaat een art12 procedure laten opstarten.
NogEenPap schreef:Al deze zaken kun je gewoon doen en evengoed in overleg met je hex gaan.
Maar je moet het wel echt doen hoor!

Het is echt de enige manier.
Gewoon helder blijven en doen wat nodig is. Aangifte van onttrekking doen hoor, dit is strafbaar en dus is het van belang daarmee munitie te verzamelen. Bij de rechter heb je die hard nodig, want jij wordt geacht te beargumenteren wat je vraagt en waarom je dat vraagt. En met die aangiften heb je onomstotelijk vaststaan dat je ex frustreert.
Laatst gewijzigd door EDA op 05 mar 2012, 20:55, 1 keer totaal gewijzigd.
NogEenPap
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 163
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:29

Re: Weer een zitting

Bericht door NogEenPap »

EDA beschrijft het nog eens heel duidelijk.
Bedenk je goed dat wat je ook doet altijd beter is dan niks doen.
Daar ga je sowieso niks mee winnen.

Ga op je gevoel af en doe wat je moet doen! Maar doe iets (aangifte)!
Gesloten