Voorbereidingen scheiding in Nederland in voor een getrouwd stel dat buiten Nederland woont met kids.

Heeft u een onderwerp waarover u denkt dat hierover gediscussieerd kan worden, dan kan dit hier.
Plaats reactie
CA5CA5
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 nov 2023, 04:28

Voorbereidingen scheiding in Nederland in voor een getrouwd stel dat buiten Nederland woont met kids.

Bericht door CA5CA5 »

Allereerst heel fijn dat zoiets als dit bestaat, het is fijn om te lezen dat ik niet aleen in deze situatie zit. Dank ook voor degene die dit allemaal doorlezen. Ik wil zo mijzelf goed mogelijk voorbereiden omdat ik weet dat een scheiding er vroeg of laat komt.

Wij zijn in Nederland getrouwd, ik ben Nederlander, mijn vrouw Amerikaanse en wij wonen in Azie met onze 3 jarig zoontje en haar 13 jarige zoon van een vorig huwelijk. Ze gaan hier beiden naar school, de kleinste ook sinds dat hier vanaf 3 jaar kan

Wij hebben inmiddels na 5 jaar, 3 relatie therapeuten versleten en nog steeds zitten we hetzelfde schuitje. Ik lees veel over Borderliners etc, ik denk zelf dat mijn vrouw narcistische trekken heeft, haar vader was er ook zo een. Maar hoe zou ik dat ik kunnen bewijzen als man? Ik neem aan dat al onze relatie therapeuten ook beroeps gebonden zijn om dit niet te delen. Als ik lees over een narcissitische vrouw en alles wat het lijstje dan weergeeft kan ik aantikken. Daar buiten is ze ook een alcholist, een meestal funtioning alcholist welliswaar maar ze drinkt dagelijk ongeveer 20% van een fles vodka or een fles soju wat soms nog sterker is. Blackout drunk is geen uitzondering.

Ik ben hier een paar jaar terug mijn baan verloren en het is me niet gelukt hier nieuw werk te vinden, mijn vrouw's werk gaat wel heel goed hier. Onze kinderen gaan hier naar school via haar werk. Ik zou in Nederland gewoon werk kunnen vinden maar ik wil daar niet heen zonder mijn zoon. Ik weet dat mijn vrouw niet naar Nederland wil, tenzij een ik hoog bedrag verdien, wat niet realistisch is en daarnaast wil ze haar baan hier niet opgeven om onze niet gelukkige relatie dan voort te zetten in Nederland en ook nog eens minder zou verdienen.

Ik heb tot nu toe in zijn leven dagelijks voor mijn 3 jarig zoon gezorgd, als huilt bijvoorbeeld dan komt hij naar mij toe ipv mamma, mijn vrouw werkt lange dagen en komt 'savonds laat pas thuis. We hebben ook een lokale helper die helpt met onze zoon, wat normaal is in een land met lage lonen. Mijn 13 jarige stiefzoon wil inmiddels niet meer bij ons wonen omdat het al jaren een kille situatie is, gelukkig voor hem woont zijn biologishe vader in de buurt en woont hij nu daar. Uiteraard geeft zij daar mij schuld van.

In geval dat zij de scheiding aanvraagd heeft ze eigenlijk alle kaarten in handen, zij verdient het geld, mijn verblijfs visum loopt via haar werk, ik kan dus in feite op een dag het huis uitgezet worden alswel mijn visum niet vernieuwd krijgen. Mocht ik weg moeten hier en terug naar Nederland gaan dan wil ik dat mijn zoon met mij meegaat, omdat hij hier zonder mij in feite door de lokale helper zou worden opgevoed aangezien mijn vrouw lange dagen werkt. Daarnaast vind ik het alcohol probleem ook een gevaar.

Deze week nog had ons kleintje enorme ademhalings problemen van naar bleek acute laryngites. Middernacht kan hij bijna geen adem halen en mijn vrouw compleet knockout van de alcohol niet instaat om ook maar enige hulp te bieden. Ik snel hem naar Eerste hulp waarbij ze hem andrenaline moesten geven. Achteraf was ik boos toen ze zei dat ze helemaal niets had gemerkt maar als ik zeg dat ze weer bezopen was dan is het weer gevecht, dus zeg ik niets .

Wat is de manier voor mij en hoe bouw ik precies een dossier op om dit soort dingen te kunnen aantonen wanneer het tot een scheiding komt beseffende dat het internationale aspect het lastiger maakt. Ik wil gewoon zo goed als mogelijk beslagen ten ijs komen en zeker omdat vaders hier meestal beroerd uitkomen.

Alvast bedankt
CA5CA5
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 nov 2023, 04:28

Re: Voorbereidingen scheiding in Nederland in voor een getrouwd stel dat buiten Nederland woont met kids.

Bericht door CA5CA5 »

Helaas geen activiteit hier. Voor iemand die dit leest wat zijn eventueel andere online plekken waar is antwoorden zou kunnen vinden?
markwitte
Frequent schrijver
Frequent schrijver
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 aug 2023, 18:25

Re: Voorbereidingen scheiding in Nederland in voor een getrouwd stel dat buiten Nederland woont met kids.

Bericht door markwitte »

beste ca5ca5,

pak je kind op en vertrek naar nederland. in wat voor wereld leef je, komplete controle door je vrouw. voor haar geldt alleen maar werk, werken, werken.
geen tijd om relaties te onderhouden met man of kinderen. daar gaat een relatie therapeut niets aan veranderen.
Plaats reactie