Mijn ex heeft partner met een dubieus verleden

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
Gebruikersavatar
sdwv
Administrator
Administrator
Berichten: 197
Lid geworden op: 11 aug 2006, 18:25

Mijn ex heeft partner met een dubieus verleden

Bericht door sdwv »

NebNegah Geplaatst: 12 Jul 2006 08:31 pm Onderwerp: Mijn ex heeft partner met een dubieus verleden

--------------------------------------------------------------------------------
Ik heb drie kinderen en sinds 8 december 2004 officieel gescheiden. De kinderen zijn aan mijn ex-partner toegewezen maar we blijven samen verantwoordelijk voor de opvoeding.

Samen met mijn ex-partner heb ik geregeld dat ik mijn kinderen iedere woensdag en om het weekend zie. Ik betaal mijn ex-partner maandelijks een bedrag in de tegemoetkoming in de kosten.

Mijn ex-partner is opnieuw getrouwd met iemand die ook kinderen heeft. Door middel van een rechterlijke uitspraak mag hij zijn kinderen niet zien. Als ik op internet zoek naar de redenen die ten grondslag liggen aan het besluit van een rechter om tot zo'n zwaarwegend oordeel te komen, stuit ik steeds maar op een paar, overigens zwaarwegende, argumenten die te maken hebben met verwaarlozing van kinderen.

Je zal begrijpen dat ik sterk de behoefte heb te weten waarom de partner van mijn ex zijn kinderen niet mag zien. Als ik mijn ex-partner ernaar vraag vang ik bot wat ik me best kan voorstellen.

Je zal begrijpen dat ik me best zorgen maak door deze situatie. Hij mag z'n eigen kinderen niet zien maar wordt wel geacht mijn kinderen op te voeden!!

Wie weet of ik het recht heb om in te grijpen in deze situatie en kan ik op grond van de gerechterlijke uitspraak eisen dat ik mijn kinderen meer mag zien dan de huidige omgangsregeling?


Sjaak Geplaatst: 14 Jul 2006 03:25 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------
Waarom ga je niet eens praten met een advocaat of zelfs meerdere. De een heeft niet altijd zin in bepaalde zaken en de andere weer wel. Eesrte half uur is vaak gratis en zo kun je in ieder geval info inwinnen. Het belamg is nogal groot zou ik zeggen als ik je verhaal lees.


Kees Geplaatst: 31 Jul 2006 02:40 pm Onderwerp: Is dit wat?

--------------------------------------------------------------------------------
Probeer altijd de officiele instanties het werk te laten doen. Zij hebben meer info ter beschikking dan wie dan ook. Ik heb in het verleden ook een keer een melding gedaan en twee jaar later kwam die zelfde melding ineens boven hetgeen mijn zaak heel veel goed heeft gedaan.


Het AKJ informeert, adviseert en ondersteunt iedereen met vragen of klachten over de jeugdhulpverlening en de jeugdbescherming.
http://www.akj.nl/

groet kees http://www.omgang.com


Balance Geplaatst: 09 Aug 2006 06:59 pm Onderwerp: Re: Mijn ex heeft partner met een dubieus verleden

--------------------------------------------------------------------------------
NebNegah schreef:
Ik heb drie kinderen en sinds 8 december 2004 officieel gescheiden. De kinderen zijn aan mijn ex-partner toegewezen maar we blijven samen verantwoordelijk voor de opvoeding.

Samen met mijn ex-partner heb ik geregeld dat ik mijn kinderen iedere woensdag en om het weekend zie. Ik betaal mijn ex-partner maandelijks een bedrag in de tegemoetkoming in de kosten.

Mijn ex-partner is opnieuw getrouwd met iemand die ook kinderen heeft. Door middel van een rechterlijke uitspraak mag hij zijn kinderen niet zien. Als ik op internet zoek naar de redenen die ten grondslag liggen aan het besluit van een rechter om tot zo'n zwaarwegend oordeel te komen, stuit ik steeds maar op een paar, overigens zwaarwegende, argumenten die te maken hebben met verwaarlozing van kinderen.

Je zal begrijpen dat ik sterk de behoefte heb te weten waarom de partner van mijn ex zijn kinderen niet mag zien. Als ik mijn ex-partner ernaar vraag vang ik bot wat ik me best kan voorstellen.

Je zal begrijpen dat ik me best zorgen maak door deze situatie. Hij mag z'n eigen kinderen niet zien maar wordt wel geacht mijn kinderen op te voeden!!

Wie weet of ik het recht heb om in te grijpen in deze situatie en kan ik op grond van de gerechterlijke uitspraak eisen dat ik mijn kinderen meer mag zien dan de huidige omgangsregeling?


Lastige geschiedenis. Ik kan er maar 2 dingen over zeggen, die je waarschijnlijk deels zelf ook al wel bedacht zult hebben.

Ik denk dat je ex ook het beste met jullie kinderen voor heeft en dat die er goed voor zal waken dat jullie kinderen niets overkomt.

Het andere is dit: ik ben door de scheiding twee kinderen kwijtgeraakt. Heb ze nu 8 jaar niet meer gezien. Tijdens de scheiding heb ik niet goed begrepen welk spelletje er gespeeld werd en toen ik het ging snappen was het te laat. Het jongste kind was tijdens de scheiding net 13 en de ander 15. Tijdens de zitting bleek dat ze een brief geschreven hadden (zogenaamd in alle vrijheid) dat ze me nooit meer wilden zien. Dat overviel me volkomen. Mijn advocaat ook. Er was toen al geen verweer meer op mogelijk.

Ik heb later een andere advocaat gehad en die zei: 'Het middel (nl de kinderen een brief laten schrijven) en de daarop volgende beschikking dat ik ze niet meer mocht zien is een methode die bedoeld is om vaders die incest hebben gepleegd en/of hun kinderen mishandeld hebben bij hun kinderen weg te houden. Daarvan was bij mij geen enkele sprake en toch hebben ze dit middel ingezet en ermee gewonnen. Kennelijk mag dit middel ook legaal ingezet worden ook als er feitelijk geen sprake is van de genoemde zaken. Ik zal je de emoties die ermee gemoeid gingen maar besparen.

Ik wil er naar jou toe maar mee zeggen: dat wat op papier staat en in de wet/regelgeving staat hoeft niet feitelijk gebeurd te zijn. Misschien is die nieuwe partner van jouw ex-vrouw ook een oor aangenaaid.

Maar het blijven veronderstellingen. Hoe je feitelijke informatie krijgt? Ik weet het niet. Ik heb soortgelijk iets meegemaakt en ben zelf naar de kinderbescherming gegaan. Dat werd zeer op prijs gesteld. En bezorgde vader wordt met open armen ontvangen. Wat niet wil zeggen dat je je zin krijgt.
Gesloten