De vader WIL de kinderen niet zien

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
Gebruikersavatar
sdwv
Administrator
Administrator
Berichten: 197
Lid geworden op: 11 aug 2006, 18:25

De vader WIL de kinderen niet zien

Bericht door sdwv »

johanna Geplaatst: 25 Feb 2006 12:39 pm Onderwerp: De vader WIL de kinderen niet zien

--------------------------------------------------------------------------------
Hoi,

Met 'verbazing' heb ik jullie stukjes gelezen. Weet heel goed en realiseer met des te meer dat er nog échte vaders bestaan. Vaders die hun kind willen zien na de scheiding. Logisch, het blijven je kinderen. En terecht dat jullie ervoor 'strijden'.

Ik ben een moeder van drie kinderen, 2 meiden en 1 jongen (ook nog eens een drieling). De vader heeft ze vanaf de scheiding ruim 5 en een half jaar geleden nog nooooooooit in de vakanties (de helft) gevraagd. Staat ook netjes in het convenant. Ook staat er in dat hij ze om de twee weken heeft. Zaterdag en zondag. Is ruim een jaartje goed gegaan, toen mochten er 2 komen, toen 1, want het werd zo druk. Nu hebben de kids daar een gigantische 'opdonder' van gekregen. Helemaal te begrijpen. Ze willen hem zien maar het kan niet. Mijn zoon heeft hem voor het laatst in mei 2005 en augustus 2005 gezien. Drie uurtjes op een zondag. Geen ritme, geen uitkijken náár, helemaal niks. De meiden willen ondertussen niet eens meer. Ik heb ze nooit tegen gehouden. Waarom zou ik? En eerlijk gezegd kon ik dat 'bijtanken' ook wel goed gebruiken na alle dagen intensieve zorg.

Volgens een advocaat heeft de vader récht op omgang, geen plicht. M.a.w.: ik kan hem dus niet dwingen. Maar wie zijn hier weer de dupe, ook in jullie geval: juist de kinderen.

Als laatste komt er nog bij dat hij geen rooie stuiver betaalt voor ze. Heeft het ook via de rechter voor elkaar gekregen, zwart op wit!

Praten met de vader is onmogelijk. Hij is goed in het versturen van mails, maar dan kwetsende. Ik probeer de kinderen hier buiten te houden, maar als ze 11 jaar zijn hebben ze ook geen 'oogkleppen' meer voor. Al loopt mijn zoon al lange tijd bij het Riagg en is depressief.

Ik wens jullie veel succes met het behalen van je recht.

groetjes Johanna
Gesloten