alimentatiebepaling

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
weber205
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 dec 2006, 21:12

alimentatiebepaling

Bericht door weber205 »

Wie kan mij vertellen waar ik precies een kinderalimentatie berekening kan laten maken.
En kan iemand mij vertellen wat hij ongeveer per maand betaald, heb werkelijk geen idee
Weet dat dat van veel dingen afhangt maar ben gewoon benieuwd wat jullie allemaal betalen en of hoe jullie hieraan gekomen zijn
gr. stefan
Gebruikersavatar
pvs
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 37
Lid geworden op: 14 aug 2006, 09:37

Re: alimentatiebepaling

Bericht door pvs »

Hoi Stefan,

Normaal wordt dit bepaald door de rechter. De rechter kijkt naar jouw besteedbaar inkomen en bepaald dan hoeveel ruimte er is voor kinderalimentatie/partner-alimentatie. Dit is dus voor elk geval uniek en er zijn geen eenvoudige modellen voor. Een advocaat maakt een trema berekening en die wordt dan ingediend. Deze wordt dus door beide partijen ingediend, degene die alimentatie aanvraagt dient in wat hij/zij nodig denkt te hebben en degene die het moet gaan betalen wat hij/zij kan missen. Dan kijkt de rechter daarna en neemt een beslissing.

Het is wel zo dat bijvoorbeeld kinderalimentatie aftrekbaar is voor de belasting mits het meer is dan +/- 140 euro per maand per kind. Daarom wordt er heel vaak uitgegaan van minimaal 140 euro per maand per kind.

Ik ben zelf gescheiden en heb de kinderen toegewezen gekregen en ben nu bezig om kinderalimentatie te krijgen voor de kinderen van mijn ex-vrouw. Ik heb geprobeerd om het onderling te regelen en dat dan bij de rechter in te dienen maar mijn ex wil niet echt meewerken. Ik heb nu een ultimatum gesteld dat ze voor 1-1-2007 moet betalen en doet ze dat niet, dan ga ik naar de rechtbank. Dus zelf heb ik geen ervaring wat normaal is qua bedragen. Maar hoor wel van veel gescheiden vaders dat ze 200 a 300 euro per maand per kind moeten betalen.
Gebruikersavatar
Webmaster
Webmaster
Webmaster
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 aug 2006, 08:10
Locatie: Nieuwstadt
Contacteer:

Bericht door Webmaster »

OP www.amicalis.com staat de draagkrachtcalculator. Als je deze download dan kun je ongeveer berekenen wat je kan betalen aan alimentatie. Is gekoppeld aan de tremanormen.
vaper
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 64
Lid geworden op: 02 jan 2007, 11:11
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door vaper »

handige tool dat DKC programma
weber205
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 dec 2006, 21:12

RE

Bericht door weber205 »

Heb inmiddels mijn kinderalimentatie bij de alimentatiehaven laten berekenen en daar kwam uit dat ik totaal 22 euro moet betalen. Vind ik wel weer erg weinig is ook weer niet de bedoeling.
Wat betalen jullie dan zo ongeveer voor 2 kinderen( 3 en 5 jaar)
gr. stefan
vaper
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 64
Lid geworden op: 02 jan 2007, 11:11
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door vaper »

22 euro is wel heel weinig.
Je ziet toch vaak dat alimentatie voor 1 kind als snel ergens tussen 200 en 250 euro is, maar dat is natuurlijk geheel afhankelijk van inkomen en uitgave,daarom is het zo moeilijk te zeggen precies.
Bij een inkomen netto tussen 1500 en 2000 euro zal je bij 2 kinderen toch als snel richting 300 euro aan schat ik in, maar nogmaals dat hangt van kosten af.
Probeer programma eens die in vorige berichten genoemd wordt. Programma kun je 15 dagen gratis gebruiken
Met een sanctie achter de hand, gaat omgang een stuk beter in dit land
Gebruikersavatar
Sjaak
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 155
Lid geworden op: 14 aug 2006, 10:18

Bericht door Sjaak »

Ik zit ook op zoiets, ook al zit in met mijn inkomen redelijk hoog, maar mijn kosten zijn ook erg hoog, wat mijn draagkracht drukt. Je kunt ook niet oneindig je draagkracht drukken door bv een veel te duur huis te betrekken.
erikg1
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 nov 2009, 12:46

Re: alimentatiebepaling

Bericht door erikg1 »

Als ik de bedragen hier zie heb ik toch echt het gevoel dat ik veel te veel betaal.
Ik betaal nu 1400 euro per maand aan kinderalimentatie.
Daarnaast betaal ik ook nog eens 1200 euro per jaar aan vakantie bijdrage.
Ik moet zeggen dat ik tijdens het uit elkaar gaan wellicht teveel heb gedacht dat het zo zielig allemaal is maar nu begint het toch werkelijk pijn te doen in de portemonnee.
ik ben verhuisd naar het buitenland om meer carriere te kunnen maken, daardoor heb ik wel meer kosten, zoals een chaletje in nederland en 2X per maand heen en weer reizen.
Zijn er mogelijkheden om deze kosten van de alimentatie af te trekken voor een gedeelte?
Gebruikersavatar
Sjaak
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 155
Lid geworden op: 14 aug 2006, 10:18

Re: alimentatiebepaling

Bericht door Sjaak »

Geen idee of dat mogelijk is. Tegenwoordig zit ik veel hoger met mijn alimentatie (300 euro totaal) en ga binnenkort nog meer omhoog. Bij de voorlopige voorzieningen werd een berekening gemaakt en hoefde ik amper iets te betalen omdat ik op dat moment met de schulden uit het huwelijk zat. Deze had ik daarna ook nog, maar daar werd niet meer naar gekeken. Hier werd mij ook duidelijk dat wij als man goed zijn om hard te werken zodat we veel kunnen betalen en wij mannen verder vooral niet moeten zeuren als we de kinderen niet of nauwelijks zien. Vrouwen zijn belangrijk want die hebben de verzorging van de kinderen voor hun rekening te nemen dus laten we die vooral belonen door niet te hoeven werken, enorm voor te trekken in de handhaving van ons recht systeem, lekker veel geld toe te stoppen die verdiend worden door de hardwerkende mannen.....zucht, ik kan nog wel even doorgaan ... :evil:
Gesloten