kind en astma

Heeft u een onderwerp waarover u denkt dat hierover gediscussieerd kan worden, dan kan dit hier.
Plaats reactie
WaVe!
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 116
Lid geworden op: 13 apr 2018, 16:39
Locatie: Den Haag

kind en astma

Bericht door WaVe! »

Goedendag,

mijn dochtertje van 4½ was afgelopen donderdag op vrijdag bij mij.

Mijn dochter heeft astma dat met de herfst en wintermaanden erg actief is.

Donderdag ochtend is zij door hex aan mn deur gebracht om de vakantie volgens beschikking te komen logeren.

Ik vroeg aan mn dochter of ze dr puffers had gehad en zij en hex antwoordden met ja

maar in de avond kreeg mn dochter n aanval en ik schrok hevig en vroeg hoe dat kan als je vanochtend je puffers hebt gekregen. Toen zei ze verdrietig dat ze moest liegen van hex en ze al een week geen puffers had gehad. Ik heb haar snel puffers toegediend.

Ik werd woest, belde met de huisartsenpost maar de situatie van mn dochter was al kalm en dus hoefde ik niet te komen. Ik beld met Veilig Thuis baliedienst en ze noteerden het en de volgende dag zou iemand mij terugbellen.

De volgende dag belde ik met de huisarts, die verwees me door naar Veilig Thuis.Veilig Thuis belde mij en zei dat ze mijn zaak al een tijd hebben overgedragen aan het CJG en ik daar maar mijn verhaal moest doen. Het was voor nu niks urgent om bij Veilig Thuis aan te kloppen en er is vanuit het CJG al juiste hulpverlening.

Maar ik heb al vaker geklaagd bij het CJG en die zit dan aan tafel en vraagt aan hex "is het waar?" zij zegt dan nee en dan zegt hij weer oke dan kan ik er niks mee.

De doekjes waarmee mijn dochter slaapt stinken naar oma's sigaretten (hex en dochter "wonen" bij oma), oma rookt in de open keuken met een raam open.

Ik weet niet wat ik hiermee moet...

Raadsonderzoek is nog niet opgepakt, er is een wachtlijst..
ik bestelde een sprookjeshuwelijk, maar de heks zat inbegrepen :evil:
Condat47
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 186
Lid geworden op: 17 feb 2014, 08:49

Re: kind en astma

Bericht door Condat47 »

WaVe,

Wat een vervelende situatie. Ik zou niet weten waarom een moeder bewust haar kind gevaar laat lopen en haar puffers niet geeft op het moment dat het nodig is maar goed.

als ik het goed begrijp zijn de volgende stappen al ondernomen:

- de huisartsarts is op de hoogte van de situatie.
- Veilig thuis is op de hoogte van de situatie. Heb je een copy van je melding voor in je eigen dossier, dossieropbouw voor onderbouwing onderzoek Raad?
- CJG is op de hoogte van voorval weekend(kopie melding gestuurd?)
- Onderzoek Raad komt maar staat nog op de wachtlijst (enig idee wanneer het onderzoek kan starten, achteraan bellen?)

Zoals ik uit je verhaal begrijp moet je dochter op doktersvoorschrift iedere dag haar puffen s'morgens gebruiken. Is hier ook een kinderarts bij betrokken?
Ik denk dat je als vader enkel steeds melding kan (zelfs moet) maken bij de betreffende instantie's waar je mee te maken heb om zo een dossier op te bouwen.
Heel veel meer ligt er denk ik niet in je bereik op dit moment. Natuurlijk ben je woedend op ex en spelen emoties een grote rol.

Hier de omgekeerde wereld gehad. Zoon heeft volgens moeder ADHD maar dat zou die dan alleen bij haar hebben :roll: . Op een gegeven moment hoorde we van zoon dat hij van moeder een pilletje kreeg en hebben we de vraag gesteld wat ze hem dan gaf. Geen antwoord natuurlijk.

Ik wens je veel succes, hopelijk kan het onderzoek snel beginnen.
WaVe!
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 116
Lid geworden op: 13 apr 2018, 16:39
Locatie: Den Haag

Re: kind en astma

Bericht door WaVe! »

Condat47 schreef: 30 okt 2018, 09:10 WaVe,

Wat een vervelende situatie. Ik zou niet weten waarom een moeder bewust haar kind gevaar laat lopen en haar puffers niet geeft op het moment dat het nodig is maar goed.

als ik het goed begrijp zijn de volgende stappen al ondernomen:

- de huisartsarts is op de hoogte van de situatie.
- Veilig thuis is op de hoogte van de situatie. Heb je een copy van je melding voor in je eigen dossier, dossieropbouw voor onderbouwing onderzoek Raad?
- CJG is op de hoogte van voorval weekend(kopie melding gestuurd?)
- Onderzoek Raad komt maar staat nog op de wachtlijst (enig idee wanneer het onderzoek kan starten, achteraan bellen?)

Zoals ik uit je verhaal begrijp moet je dochter op doktersvoorschrift iedere dag haar puffen s'morgens gebruiken. Is hier ook een kinderarts bij betrokken?
Ik denk dat je als vader enkel steeds melding kan (zelfs moet) maken bij de betreffende instantie's waar je mee te maken heb om zo een dossier op te bouwen.
Heel veel meer ligt er denk ik niet in je bereik op dit moment. Natuurlijk ben je woedend op ex en spelen emoties een grote rol.

Hier de omgekeerde wereld gehad. Zoon heeft volgens moeder ADHD maar dat zou die dan alleen bij haar hebben :roll: . Op een gegeven moment hoorde we van zoon dat hij van moeder een pilletje kreeg en hebben we de vraag gesteld wat ze hem dan gaf. Geen antwoord natuurlijk.

Ik wens je veel succes, hopelijk kan het onderzoek snel beginnen.

mijn hex heeft ons dochter puur om mij te treiteren en de hoop om met dochter toeslagen, woonurgentie e.d. te kunnen krijgen. De emotie van ons dochter boeit haar totaal niet. Mijn dochter smeekt haar letterlijk aan dr been dat ze terug naar huis (mij) wilt. Dan straft mijn hex ons dochter door haar op de gangtrap te laten zitten huilen.

de huisarts verwees me naar Veilig Thuis, Veilig Thuis verwees me naar het CJG en CJG doet niks

ik heb het bij de kinderarts van het ziekenhuis gemeld.

21 nov is er een eerste gesprek met Ouderschap Blijft.

Het Raadsrapport had begin december gereed moeten zijn maar dat gaan ze niet halen en vragen de rechtbank om een maand of twee tot aanhouding. Ons dossier is nog amper opgepakt door drukte.

Wat erg voor uw zoon. Ook dat hij hoort dat hij ADHD heeft terwijl hij het misschien niet
heeft


dank voor uw reactie
ik bestelde een sprookjeshuwelijk, maar de heks zat inbegrepen :evil:
Plaats reactie