Journaliste wil deze ellende in de media brengen!

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
Gebruikersavatar
sdwv
Administrator
Administrator
Berichten: 197
Lid geworden op: 11 aug 2006, 18:25

Journaliste wil deze ellende in de media brengen!

Bericht door sdwv »

lotte Geplaatst: 17 Okt 2005 12:41 pm Onderwerp: Journaliste wil deze ellende in de media brengen!

--------------------------------------------------------------------------------
Beste Dwaze Vaders,

Ik ben een freelance journaliste die een artikel aan het schrijven is over de omgangsregeling voor gescheiden ouders. VVD-kamerlid Luchtenveld wil dat alle gescheiden ouders samen een ouderschapsplan gaan opstellen, waarin wordt vastgelegd hoe het verder moet met de kinderen na de scheiding. Voldoet één van de ouders daar niet aan, dan kan direct een dwangmiddel worden ingezet (bijvoorbeeld een dwangsom of inschakeling van de politie). Nu heb ik begrepen dat de dwangmiddelen niet in alle situaties even haalbaar zijn. Een dwangsom vragen terwijl moeder in de bijstand zit? De politie je kinderen laten ophalen?

Nu wil ik jullie graag twee dingen vragen.
1. Wat vinden jullie van een ouderschapsplan? Is dat haalbaar?
2. Wat vinden jullie van de sancties die staan op het niet naleven van de omgangsregeling? Hebben jullie misschien een beter alternatief?

Ik hoop werkelijk dat jullie hierop willen reageren! Dat mag ook op mijn privé-email (lotte_bogaerts@hotmail.com)

Groetjes,
Lotte Bogaerts


Gert Geplaatst: 27 Okt 2005 03:12 pm Onderwerp: Re: Journaliste wil deze ellende in de media brengen!

--------------------------------------------------------------------------------
lotte schreef:
Beste Dwaze Vaders,

Ik ben een freelance journaliste die een artikel aan het schrijven is over de omgangsregeling voor gescheiden ouders. VVD-kamerlid Luchtenveld wil dat alle gescheiden ouders samen een ouderschapsplan gaan opstellen, waarin wordt vastgelegd hoe het verder moet met de kinderen na de scheiding. Voldoet één van de ouders daar niet aan, dan kan direct een dwangmiddel worden ingezet (bijvoorbeeld een dwangsom of inschakeling van de politie). Nu heb ik begrepen dat de dwangmiddelen niet in alle situaties even haalbaar zijn. Een dwangsom vragen terwijl moeder in de bijstand zit? De politie je kinderen laten ophalen?

Nu wil ik jullie graag twee dingen vragen.
1. Wat vinden jullie van een ouderschapsplan? Is dat haalbaar?
2. Wat vinden jullie van de sancties die staan op het niet naleven van de omgangsregeling? Hebben jullie misschien een beter alternatief?

Ik hoop werkelijk dat jullie hierop willen reageren! Dat mag ook op mijn privé-email (lotte_bogaerts@hotmail.com)

Groetjes,
Lotte Bogaerts
Ik heb u een mail gestuurd...
en als ik het nog eens leest....bedoelt u ermee...
als 1 ouder (dus de vrouw), niet aan de regeling houd ze een dwangsom krijgt op gelegt elke keer als zij niet mee werkt het kind mee te geven aan de vader..? want ik heb een beschikking van de kinderbescherming dat ze het mee moet geven..en dit doet ze dus niet...
Gesloten