Ex eist helft kgb op.

Plaats hier alles wat met alimentatie te maken heeft.
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: Ex eist helft kgb op.

Bericht door ll2014 »

Caroline schreef: 20 feb 2020, 16:54 Hij nag van geluk spreken dat ik geen alimentatie eis.
Waarom denk je dat je alimentatie zou kunnen eisen? Is zijn inkomen, dus niet dat van zijn vriendin zoveel hoger dan jouw inkomen? Voor hetzelfde gaat hij alimentatie van jou eisen...
Als ik naar de houding van jou en je ex kijk vraag ik me serieus af of een co-ouderschap voor jullie eigenlijk wel werkt.
Caroline
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 55
Lid geworden op: 02 jul 2018, 11:12

Re: Ex eist helft kgb op.

Bericht door Caroline »

Dat inkomen zal zoiezo hoger zijn , hij werkt fulltime en hun vaste kosten kunnen ze verdelen . Dus zijn draagkracht is hoger dan het mijne .
Er is destijds alimentatie vastgesteld door de rechtbank maar ex en vriendin zijn van mening dat het niet meer hoeft vetaald te worden bij co ouderschap. Daarbij komt erbij dat mijn draagkracht minder is dan dat van hun omdat ik nog 2 kinderen heb zonder vader . Of dat het mijn keus is maakt voor de alimentatieberekening niet uit. Hun hebben samen een kind en kunben samen de vaste lasten dragen. Zo verteld mijn advocaat het en daar zit wel wat in.
Mijn advocaat en ik denken toch echt dat ex niks kan eisen. Maar goed ik heb nu zoiets kom maar met je brief van je advocaat . Ik wacht rustig af.
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: Ex eist helft kgb op.

Bericht door ll2014 »

Caroline schreef: 21 feb 2020, 18:07 Dat inkomen zal zoiezo hoger zijn , hij werkt fulltime en hun vaste kosten kunnen ze verdelen . Dus zijn draagkracht is hoger dan het mijne .
Als jij het zegt zal het wel zo zijn, maar ik zie dat niet als een zekerheid, ik ken mensen die parttime meer verdienen dan anderen fulltime.
Dat je ex vaste kosten kan verdelen is niet relevant voor de berekening van kinderalimentatie.
Caroline schreef: 21 feb 2020, 18:07Er is destijds alimentatie vastgesteld door de rechtbank maar ex en vriendin zijn van mening dat het niet meer hoeft vetaald te worden bij co ouderschap.
Co-ouderschap betekent niet automatisch wijziging van kinderalimentatie, maar is wel een geldige reden om herziening aan te vragen. Bij een ongeveer gelijke draagkracht hoeft er dan inderdaad geen kinderalimentatie meer betaald te worden, wat ook logisch is. Maar dit moet dan wel via de rechter geregeld worden als ouders dit niet onderling eens worden.
Caroline schreef: 21 feb 2020, 18:07Daarbij komt erbij dat mijn draagkracht minder is dan dat van hun omdat ik nog 2 kinderen heb zonder vader . Of dat het mijn keus is maakt voor de alimentatieberekening niet uit.
Vergeet niet dat jouw KGB en alleenstaande oudertoeslag bij je draagkracht wordt opgeteld. En afhankelijk van wanneer de schulden van je ex zijn ontstaan, zou hier rekening mee gehouden kunnen worden bij de bepaling van kinderalimentatie.
Caroline schreef: 21 feb 2020, 18:07Hun hebben samen een kind en kunben samen de vaste lasten dragen.
De partner van je ex heeft niets met de berekening van kinderalimentatie te maken. Ik neem tenminste aan dat je jouw zoon hier bedoelt met een kind en niet een kind uit hun nieuwe relatie.
Caroline schreef: 21 feb 2020, 18:07Mijn advocaat en ik denken toch echt dat ex niks kan eisen. Maar goed ik heb nu zoiets kom maar met je brief van je advocaat . Ik wacht rustig af.
Heb je eigenlijk een idee wat je zoon hier allemaal van vind? Het lijkt bij jou en je ex alleen maar te gaan om gekissebis over een paar centen, terwijl het om het belang van jullie zoon zou moeten gaan!
Caroline
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 55
Lid geworden op: 02 jul 2018, 11:12

Re: Ex eist helft kgb op.

Bericht door Caroline »

Mijn zoon wilt het liefst helemaal niet meer naar hun toe. Hun kind wordt daar als koning behandeld, krijgt vanalles en merkleren enz.

Ik bedoel inderdaad wel dat ze samen de zorg en kosten voor hun kind kunnen delen.

Ikzie totaal niet in waarom ik KGB zou moeten afstaan.
Het gaat niet om kissebissen over een paar centen. Het gaat hier om dat vader nooit stopt met treiteren. Want wat als hij kbg krijgt valt de hele strijd weg. Hun kunnen niet leven zonder ruzie en strijd. Dan komt het volgende weer gewoon.
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: Ex eist helft kgb op.

Bericht door ll2014 »

Caroline schreef: 23 feb 2020, 17:49 Want wat als hij kbg krijgt valt de hele strijd weg. Hun kunnen niet leven zonder ruzie en strijd. Dan komt het volgende weer gewoon.
Maar jij doet er wel aan mee,jullie zitten samen ruzie te maken en gunnen elkaar zo te horen niets.
ik hoor hier niets over jullie zoon en wat het beste is voor hem, maar uitsluitend geruzie om geld. Als dat echt het belangrijkste probleem is wat jullie hebben, valt het allemaal wel mee dus...
Caroline
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 55
Lid geworden op: 02 jul 2018, 11:12

Re: Ex eist helft kgb op.

Bericht door Caroline »

Ik geef niet eraan toe dat is iets heel anders. Mijn ex kan straks wel de helft van mijn salaris gaan opeisen moet ik er dan ook maar aan toegeven? Want dan is er geen strijd. Ik weet niet wat jij allemaal aan je ex geeft maar ik begin er niet aan. Ik ben er klaar mee. Het is een toeslag die ik krijg.

Wat zeg je zelf in diectopics van Bertje? Die wil kgb en kbs opeisen en dat keur je af? Mijn ex eist dit ook en uk zou er in mee moeten stemmen. Beetje vaag.

Zoon wilt het liefst helemaal niet meer naar zijn vader .
BetsLenie
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 132
Lid geworden op: 14 sep 2016, 16:14

Re: Ex eist helft kgb op.

Bericht door BetsLenie »

Als een kind merkt dat moeder boos is op vader wil het kind niet naar de vader omdat hij voelt dat zijn moeder dan teleurgesteld wordt door hem. Dat is dus altijd een probleem voor het kind. Die zou dit niet moeten merken maar dat gebeurt natuurlijk altijd wel. Het kind zou alleen maar niet naar vader moeten willen gaan als die vader echt helemaal slecht is voor hem.
Caroline
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 55
Lid geworden op: 02 jul 2018, 11:12

Re: Ex eist helft kgb op.

Bericht door Caroline »

Misschien moeten ze dan eens hun eigen kind niet voortrekken. Kind ook een corigeren wanneer er spullen van mijn zoin worden kapot gemaakt. Zij trekt voortdurend partij voor dr eigen kind.
Ik stimuleer hem nog wel om te gaan. Maar laat niet over me heen lopen door mijn ex. Ik ga hem geen geld geven daarmee basta.
Het heeft nijs te maken met wat ik van vader vind. Deze dingen bespreek ik niet wanneer mijn zoon bij mij is. Dat wil ik hem niet eens aandoen.
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: Ex eist helft kgb op.

Bericht door ll2014 »

Caroline schreef: 23 feb 2020, 20:29 Wat zeg je zelf in diectopics van Bertje? Die wil kgb en kbs opeisen en dat keur je af? Mijn ex eist dit ook en uk zou er in mee moeten stemmen. Beetje vaag.
Wat mij betreft hoef je helemaal nergens mee in te stemmen, ik geef alleen aan dat alle lusten en lasten eerlijk delen rust zou kunnen geven, maar als jij deze strijd graag wilt, ga dan vooral door, maar besef dat je daarmee je zoon ook belast.
Mijn ex is net als jou, probeert ook het onderste uit de kan te halen. Doordat ik de nadruk heb gelegd op de omgang met mijn zoon en niet de centen op de eerste plaats heb gesteld heb ik nu in ieder geval een zoon die bij mij woont.
Jij lijkt je ook nog eens te bemoeien met hoe je ex en zijn nieuwe partner de kinderen op moeten voeden, dat gaat je helemaal niets aan.
Besef wel dat als er een rechtszaak komt, het lastig vooraf te voorspellen is wat de uitkomst is. In onderling overleg is maatwerk mogelijk. Als een rechter uitspraak doet zou het ook best zo kunnen zijn dat beide partijen teleurgesteld worden.
En wat BetsLenie ook al zegt, een kind voelt best aan hoe de houding van zijn ouders is en is daar dus slachtoffer van, of je dat nu wel of niet bespreekt waar hij bij is.
Caroline
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 55
Lid geworden op: 02 jul 2018, 11:12

Re: Ex eist helft kgb op.

Bericht door Caroline »

Het gaat mij niet op een strijd te voeren. Het gaat mij nu erom dat ik op mijn strepen sta.
Mijn ex blijft bezig. Hij en zijn vriendin stoppen niet met treiteren als zehet kgb krijgen. Eerst was het over de alimentatie toen was er amper omgang tussen vader en zoon, daarna de kinderbijslag , dit loopt nu via svb zodat ze mij mee rust laten en nu dit weer.
Ik blijf niet ombuigen, straks wilt hij de helft van mijn salaris, moet ik dan ook maar toegeven omdat meneer anders blijft strijden. Sorry de grens is echt bereikt . Als hij wilt delen prima maar dan ook alles, maar als het hem wat kost geeft hij niet thuis. Dus jullie als vaders eisen ook maar kgb op enz enz. ?
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: Ex eist helft kgb op.

Bericht door ll2014 »

Caroline schreef: 17 jan 2020, 17:24 Wat nou stel dat hij een rechtzaak begint. Moet ik dan inderdaad kgb gaan delen? Ik lees er nog niks over dat er zoiets is uitgesproken.
Hier lijk je om advies te vragen...
Caroline schreef: 25 feb 2020, 17:42 Het gaat mij niet op een strijd te voeren. Het gaat mij nu erom dat ik op mijn strepen sta.
Zo te zien zit je niet op advies te wachten...
Op je strepen gaan staan is het perfecte recept voor strijd, maar dat lijk je niet te (willen) zien...

Caroline schreef: 25 feb 2020, 17:42Als hij wilt delen prima maar dan ook alles, maar als het hem wat kost geeft hij niet thuis.
Dat lijkt me een prima uitgangspunt, als je dat vriendelijk en neutraal probeert duidelijk te maken werkt het misschien wel.
Caroline schreef: 25 feb 2020, 17:42Dus jullie als vaders eisen ook maar kgb op enz enz. ?
Ik spreek vast niet voor iedereen hier, maar het gaat de meesten hier niet om het geld, maar om de omgang met hun kinderen, geld is maar een kleine bijzaak. Jouw ex zit blijkbaar net als jou daar wat anders in, en vinden geld wel belangrijker. Ik zou voor geen geld het risico willen lopen de omgang met mijn zoon te verstoren.
Caroline
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 55
Lid geworden op: 02 jul 2018, 11:12

Re: Ex eist helft kgb op.

Bericht door Caroline »

Ik vraag inderdaad advies hierover . Heeft mijn ex nu wel of geen recht op kgb die is berekent op mijn inkomen. De advocaat die ik gebeld heb en het juridisch loket zeggen beiden van niet. Ik moet niks gaan delen.
Ik sta volledig in mijn recht.

Het gaat mij erom dat ik voor mezelf mag en moet opkomen. Het gaat mij om.mijn zoon. Geef ik aan mijn ex toe komtver hierna weer iets.

Wat me wel opvalt is in de topics van Bertje die is van mening dat hij recht heeft op de helft van kbs en kgb , en hij wordt volledig tegen gesproken hij eist hetzelfde als mijn ex. Waarom wordt er dan zo verschillend gereageerd. Het gaat er bij mij om dat mijn ex en zijn vriendin eens moeten gaan stoppen met treiteren .
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: Ex eist helft kgb op.

Bericht door ll2014 »

Caroline schreef: 25 feb 2020, 20:47 Ik vraag inderdaad advies hierover . Heeft mijn ex nu wel of geen recht op kgb die is berekent op mijn inkomen.
In de huidige situatie heeft je ex duidelijk geen recht op de kgb omdat jij aanvrager van de kinderbijslag bent.
Maar als je ex een rechtszaak start zal bij bepaling alimentatie de kgb wel bij je inkomen opgeteld worden, waardoor jouw draagkracht dus hoger is en dus jouw mogelijke bijdrage aan de verzorging van je zoon ook hoger uitvalt. Effectief deel je dan dus misschien toch.
Ook zou je ex kunnen eisen dat je zoon bij hem wordt ingeschreven, en dan verandert het verhaal ook alsnog. De kans dat een rechter dat toe gaat wijzen is als er geen bijzonderheden zijn niet erg groot, maar gerechtelijke uitspraken bij familierecht zijn nooit helemaal zeker te voorspellen in verband met vrijheid van rechter om naar eigen goeddunken te besluiten.
Bij een co-ouderschap is het moreel gezien natuurlijk logisch om alle kosten en voordelen te delen, dus ook kgb.
Caroline
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 55
Lid geworden op: 02 jul 2018, 11:12

Re: Ex eist helft kgb op.

Bericht door Caroline »

Dat begrijp ik best dat alles gedeeld moet worden. Toch behoud ik 410euro aan kgb en alleenstaande ouderkorting wanneer ik mijn zoon niet mee tel maar alleen toeslag zou hebben voor mijn andere kinderen die niet van mijn ex zijn. Ik blijf alleenstaande moeder in dat opzichte daar is geen vader van in beeld ( bewust alleen voor gekozen)dus daar heb ik ook draaglast voor.
Het is dus niet eerlijk dat mijn ex dat stukje kgb zou krijgen wat eigenlijk voor de kinderen is die niet van hem zijn. Snap je mijn punt ook.
Voor alsnog is mijn ex niet van plan om mee te betalen aan kosten voor zijn zoon.
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: Ex eist helft kgb op.

Bericht door ll2014 »

Caroline schreef: 26 feb 2020, 21:59 Toch behoud ik 410euro aan kgb en alleenstaande ouderkorting wanneer ik mijn zoon niet mee tel maar alleen toeslag zou hebben voor mijn andere kinderen die niet van mijn ex zijn.
Volgens mij is dit een hele kromme manier om het bedrag per kind te berekenen.
Waarom zou er voor ieder kind een specifiek deel zijn? Als je voor 1 kind 200 euro krijgt en voor 2 kinderen 300 euro dan is het bedrag per kind 150 euro, en niet kind 1 100 euro en kind 2 200 euro of omgekeerd.
Als je het bedrag per kind wilt berekenen dan moet je gewoon totale kgb met ouderkorting delen door aantal kinderen. Dan heb je een bedrag per kind en dat kan je dus delen met je ex als je zou willen. Je ex krijgt dan toch niets van wat voor je andere kinderen bedoeld is? Zo moeilijk is dat toch niet?
Je bedenkt alleen maar zoiets om voor jezelf een reden te hebben waarom delen onredelijk zou zijn.
Maar volgens mij wil jij niet alles delen en je ex ook niet, dus boeit het ook niet echt.
Jullie blijven waarschijnlijk elkaar gewoon net zo lang dwarszitten tot jullie zoon volwassen is, tenzij één van jullie naar de rechter stapt.
In dat geval zijn de gevolgen onvoorspelbaar.
Plaats reactie