Wel of geen aangifte graag advies

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
Plaats reactie
Mike83
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 sep 2018, 10:32

Wel of geen aangifte graag advies

Bericht door Mike83 »

Beste Leden,

Ik loop met een groot dilemma.

Kleine stukje voorgeschiedenis:

Ik ben nu reeds een jaar van mijn ex af. Sinds 8 maanden heb ik de kinderen niet meer gezien omdat mijn ex de omgang niet nakomt.
Dit heeft zij gedaan nadat zij mij heeft uitgelokt. Zij leende de auto van mijn overleden moeder welke een erfstuk van mij was. Zij gaf die middag aan dat zij niet meer wilde dat de kinderen bij mij kwamen. Ik gaf toen aan dat ik haar dan geen geld meer zou geven. Zij chanteerde mij hier vaak mee dat als ik geen geld gaf ik ook de kinderen niet meer mocht zien,
Die avond heeft ze een "ongeluk' gehad waarbij de auto van mijn moeder total loss was. Zij stuurde een bericht: " ik heb net een auto ongeluk gehad je kan mijn kont kussen" de buurvrouw belde mij dat 1 van mijn kinderen dood zou zijn. Mijn ex liet mij in deze waan. Uit zware paniek en emotie heb ik toen een dom iets gezegd door via een spraak memo. namelijk ik maak je dood. Ik heb direct daarachter aan gezegt sorry ik meende dit niet. Vanaf toen had moeder geen contact meer met mij opgenomen voor 1 maand en heeft ze de omgang gestaakt. Ik heb het autowrak terug moeten kopen voor 200 euro nadat ze de auto papieren uit mijn huis heeft gejat.
Ik heb ook een 1,5 jaar oude whatsapp bericht van haar waarin ze aangeeft mijn oudste zoon uit een eerdere relatie te hebben geslagen en waarin ze zegt dat ze hem wilde omleggen.
Nu heeft ze aangifte van bedreiging gedaan en ik ben hier door een vrouwelijke rechter voor veroordeeld. mannen worden helaas in dit land gediscrimineerd een vrouw mag alles doen daarentegen. Mijn ex heeft enkele accounts van mij gehackt en ook aangifte gedaan van kindermisbruik. Ik heb geprobeerd aangifte te doen van cybercrime hiervan echter de politie neemt deze zaak niet in onderzoek. Daarentegen is de politie wel bij mij geweest n.a.v. de aangifte van moeder en heeft alle laptops telefoons etc meegenomen. VOOR ALLE DUIDELIJKHEID IK HEB MIJN KINDEREN NIMMER AANGERAAKT.
Ik heb de kinderen erkend, gezag heb ik en een ouderschapsplan met mediator getekend waarin co-ouderschap staat.
Mijn rechten worden grof geschonden.
Veilig thuis concludeerde dat de omgang hervat moest worden via het omgangshuis.
Het omgangshuis werkt niet mee omdat moeder beweerd dat ze niet veilig zou zijn voor mij
Ik heb hiertegen in verweer gebracht dat er 23 juli jl. 1 uur omgang is geweest op last van de rechter omdat mijn kids jarig waren (een drieling) en dat hierbij niets is gebeurd. Ook bracht ik aan dat er getuigen zijn en dat de kids gewoon zonder moeder kunnen zijn omdat ze ook naar school gaan. het omgangshuis slaat dit in de wind en verwijst mij naar de rvdk.
De rdvk geeft aan dat ze alleen kijken of er ots moet komen. De rdvk heeft ineens een andere visie die neemt de valse beschuldigingen van moeder aan als bijna waar. Mijn ex schoonmoeder werkt bij de rdvk in Alkmaar. Mijn zaak loopt bij Amsterdam maar ik vermoed toch doorgestoken kaart. Intussen zie ik nog steeds niet mijn kinderen.

Eigenlijk wil ik aangifte doen van;
- Kindermishandeling
- Doodsbedreiging van mijn kind
- Diefstal
- Onttrekking aan ouderlijk gezag
- afpersing

Nu word ik door de hulpverlening met klem ontraden dit te doen. Dit zou niet in mijn voordeel werken! eigenlijk word ik gewoon bedreigt door ze. Ook mijn advocaat raad dit met klem af. Nu lees ik op de site van dwaze vaders wel dat ik aangifte moet doen van onttrekking aan gezag. Ik zit in een gigantische tweestrijd. Wat raden jullie mij aan? Mijn ex stopt niet. En voelt zich gesteund door de corrupte justitie nu een god. Ik ben ook heel bang voor mijn ex. Ik ben bang voor wat zij hierna gaat doen? Gaat ze de kinderen ontvoeren? Mij vermoordden? Of weer een andere aangifte. Mijn ex is gestoord. Een zware tbs patiënt. Mijn oudste kind van 11 jaar komt gewoon nog bij mij thuis ieder weekend. Met mijn eerste ex heb ik nu door mijn 2e ex ook problemen gekregen maar die ontzegt de omgang nog niet. Graag jullie advies en tips.

heel erg bedankt een wanhopige vader die alles kwijt is geraakt door zijn ex (werk, huis en kinderen) ik was beveiliger.....
Leermoment
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 280
Lid geworden op: 04 nov 2017, 09:35

Re: Wel of geen aangifte graag advies

Bericht door Leermoment »

Zo, dit is een lastige. Gezien mijn ervaringen zou ik zeker aangifte doen. Dan kan er nooit gezegd worden dat je geen stappen hebt ondernomen. Alle waarheid is dan iig bekend bij de instanties. Ik zie niet in dat deze aangifte tegen je zou werken. Sterker nog, ik heb alles volgens advies van mijn advocaat gedaan en dat heeft tegen mij gewerkt. Sommige info niet gedeeld omdat dat volgens mijn toenmalige advocaat niet nodi* zou zijn. Rechter oordeelde dat ik geen verweer had gevoerd dus de eis van mijn ex werd geaccepteerd. Als mijn advocaat al mijn info had geschreven in het verweer, dan had de rechter niet kunnen zeggen dat er geen verweer is gevoerd.

Nogmaals, wel aangifte doen mits je de volledige waarheid verteld. Niet alleen dat gedeelte wat jou goed van pas komt.
Mike83
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 sep 2018, 10:32

Re: Wel of geen aangifte graag advies

Bericht door Mike83 »

Ik ben een zeer integer persoon en vertel zeker de waarheid. Dit werkt helaas wel tegen mij soms. Wat je inbrengt is inderdaad waar ik ook bang voor ben dat ik te horen krijg. Anderzijds doe ik het wel zegt men dat ik ook mee doe in de strijd. De zaken die ik nu verlies heb ik ook het idee dat de advocaat zaken laat liggen. Zo werd mij afgeraden uit te leggen wat mijn ex allemaal gedaan had in de strafzaak. Het begon dat mijn huis een troep was (dit weerlegde ik) , toen zei ze dat ze gedwongen getekend had (maar er zat een mediator bij). Toen was het dat mijn Kids in hun broek zouden plassen. Toen werd het aangifte bedreiging en toen dat allemaal geen gewenst resultaat had was het nu kindermisbruik. Intussen doe ik al 8 maanden niets. Geen ruzies. Geen telefoontjes, rij niet langs haar huis niets. Maar rustig blijven heeft mij tot nu toe niets opgeleverd.
Plaats reactie