Onderhoudskosten

Plaats hier alles wat met alimentatie te maken heeft.
Plaats reactie
F1fan
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 31
Lid geworden op: 09 sep 2012, 19:29

Onderhoudskosten

Bericht door F1fan »

Beste mede-genoten,

Sinds recent is mijn dochter bij mij komen wonen.
N\u heeft mijn ex wel werk, maar op basis van een zgn. 0-uren contract, dit is bewerkstelligd door een organisatie welke ook haar uitkering uitbetaalde. Nu geeft deze instantie aan dat ze bij mij aan moet kloppen voor onderhoudsgeld omdat ze net te weinig verdient om boven het minimum te komen. Ze wil zelf ook niet meer werken en/of een andere baan erbij zoeken.

Doordat ze net onder het minimum zit heeft ze wel recht op de voedselbank (ruim voldoende). Onze dochter is om de week bij mijn ex voor een week en zo wisselen we het af. Ik ben ook best bereid om tegemoet te komen tegen gemaakte kosten, maar vind het bedrag teveel.
Kan hier iets aan gedaan worden? Naar mijn idee gaat weinig van het onderhoudsgeld naar mijn dochter (niks qua sparen etc. en dit doet pijn). Ondertussen al 6 jaar gescheiden en zit nog steeds vast.
Pellepom
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 23
Lid geworden op: 09 jun 2019, 12:12

Re: Onderhoudskosten

Bericht door Pellepom »

De pen van de wet heeft geen verstand en geen gum.
En rechtvaardigheid maakt geen bochten.
Vreselijk.
Condat47
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 186
Lid geworden op: 17 feb 2014, 08:49

Re: Onderhoudskosten

Bericht door Condat47 »

Als ik het goed begrijp heb je dus Co-ouderschap en is je dochter evenveel bij jou als je ex.
Wie heeft er nu berekend welk bedrag je zou moeten betalen aan onderhoudsgeld? Is dit voor je ex-vrouw of voor het kind?
Als het kinderalimentatie betreft zou je een berekening via het LBIO kunnen laten maken.

Wat is het bedrag dat je nu zou moeten betalen en hoe oud is je dochter? Ik stel de vragen om een goed beeld te krijgen hoelang je nog zou moeten betalen.
Als het bedrag niet al te groot is zou, je jezelf er over heen kunnen proberen te zetten. Ik heb me er ook maar bij neer gelegd dat ex van de alimentatie op vakantie gaat terwijl wij dat niet kunnen enz. Aan de andere kant, kind kan nooit beweren dat vader niet heeft bijgedragen want we betalen de volledige behoefte van het kind. Hier ook loon wat net onder het minimum komt en moeder wil ook niet meer werken.
F1fan
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 31
Lid geworden op: 09 sep 2012, 19:29

Re: Onderhoudskosten

Bericht door F1fan »

Rare wereld inderdaad, zou soms goed zijn om hier een tassenbureau voor in te zetten ter controle.
We moeten alles maar slikken.....Ze wilde ook de alimentatie nadat mijn dochter 18 jaar wordt dit jaar.
Maar dit gaat echt niet gebeuren:)
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: Onderhoudskosten

Bericht door ll2014 »

F1fan schreef: 01 jun 2020, 14:50 Rare wereld inderdaad, zou soms goed zijn om hier een tassenbureau voor in te zetten ter controle.
We moeten alles maar slikken.....Ze wilde ook de alimentatie nadat mijn dochter 18 jaar wordt dit jaar.
Maar dit gaat echt niet gebeuren:)
In principe gaat hetzelfde bedrag wat je anders aan KA aan je ex betaalt, direct naar je dochter als deze 18 wordt.
Je mag daarover met je dochter ook andere afspraken maken.
Plaats reactie