Hulp gezocht civiele procedure gemeente

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
RicardoB
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 jun 2018, 23:56

Hulp gezocht civiele procedure gemeente

Bericht door RicardoB »

Beste Mensen,

20 maanden geleden was ik genoodzaakt om veilig thuis in te schakelen omdat er zich bedreigende situaties voordeden in de leefomgeving van mijn kinderen. Veilig thuis heeft de gemeente ingeschakeld en deze heeft een jeugdregisseur ingesteld. Een ander probleem is dat moeder al 8 jaar wanneer zij er zin in heeft de omgangsregeling niet nakomt en ik mijn kinderen maanden niet zie, hier heb ik twee rechtszaken voor gevoerd en 2 maal een omgangsregeling gekregen.

Ik ben bij de gemeente in een vrouwenbolwerk van moeders terechtgekomen, moeder heeft mediation beëindigd en kruipt in de slachtoffer rol, zij zou jaren lang iedere dag in het bijzijn van de kinderen door mij in elkaar gebeukt zijn terwijl ik nota bene o.a. voor justitie werk! Dit wekt veel sympathie en iedereen valt mij constant aan niemand en op een gegeven moment toen moeder er niet meer onderuit kwam heeft zij het erop gegooid dat zij zwakbegaafd is. Nu heeft zij hulp van WMO maatwerk en WMO maatwerkwerk trekt samen met de gemeente op in een strijd tegen mij, in die 20 maanden wordt de omgangsregeling helemaal niet nagekomen ik heb om de week helft vakanties en een door de Weeks een pappadag, maar daar kan ik meestal naar zwaaien. De WMO maatwerk medewerker is ge-upgrade naar vertegenwoordiger zonder dat ik op de hoogte ben gesteld waarom en als ik hier naar vraag dan is het ineens een vertrouwens persoon.

De WMO maatwerk medewerker heeft zich niet te bemoeien met mijn kinderen ik ben gezag hebbende ouder en mijn kinderen zijn haar cliënt niet tijdens deze 18 maanden is mijn omgangsregeling met handen en voeten geschonden, ik heb veel pappadagen niet gekregen, wanneer moeders weekend in de vakantie valt telt het weekend niet mee maar mijn weekenden wel wat er op neerkomt dat ik dus niet altijd de helft van de vakantie krijg.

De climax kwam toen ik in een gesprek met de Jeugdregisseur moest gaan onderhandelen met de mevrouw van WMO maatwerk over de omgangsregeling die door de rechter is vastgelegd en mijn vertelde dat het helemaal niet klopt wat ik denk dat er staat en dat ik met mijn WO opleiding een IQ van 60 heb en niet in staat ben Nederlandse documenten te lezen en te begrijpen en hun gewoon mijn omgangsregeling genegeerd hebben. Wij leven in een rechtstaat de gemeente en WMO maatwerk mogen niet zomaar een omgangsregeling van de rechter negeren maar ze deden het toch en ik heb een klacht ingediend bij de gemeente. Nadat ik dit heb gedaan is de situatie, kort samengevat, geëscaleerd men heeft alles en ook alles uit de kast gehaald om mij van alles en nog wat te beschuldigen, ondertussen heb zie ik mijn kinderen 4 weken niet er staat nergens in de omgangsregeling dat mijn kinderen mij 4 weken niet mogen zien en ik heb de jeugdregisseur voor van op de hoogte gesteld maar die weigerde om moeder aan te spreken hierop of om haar te bellen.

Uiteindelijk heb ik een laatste gesprek gehad met de Jeugdregisseur, moeder, WMO maatwerk en een jurist van de gemeente. Zo genaamd een gesprek om de veiligheid van mijn kinderen te waarborgen, zoals ik 20 maanden daarvoor had verzocht! Maar het bleek te gaan om een juridische fuik die hun voor mij hebben opgezet zij willen namelijk dat ik ga onderteken dat ik de afspraken ga nakomen????????? Ik ben in de 8 jaar dat ik met haar kinderen heb nog nooit afspraken niet nagekomen, tijdens het gesprek wilde hun het ook helemaal niet hebben over de omgangsregeling die niet nagekomen is nog moeder daarop aanspreken. Toen ik niet wilde tekenen werd ik bedreigd dat ik mijn gezag ga verliezen want de kinderen gaan dan naar Jeugdzorg en worden dan onder toezicht gesteld!

Nu heeft de gemeente jeugdzorg ingeschakeld en een document aan jeugdzorg geschreven kort samengevat staat daar in:

Vader is een agressieve schurk die afspraken niet nakomt en niet wilt onderteken, hij is constant aan het dreigen met rechtszaken en hij maakt spelfouten. Er staat helemaal niets positiefs over mij in en ik ben nu ineens de oorzaak en het probleem en moeder is gewoon gevrijwaard.

Ik ga een civiele procedure starten tegen de gemeente, ik heb geen andere keuze en ook al sta ik al 8 jaar lang sterk in mijn schoenen ben ik hier kapot van ik kan begrijpen dat als jeugdzorg dit leest dat ze te maken hebben met een labiele gevaarlijke dwaas die ook niet in de buurt van kinderen moet komen, dat was natuurlijk de opzet van de gemeente.

Ik begrijp echt niet waarom dit gebeurd, mijn zoontje verteld dat hem een mes op het arm is gezet en zijn knuffel is aan flarden gestoken waar beide kinderen van 3 en 6 bij waren zij vertellen mij dit zelf ik mocht hun niet zien met Vaderdag moeder komt iedere keer de omgangsregeling niet na ik kan helemaal niets doen ik kwam aan de deur daar zat haar nieuwe vriend een mes te slijpen toen zij de deur open deed mijn kinderen moeten hem knuffelen van haar maar dat willen zij niet dus ik schakel veilig thuis in en nu ben ik ineens de gene die het probleem is.

Ik hoop dat er iemand is die wilt helpen met het opstarten met een civiele procedure tegen de gemeente zonder financiële bedoelingen ik kan alles zelf op papier zetten maar ben bang dat ik een procedurele fout maak en de hele zaak mislukt om vormfouten.
Ik kan dit niet met een advocaat doen ik werk al een tijd niet meer ik ben moe kapot en heb slapeloze nachten en mis mijn kinderen vaak dus ik heb niet de 100% focus plus ben ik zelf geen advocaat dus onder deze omstandigheden is een foutje zo gemaakt en dat kan ik mij niet veroorloven anders word ik de grond in geboord en zie ik mijn kinderen straks niet meer tot hun 18 zijn omdat jeugdzorg de beschuldigingen van de gemeente gelooft ik had gewoon echt niet verwacht dat ik zo schofterig behandeld zou worden en de grond in gestamp door de gemeente omdat die vrouw medelijden heeft met moeder.

Bedankt!
Plaats reactie