Aanpassen KA bij 'nieuwe' kinderen

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
sley
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 aug 2010, 14:54

Aanpassen KA bij 'nieuwe' kinderen

Bericht door sley »

Op dit moment zit ik in een hele lastige scheidingsprocedure waarbij er nauwlijks valt te praten met mijn ex-partner. De inzet is onder andere de hoogte van de Kinderalimentatie die ik moet betalen. Zoals die er nu naar uitziet zal deze fors zijn, ongeveer 1.600 euro voor twee kinderen per maand. Is het mogelijk om de in de lopende procedure rekening te houden met eventueel in de toekomst nieuwe kinderen met mijn nieuwe partner? En dan niet zozeer qua geld, maar wel procedure afspraken over hoe de alimentatie opnieuw vastgesteld kan worden zonder dure procedures?
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Aanpassen KA bij 'nieuwe' kinderen

Bericht door Casper »

Je zou daar inderdaad afspraken over kunnen proberen te maken (bijv. door voor te stellen bij eventuele wijzigingen in de toekomst het Juridisch Loket in te schakelen - en ook onderling overeengekomen afspraken over KA zijn rechtsgeldig), maar als er met je ex, zoals je schrijft, "nauwelijks valt te praten", dan lukt dat vast niet.
Casper
angel78
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 125
Lid geworden op: 04 jul 2009, 16:31

Re: Aanpassen KA bij 'nieuwe' kinderen

Bericht door angel78 »

Hallo,

Betwist wel het bedrag wat je nu noemt.
Dat dit bedrag ter spraken komt is enkel en alleen wat je ex-partner wil hebben.
Ex-partner proberen altijd het onderste uit de kan te halen.
Zorg ervoor dat je een eigen goede advocaat hebt, en laat de alimentatie berekenen puur op draagkracht van beide partijen.
Ik weet natuurlijk niet hoeveel inkomen jij hebt, maar het gaat ook om het inkomen van je ex-partner.
Als je kinderen naar school gaan, kaart dan aan dat je ex-partner ook kan gaan werken tijdens de schooluren, om zo bij te dragen.

Sterkte.
Gesloten