Waar heb ik recht op

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
Plaats reactie
Shona@11
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jul 2019, 18:21

Waar heb ik recht op

Bericht door Shona@11 »

Hallo ik heb een vraag vanaf 19 aug 2019 komt mijn kind (15) elke maand 3 weken bij mij wonen en bij moeder 1 week per maand, omdat zij bij mij in de buurt op school gaat (praktijkonderwijs) zo staat het ook in de ouderschapsplan.

Moeder ontvangt nu kinderbijslag (hoorde zelfs ook dubbele kinderbijslag) kinderalimentatie, kindgebondenbudget.

Alleen is mijn vraag nu: waar heb ik Recht op vanaf die 19 aug als mijn dochter 3 weken per maand bij mij verblijft ???

Moeder wilt dat mijn dochter bij haar ingeschreven moet blijven staan zodat zij recht heeft op alle voorzieningen. Ze krijgt namelijk ook een sociale uitkering.

Maar ik heb vanaf die datum meerdere dagen de zorg over mijn dochter, betaal de helft van de schoolkosten, kleding worden apart aangeschaft zodat ze niet heen en weer hoeft te sjouwen. Moet ook nog de kinderalimentatie betalen.

Ik heb overal dezelfde vraag gesteld maar krijgt steeds verschillende antwoorden, Want in praktijk heeft moeder er helemaal geen recht op al is het kind bij haar ingeschreven maar het kind woont meerde weken bij mij. Moeder heeft het ook meerdere keren aangegeven dat ze wilt dat het kind bij haar ingeschreven moet zijn anders heeft ze geen recht op allen toelagen.

Kunnen jullie mij een goede antwoord hierop geven?

:?
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: Waar heb ik recht op

Bericht door ll2014 »

Normaal staat een kind ingeschreven bij de ouder waar het hoofdverblijf is bepaald, en heeft ook die ouder recht op kinderbijslag.
Zonder dat het kind bij jou staat ingeschreven is het lastig om de kinderbijslag te krijgen. Als jij vertelt dat je het grootste deel van de zorg op je neemt, maar zij ontkent dat dan is het jouw woord tegen haar woord.
Alimentatie staat daar weer helemaal los van.
Plaats reactie