Slechte omgangsregeling

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
Gebruikersavatar
sdwv
Administrator
Administrator
Berichten: 197
Lid geworden op: 11 aug 2006, 18:25

Slechte omgangsregeling

Bericht door sdwv »

DY Geplaatst: 11 Jan 2006 08:07 pm Onderwerp: Slechte omgangsregeling

--------------------------------------------------------------------------------
Net als velen van jullie heb ik een omgangsregeling waar ik niet tevreden mee ben. Mijn ex en ik woonden samen en hadden een zoontje van 15 maanden op het moment dat we uit elkaar gingen. We hadden afgesproken om hem zo min mogelijk last te laten hebben van de scheiding, en dat we in principe niet een 2 op; 2-af regeling zouden treffen, omdat een aantal vrienden van ons dat in het verleden ook gehad hebben, en daar lichtelijk wat psychishe klachten aan overgehouden hebben.

De bedoeling was dat ik hem 1 keer in de week (minimaal) zou komen ophalen. In het begin nog sochtends, omdat hij nog slaapt tussen de middag. En dat later uitbouwen naar een hele dag, en dat hij uiteindelijk bij mij zou blijven slapen (als hij daar zelf ook zin in zou hebben) Geen dwang naar die kleine in ieder geval.

Al met al zijn we een hele tijd verder, en mijn ex wil dit contact niet uitbouwen. Inmiddels heeft ze een nieuwe vriend waar ze tevens een kindje mee heeft.

Over het algemeen kan ik wel redelijk met ze opschieten, dus dat is het probleem niet.

Nu heb ik aangegeven dat ik hem een hele dag mee wil, zodat ik hem ook naar mijn eigen huis kan meenemen (meestal heb ik 'm sochtends 3 a 4 uurtjes, en daarna gaat hij zijn bedje weer in), en dat hij ook kan blijven slapen. Het antwoordt is NEE !! Er komt niet eens in d'r op om het ook maar iets uit te bouwen. Eerder minder. Nu wil ik een advocaat in de arm nemen om een normale bezoekregeling af te dwingen.

Helaas heeft zij ook op internet zitten speuren, en dreigt dat als ik dat doe, ze mijn zoontje niet meer aan mij meegeeft, en dat ondanks een gerechterlijke uitspraak. Zo van, al moet ik 'm aan je meegeven, ik doe het niet. Volgens haar is het gewoon zo dat als zij de deur gesloten houdt ik niet bij hem kan, en dat het afdwingen daarvan wel een hele slepende procedure kan worden. Tot die tijd kom ik er niet in.

Nu vraag ik mij af; is dat zo? Als er een uitspraak komt, en ze geeft hem niet meer aan mij mee, wat is dan de procedure ? Hoelang duurt zoiets gemiddeld.

Ik ben helaas alleen maar erkend vader, dus heel veel inspraak heb ik niet. Maar voordat ik iets wil afdwingen moet ik goed weten waar ik aan begin, want nu heb ik in ieder geval iets, en ik mis hem vreselijk.

Alvast bedankt


nooyke Geplaatst: 12 Jan 2006 05:47 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

net als jij heb ik ook een hoop gezeik de vroeuwn van tegenwoordig


nooyke Geplaatst: 12 Jan 2006 05:50 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

het is inderdaad zo ik heb nu mijn 2 dochters al 3 en halve maand niet gezien ondanks meerdere uitspraken als zij de deur dicht houdt mag ik niks nu ga ik in hoger beroep in ieder geval veel sterkte.groetjes



DY Geplaatst: 12 Jan 2006 06:12 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------
Merci, ik zal het denk wel nodig hebben. Ik ga nu straks 's bij de advocaat informeren hoe dat traject loopt en wat de tijdsduur daarvan is.


Rick Geplaatst: 20 Jan 2006 08:17 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------
Zonder je bang te willen maken. Ik ben al 5 jaar bezig de omgangsregeling af te dwingen. Jammer genoeg blijkt in de praktijk inderdaad dat het gewwon niet open doen van de deur of het niet aanwezig zijn voldoende is om te voorkomen dat je je kinderen ziet.
Samen met mijn nieuwe vriendin strijd ik er hard voor maar elk voorstel wordt afgedaan met NEE. Zelfs het bezoeken van mijn kinderen bij mijn ex-thuis, dus feitelijk onder haar supervisie blijkt geen optie. Ik wens je echt alle sterkte en geluk toe en kan alleen maar eggen geniet van die paar uur hoe kort ze ook zijn
Gesloten