Emigreren zonder toestemming

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
Gebruikersavatar
sdwv
Administrator
Administrator
Berichten: 197
Lid geworden op: 11 aug 2006, 18:25

Emigreren zonder toestemming

Bericht door sdwv »

Ilse Geplaatst: 09 Feb 2006 10:35 pm Onderwerp: Emigreren zonder toestemming

--------------------------------------------------------------------------------
Ik zal me even voorstellen. Mijn naam is Martijn, ik ben 32 jaar en woon gelukkig samen met mijn huidige vriendin en haar dochter van 16. Mijn eigen kind is nu 4,5 jaar oud.

Na mijn scheiding, 4 jaar geleden, is het contact altijd moeilijk verlopen omdat ik degene ben geweest die de relatie heeft beindigd. Na een moeizame scheiding waarbij alles door de rechter is afgehandeld, heb ik er toch een gezamelijke voogdij uit kunnen halen. Ik was niet meer tegen haar vervelende gedrag opgewassen, ik laat echter in het midden waar dit uit bestond, daar dit niet relevant is in dit verhaal.

Ik zie mijn zoon om het weekend waarbij ik hem op zaterdag om 10.00uur ophaal en zondag om 17.30uur weer terugbreng. Het geval wil echter dat ik hiervoor een enkele reis maak van 200 km. Dit houdt in dat ik elk weekend dat mijn zoon hier is 800km moet rijden. Natuurlijk maak ik hier geen probleem van want ik ben al blij dat ik hem op kan halen. Er is indertijd bij de rechter afgesproken dat ik hem, gezien zijn leeftijd, het eerste jaar een week aaneengesloten in de vakantie mocht hebben, daarna 2 weken en dit jaar drie weken.
Nu ik ruim op tijd met haar af wilde spreken welke weken ik hem mocht hebben, reageerde ze afwijzend. Zij wilde dit jaar 4 weken op vakantie naar Canada en daarom mocht ik hem maar 2 weken. Nu weet ik dat ze me gewoon dwars wil zitten en ik probeer maar weer de slimste en de rustigste te blijven, maar dit is het zoveelste incident waarbij ze dwars ligt. Toen ik haar vertelde dat dit het eerste jaar is dat ik hem 3 weken mocht hebben, zei ze dat ik het maar aan moest vechten want er stond niets op papier. Helaas heeft ze hier gelijk in, want de rechter vond indertijd dat we overal maar als volwassenen uit moesten komen. Ik zag de bui toen al hangen, maar ja.....Het is een persoonlijke vete van haar waarbij ze ons kind in het midden houdt.

Ik heb echter een paar vragen waar ik niet uitkom en maar weinig tot niets over op internet kan vinden:

1) Moeder zit in de bijstand, mag zij zomaar 4 weken op vakantie?

2) Onze zoon staat in mijn paspoort, kan zij nu een paspoort voor hem aanvragen zonder mijn toestemming?

3) Mag zij uberhaubt met ons kind naar het buitenland zonder mijn toestemming?

Nu heeft zij sinds kort een vriend in Canada zitten en haar kennende zal het niet lang duren voor ze met haar impulsieve gedrag naar Canada wil emigreren.

4) Kan zij zonder mijn toestemming naar het buitenland emigreren?

5) Kan ik bij de rechter vast laten leggen dat ze niet met onze zoon naar het buitenland mag emigreren?

Ik hoop dat er iemand is die mij hier antwoord op kan geven, want dit is een moeilijk onderwerp om iets over te vinden. Eventuele links naar diverse informatieve sites zijn ook goed.

Alvast bedankt, Martijn


Marco/Monique Geplaatst: 10 Feb 2006 02:45 pm Onderwerp: Canada

--------------------------------------------------------------------------------
Ik weet het niet allemaal zeker maar volgens mij mag jouw ex niet zomaar 4 weken op vakantie naar het buitenland ivm haar uitkering.
Je kan daar natuurlijk even de sociale dienst over bellen in haar woonplaats, kan je ook even aangeven dat ze dat van plan is en wat hun daar van vinden. Zij kunnen je daarmee verder helpen.

Wat ik wel 100% zeker weet is dat je ex ten alle tijden jou, schriftelijke, toestemming nodig heeft om jullie zoon bij te laten schrijven in haar paspoort.

Zonder jou toestemming lukt het niet. Dan is voor haar de enige gang naar de rechter toe met het verzoek of de rechter wilt tekenen daarvoor.

Succes en veel wijsheid toegewenst,

Marco/Monique


Rick Geplaatst: 10 Feb 2006 04:50 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------
Klopt over het paspoort, hou er echter rekening mee dat die regels niet in alle gemeenten even goed nageleefd worden. Het is mischien verstandig alvast aan desbetreffende gemeente te melden dat als ze wel bijschrijven zonder jou toestemming je gerechtelijke stappen zal ondernemen. Doe dit eerst in een gesprek maar stuur een verslagje van dat gesprek aangetekend naar de gemeente.
Op deze manier kunnen ze achteraf niet hun handen in onschuld wassen.

Het is altijd leuk als je de wet aan je kant hebt maar als de gemeente zich er niet aan houdt en achteraf met excuses komt schiet je daar uiteindelijk niets mee op.

Sterkte en wijsheid in deze


Ilse Geplaatst: 10 Feb 2006 08:56 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------
Bedankt voor jullie snelle reactie. Ik had zelf al het idee opgevat om naar haar gemeente te stappen, maar wilde eigenlijk ook geen slapende honden wakker maken. Stel dat ze geen 4 weken weg wil, maar dit alleen zegt om mij dwars te zitten en de gemeente staat ineens bij haar op de stoep, dan weet ze direct waar ik mee bezig ben. Maar goed, ik zal toch op de een of andere manier stappen moeten gaan ondernemen om haar in ieder geval een stap voor te blijven.

Nu ik weet dat ze hem niet zomaar in haar paspoort bij kan laten schrijven, heb ik in ieder geval een middel om toch die drie weken vakantie "af te dwingen". Laat haar dan maar naar de rechter stappen in plaats van andersom. Ik kan in ieder geval weer een aantal zaken op papier uit gaan werken.

Weet iemand toevallig nog een aantal links, waar ik informatie over het hele emigreren met kinderen kan vinden. Ik heb de emigratiepagina er al op na geslagen, maar hier is niets specifiek over dit onderwerp te vinden.

In ieder geval bedankt voor de info tot nu toe,

Martijn


manfred egbers Geplaatst: 04 Mrt 2006 02:12 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------
1) Ja moeder mag wel op vakantie als zij daar toestemming voor heeft, echter zal zij aan jouw toestemmning moeten vragen om het kind mee te nemen. Hij staat op jouw paspoort. Gaat zij toch kun je aangifte doen van ontvoering. Je hebt beide het gezag.


2) zonder een handtekening van jouw kan zij geen paspoort krijgen. Doet een gemeente dat wel dan kun je het document nietig laten verklaren. Op schiphol zal zij dan niet ver komen.


rob Geplaatst: 05 Mrt 2006 04:19 pm Onderwerp: OMGANG

--------------------------------------------------------------------------------
Stichting Dwaze Vaders
Onze site Stichting Dwaze Vaders
FAQ Gebruikerslijst Gebruikersgroepen
Profiel Je hebt geen nieuwe berichten Uitloggen [ rob ]


Inbox Sentbox Outbox Savebox


Stichting Dwaze Vaders Forum Index
Inbox :: Bericht
Van: rob
Aan: rob
Geplaatst: Zo Mrt 05, 2006 5:14 pm
Onderwerp: omgang!!
hallo iedereen..

hebben jullie ook zo veel moeite met de vrouwen dat ze niet durven of bang zijn om de kinderen af tegeven voor een weekend???

mijn ex is gewoon door gedraaid!!
ik heb zo veel problemen met haar dat ik al VIJF jaar de kinderen niet heb gezien.
rechtzaken op rechtzaken kort geding naar kort geding het hield maar niet op !ze draajde helemaal door ook naar de rechters toe!
ze kon het niet verdragen dat ik steeds weer had gewonnen...
maar ja, ik had na zoveel jaren de omgang gekregen maar daar stemde ze niet mee in ik kreeg ze nog niet!dan maar met een harde hand want ja ik hield van mijn kinderen en wou ze graag zien.
de rechter besloot toch maar om haar boetes op te leggen als ze elke keer de kinderen niet bracht na drie keer boetes was ze wat bedaard en bracht ze de kinderen maar niet op de afgespoken tijden of dat ze ze gewoon niet bracht!!!

nu is het zelfs zo ver dat ze mensen op ons af stuurd onder het mom van KINDERBESCHERMING!!!!!wat dus niet zo was dat ze ons zo kon kontroleren...
toen zijn we daar achter gekomen en hij drijgde ons te vermoorden dus ja dat kon er ook nog wel bij dus heel veel mee gemaakt maar nu zie ik de kinderen wel onder dwang van de rechten maar nu drijgt ze naar het buitenland te vertrekken maar mag dat?
ik wil het gezag aan vechten...

bedankt voor het lezen maar ik moest dit even kwijt...
hoop op een reacie..

rob
Gesloten