Ex eist geld

Plaats hier alles wat met alimentatie te maken heeft.
Plaats reactie
Caroline
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 55
Lid geworden op: 02 jul 2018, 11:12

Ex eist geld

Bericht door Caroline »

Mijn ex eist geld op. Beweerd dat ik het kindgebonden budget moet verdelen met hem en zijn vriendin. Ze zijn door de corona in de financiele problemen gekomen. Kgb is gebaseerd op mijn inkomen. Hun hebben 2 inkomens en gaan dit niet krijgen omdat hun inkomen te hoog is volgens mijn advocaat. Nu gaat hij een zaak starten zegt hij om voor elkaar te krijgen dat ik hem geld moet betalen. Hoe groot is de kans dat hij dat voor elkaar krijg? Er is co-ouderschap en hij krijgt de helft van de kinderbijslag al.
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: Ex eist geld

Bericht door ll2014 »

Moeilijk te bepalen zonder gegevens over de verdere financiën. Het KGB is voor jou, zo simpel is dat, daar heeft hij geen enkel recht op.
Maar voor de bepaling van een eventueel door je ex te betalen KA wordt KGB wel bij jouw inkomen opgeteld, wat jouw draagkracht hoger maakt, en daarmee zijn aandeel in KA. Ook van belang is dan nog hoe jullie de kosten m.b.t. het kind verdelen.
Caroline
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 55
Lid geworden op: 02 jul 2018, 11:12

Re: Ex eist geld

Bericht door Caroline »

Ik betaal alle kosten . Zoals sport, medicatie en ouderbijdrage school enz. Ex alleen eten en kleding voor als hij daar is.
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: Ex eist geld

Bericht door ll2014 »

Ik zie niet in hoe hij dan ooit geld van jou zou kunnen vragen, dat zou alleen kunnen als jij een relatief hoog inkomen heeft, en hij een heel laag inkomen, maar met zo'n hoog inkomen zou jij geen KGB krijgen.
Plaats reactie