Help

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
Mitchel38
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 apr 2021, 16:09

Help

Bericht door Mitchel38 »

Ik lig in scheiding. Mijn toekomstig ex heeft al een advocaat en speelt een bepaalde koers. Waar ze op inzet is het huis en papa de kids 1x in de 2 weken het weekend. Betreft het huis daar ligt de onderhandeling stil hierover later meer. Het volgende wil ik wel graag tips. Praten doen wij niet veel meer maar ze doet er alles aan om de kinderen aan haar te binden. Pleasen, inpraten op de kinderen, papa neerzetten als een leugenaar ( tegenvoorstel huis heeft ze al met kids besproken ) etc etc.
Nu hebben wij een relatietherapeut die ons helpt totdat wij bij de mediator zijn. ( ook deze wilde ze liever niet. Ze heeft nm al een advocaat ). de mediator daar heeft ze schoorvoetend aan toegegeven en hopelijk binnenkort het eerste gesprek. Terugkomend. Ze zet nu in op de kinderen en dat ze hulp nodig hebben.
We hebben gezinsgesprekken met de therapeut. ( de kinderen vinden dit vertrouwd . kennen haar van een eerder gesprek ). Ook via school kan er hulp komen en dit is met toestemming ons beide. Alleen nu komt ze met het verhaal een sociaal wijkteam in de zetten en zelf trias jeugdhulp. Ik zelf vind het helemaal niks maar weet niet zo goed hoe te reageren in deze. Vooral met in het achterhoofde dat ze bezig is met moeder en kinderen veilig in het ouderlijk huis. Tenminste ik denk dat ze deze kaart nu speelt. Het is heel triest aangezien we twee gezonde kinderen hebben. Natuurlijk hebben zij last van de situatie maar zoveel hulp lijkt me ook niet goed voor kinderen. daarbij toevoegend ik ben heel tranparant. Ga voor co-ouder en 50/50 scheiding. Moeders ziet alleen de toeslagen, huis en kids bij haar. Ik zit in een beginnende fase. houd met rustig, neem afstand, houd mail verkeer zakelijk, ga niet in op app verkeer ( ook aangeven dit niet te doen ) etc etc. Graag adviezen etc etc. Alvast dank!! groet, Mitchel
Plaats reactie