Alimentatie ontvanger verliest baan en weigert nieuwe baan

Plaats hier alles wat met alimentatie te maken heeft.
Plaats reactie
Dwaasje
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 sep 2018, 22:01

Alimentatie ontvanger verliest baan en weigert nieuwe baan

Bericht door Dwaasje »

Dag allemaal,
Hoewel dit forum van de stichting dwaze vaders is ben ik een vrouw die haar ex man partneralimentatie moet betalen.
Mijn situatie: na de scheiding moet ik mijn ex 2 jaar lang alimentatie betalen, ruim 900,- bruto per maand. Hij is zijn baan verloren en komt binnenkort in de ww terecht. Nu heeft hij een nieuwe baan aangeboden maar heeft mij te kennen gegeven deze niet aan te nemen vanwege de afstand, dit vind hij te ver. Verder geeft hij aan dat hij om een verhoging gaat vragen van de partneralimentatie wanneer de ww eindigt omdat hij geen recht heeft op een bijstandsuitkering.
Jullie kunnen je vast voorstellen dat dit voor mij niet goed voelt. Daar komt nog bij dat ik regelmatig word lastiggevallen via mail, de inhoud is zelfs zo erg dat ik hierover contact heb gehad met de politie. De politie heeft aangegeven niets voor mij te kunnen doen voordat er daadwerkelijk iets gebeurt.
Wie heeft er tips? Wat raden jullie mij aan om te doen? Er zijn geen kinderen in het spel en ons convenant is opgesteld met behulp van een mediator (waarvan ik de indruk had dat die aan zijn kant stond, mijn ex is nogal een manipulatief type). Is het verstandig om de hulp van een advocaat in te schakelen? Ben bang dat die kosten de pan uit zullen rijzen en ik hem alsnog een hoger bedrag zal moeten betalen.
Kortom; ben nogal radeloos...
Condat47
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 186
Lid geworden op: 17 feb 2014, 08:49

Re: Alimentatie ontvanger verliest baan en weigert nieuwe baan

Bericht door Condat47 »

Goedemorgen Dwaasje,

Ik kan me voorstellen dat de schrik gelijk hoog zit. Mijn eerste vraag: heb je op papier (mail) dat vader een nieuwe baan aangeboden heeft gekregen maar dat hij deze niet wil aannemen vanwege de afstand? Tip : Mijn man heeft een app (call Recorder voor Android) op zijn telefoon staan waarmee je alle inkomende en uitgaande telefoontje automatisch opneem. Werkt alleen niet in de auto met carkit hebben we ondervonden. Dit kan soms bijzonder handig zijn. Alle gesprekken die onbelangrijk zijn gooien wij direct weg maar belangrijke gesprekken zetten wij over in een file op onze pc.

Partner heeft namelijk een 'inspanningsverplichting bij partneralimentatie', google hier maar eens op en je vind al een hoop informatie.
Voor jou is het nu belangrijk om dossier op te bouwen zodat ALS hij om een verhoging gaat vragen jij een mooie stok hebt om mee te slaan. De alimentatie die je moet betalen is deze vastgelegd in een vonnis bij de rechtbank? Zo ja dan kan deze alleen maar gewijzigd worden door een wijzigingsverzoek. Zolang je die niet ontvangen heb is er nog niets aan de hand.
Hoe lang moet je nog betalen aan je ex?

Geef je ex aan enkel nog te reageren via een bepaald mail adres (desnoods maak je deze hier speciaal voor aan) dan komen zijn mailtjes in ieder geval niet tussen je andere prive mail terecht. Voor de rest zijn mailadres en alle andere mailadressen die hij verzint blokkeren en negeren die ex. Het enige wat hij met vervelende mails probeert te doen is jou van je stuk te brengen. Dit is wat ik zou doen.

Ik hoop dat je wat aan deze tips heb.

Veel succes en laat je niet gek maken.
Plaats reactie