onterecht partner alimentatie betaald

Plaats hier alles wat met alimentatie te maken heeft.
Plaats reactie
syd
Frequent schrijver
Frequent schrijver
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 jul 2018, 11:36

onterecht partner alimentatie betaald

Bericht door syd »

Goedemiddag ik heb een vraag over partner alimentatie.
In 2015 feb is een scheiding uitgesproken waarbij mondeling is afgesproken dan de man 250 euro per maand partner alimentatie zou betalen.
Dat is ook gebeurd echter zij wilde dat contant hebben. We hebben dus op een grote overschrijving van 2500 euro na, geen afschriften van de bank oid als bewijs.
Nu blijkt dat zij ca 2 jaar terug is hertrouwd. Als ik het goed heb, vervalt dan de alimentatie plicht op het moment van trouwen
Zij heeft dit verzwegen en de betalingen zijn doorgegaan.
Is deze onterecht betaalde alimentatie terug te vorderen?
Klopt het dat alimentatie plicht vervalt op het moment dat de ex partner hertrouwd?
We eten niet precies haar huwelijks datum. Zou daar achter te komen zijn?

mvg Syd
bliep
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 102
Lid geworden op: 03 mei 2015, 11:27

Re: onterecht partner alimentatie betaald

Bericht door bliep »

Bij duurzaam samenwonen vervalt PA. Het is hun woord tegen jullie woord mbt de cash betalingen.

Wellicht kan je proberen om een bekentenis op papier te krijgen dat de PA per cash is voldaan en daarmee advies in te winnen bij een advocaat wat dan de slagingskans is om het bedrag terug te vorderen. Echter rekent een advocaat al gauw 250 euro per uur waardoor een juridisch zaak aan te spannen waarschijnlijk niet rendabel wordt.

Lijkt mij einde zaak.
syd
Frequent schrijver
Frequent schrijver
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 jul 2018, 11:36

Re: onterecht partner alimentatie betaald

Bericht door syd »

een rechtszaak wordt het toch al omdat ze de kinderen niet mee wil geven zolang ze geen geld krijgt.(Wij betalen uiteraard niet meer.)
dus wellicht kan dit er meteen bij ?????
Voor de kids geld een omgangsregeling die door de rechter is vast gesteld.
Die komt ze niet na. geen geld geen kids is haar motto.

250 per uur voor een advocaat is heel wat idd. dan ligt het er maar net aan hoelang een advocaat er mee bezig is.
alhoewel; 24 x 250 alimentatie te veel betaald is al heel wat uurtjes.
Ergens volgende week hebben we overleg met een advocaat.

maar duurzaam samenwonen is al reden tot vervallen van de alimentatie plicht??
Dat wist ik niet en dan komt er heel wat bij. Ze woonde binnen een maand na de scheiding al samen.

thx voor het antwoord in elk geval
Leermoment
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 280
Lid geworden op: 04 nov 2017, 09:35

Re: onterecht partner alimentatie betaald

Bericht door Leermoment »

24 X €250,00 is idd best veel. Om een voorbeeld te geven, ik ben door een opgelegde omgangsregeling mijn baan kwijt geraakt. Voorstel gedaan tot alimentatieverlaging waarbij ik een hoger bedrag heb geboden dan feitelijk berekent zou worden. Helaas heeft mijn ex, zoals altijd, gekozen voor een rechtszaak en dat heeft mij 11 maanden en ruim € 10000,- gekost afgezien van €5000,- nevenschade. Kortom, bedenk goed wat je doet.
bliep
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 102
Lid geworden op: 03 mei 2015, 11:27

Re: onterecht partner alimentatie betaald

Bericht door bliep »

Is bij de scheiding ook KA vastgesteld?

Mbt omgang kan je het best een kort geding op starten. Een willekeurige advocaat heeft vast en zeker een standaard verzoekschrift op de plank liggen, omdat omgang frustreren vanwege geld doodnormaal is in ons landje.

Welkom bij de club btw.
Plaats reactie