Onderzoek RvdK

Heeft U de RvdK in de nek. Schrijf Uw ervaringen hier neer.
Boggie
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 aug 2021, 13:29

Onderzoek RvdK

Bericht door Boggie »

Hallo,

Ik ben op dit forum terecht gekomen vanwege een vraag die mij al een tijdje bezighoudt. In juni heeft mijn partner in de rechtbank gestaan voor een alimentatiezaak; hij heeft in zijn verweer direct ook een zelfstandig verzoekschrift ingediend voor een betere omgangsregeling. Het OP past niet meer bij de huidige situatie zeg maar, en de ex ligt dwars omdat ze het oplossen van de wrijvingen niet 'in het belang van het kind acht'
Tijdens het lezen hier was het een feest van herkenning in de narcisme topics, dus ik denk niet dat ik de situatie verder hoef uit te schetsen.

De rechtbank heeft een uitspraak gedaan over de alimentatie (niet in ons voordeel, maar dat is niet anders), en daarbij de Raad voor de Kinderbescherming gevraagd onderzoek te doen naar de omgangsregeling.

Mijn grote vraag is; hoe gaan zij te werk? Wat kunnen wij verwachten? Er is geen sprake van ontrekking uit de ouderlijke macht enz, maar wel van behoorlijke wrijving en dwarsligging. Het stuk over neutraal ouderschap heeft al veel handvatten gegeven, maar ik ben benieuwd wat we nog meer kunnen verwachten... voorlopig staan we nog even op de wachtlijst.
Plaats reactie