ex wil nog meer geld

Plaats hier alles wat met alimentatie te maken heeft.
Leermoment
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 280
Lid geworden op: 04 nov 2017, 09:35

Re: ex wil nog meer geld

Bericht door Leermoment »

KA kan zij volgens mij niet met terugwerkende kracht eisen omdat er geen afspraken over zijn gemaakt.
Rnoel
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 22
Lid geworden op: 14 mei 2018, 13:04

Re: ex wil nog meer geld

Bericht door Rnoel »

kokka schreef: 10 jun 2018, 09:49 Als een alimentatie zaak voor de rechter komt, zij gaat dus hoogstwaarschijnlijk de KA toegewezen krijgen. betekend dat dan ook automatisch dat ik haar advokaatkosten moet betalen?
kan ze KA eisen met terugwerkende kracht?
Zij gaat zeker KA toegewezen krijgen (eigenlijk: je kinderen).
Met terugwerkende kracht lijkt me onwaarschijnlijk omdat jullie afspraken hebben gemaakt in het verleden over de huidige manier van alimentatiebetaling (alleen PA).
Voor een rechter is dit een ABC-tje: PA+KA vaststellen en verder.

De advocaatkosten zijn en blijven voor ieders eigen rekening. Dat wil zeggen: in jouw geval (en die van veel vaders) mag je €250-300 per uur betalen en zij zit waarschijnlijk met een 'toevoeging' voor een dubbeltje op de eerste rang. Voordeel is wel dat jij een keuze hebt om dan maar een hele goede advocaat in te huren en nee, duur is niet altijd beter maar wel vaak.
kokka
Frequent schrijver
Frequent schrijver
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 jun 2018, 10:05

Re: ex wil nog meer geld

Bericht door kokka »

Ik heb nog geen concreet voorstel gehad, de advokaat laat mij komende week hun standpunten weten.
voor mij is het nu vooral belangrijk dat ik weet waar ik sta, dus jullie hulp wordt zeer gewaardeerd.
Als ik weet wat ik maximaal zou moeten gaan betalen als het voor de rechter zou komen dan kan ik beter inschatten of het zin heeft om die stap te zetten. Ik schiet er natuurlijk niets mee op als ik uiteindelijk de volle mep ga betalen en daar bovenop nog eens 10000 aan proces kosten. Dan ben ik beter af als ik nu een soort van damage control doe.
Het is wel teleurstellend dat je je best doet om het zo goed mogelijk te regelen en daar dan alsnog voor gestraft wordt, dat is eigenlijk wat me nog het meest dwars zit.
Rnoel
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 22
Lid geworden op: 14 mei 2018, 13:04

Re: ex wil nog meer geld

Bericht door Rnoel »

Je zou door het LBIO een berekening kunnen laten maken. Kost iets van €50 dus vergelijkbaar met 10 minuutjes advoCaat :lol:
Dit kan je ook voorstellen aan je ex; dan blijft jullie een dure rechtsgang bespaard. Niet in het belang van haar advoCaat maar je kan natuurlijk ook zelf op haar inpraten.

Ja natuurlijk is het teleurstellend dat je enorm veel betaalt om je ex en dus je kind een goede leefomgeving te bezorgen en dat je daarna het deksel op je neus krijgt als stank voor dank. Daarom vanaf nu full zakelijk gaan en alles volgens de regels doen.
Leermoment
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 280
Lid geworden op: 04 nov 2017, 09:35

Re: ex wil nog meer geld

Bericht door Leermoment »

Ik snap je gevoel en ken het zelf ook. Hopelijk komt zij met een voorstel van waaruit je in gesprek met haar kunt gaan. Hopelijk kan het zonder rechtszaak. Suc6
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: ex wil nog meer geld

Bericht door ll2014 »

Rnoel schreef: 10 jun 2018, 12:01 Je zou door het LBIO een berekening kunnen laten maken. Kost iets van €50 dus vergelijkbaar met 10 minuutjes advoCaat :lol:
Dit kan je ook voorstellen aan je ex; dan blijft jullie een dure rechtsgang bespaard. Niet in het belang van haar advoCaat maar je kan natuurlijk ook zelf op haar inpraten.
Goed advies, en als je handig genoeg bent kan je het ook prima zelf berekenen, mist je voldoende gegevens van je ex hebt.
Zie https://www.rechtspraak.nl/Voor-advocat ... a214755211
Is best taaie kost, maar goed om eens door te nemen, advocaten en zelfs rechters zijn zelf ook niet altijd volledig op de hoogte...
Leermoment
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 280
Lid geworden op: 04 nov 2017, 09:35

Re: ex wil nog meer geld

Bericht door Leermoment »

Door het LBIO is nauwkeuriger al begreep ik dat ze voor de man vaak iets ongunstiger uitkomen. Scheelt wellicht een paar tientjes. Je weet dan wel dat het redelijk klopt en zelf uitrekenen is voor een leek eigenlijk ondoenlijk in deze situatie. En eerlijk gezegd is 5 tientjes echt niet veel geld voor zo’n berekening.
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: ex wil nog meer geld

Bericht door ll2014 »

LBIO kan nooit nauwkeuriger zijn dan de tremanormen zelf.
De tremanormen zijn namelijk simpelweg het uitgangspunt voor de rechter.
Als je geen problemen hebt om zelf je aangiftebiljet voor de inkomstenbelasting in te vullen is de berekening wel te doen, maar 50 euro is inderdaad een keurige prijs, maar ik heb begrepen dat ze alleen een berekening maken als beide partijen gegevens aanleveren.
Leermoment
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 280
Lid geworden op: 04 nov 2017, 09:35

Re: ex wil nog meer geld

Bericht door Leermoment »

Het zou idd zo kunnen zijn dat je beide moet aanleveren en nauwkeuriger zal het niet zijn maar hoe je de parameters moet invullen is best arbitrair mijn advocaat had in mijn opdracht het precies zo uitgerekend zoals het volgens de norm moest zijn. Mijn ex heeft het maximale eruit geprobeerd te halen. Mijn advocaat kwam op €366,00, mijn ex en ik voor de rechtszaak op €350,- maar zij wilde perse een vechtscheiding dus eiste ze €800,00. Rechter kwam op €354,- uit dus echt duidelijk is het ook weer niet. Oh ja, waarom zei €800,- eiste? Om mij te pesten en niet geschoten is altijd mis.
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: ex wil nog meer geld

Bericht door ll2014 »

Leermoment schreef: 10 jun 2018, 23:03 Mijn advocaat kwam op €366,00, mijn ex en ik voor de rechtszaak op €350,- maar zij wilde perse een vechtscheiding dus eiste ze €800,00. Rechter kwam op €354,- uit dus echt duidelijk is het ook weer niet.
Dat soort kleine verschillen kun je pas verklaren als je de berekening volledig uitgewerkt naast elkaar ziet.
Leermoment
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 280
Lid geworden op: 04 nov 2017, 09:35

Re: ex wil nog meer geld

Bericht door Leermoment »

Kleine verschillen? De berekening van mijn ex die op €800,- kwam was een rekensom die een keer is toegepast bij de rechtbank in Den Haag. Gelukkig was dat een andere situatie en is de rechter daar niet in meegegaan maar dat had natuurlijk wel zo kunnen zijn. Heb wel meer rare beslissingen meegemaakt. Maar we gaan nu wel erg off topic.

Samen eruit komen is nog altijd het beste. Echt het proberen waard.
kokka
Frequent schrijver
Frequent schrijver
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 jun 2018, 10:05

Re: ex wil nog meer geld

Bericht door kokka »

Ja dat dacht ik ook :?
Rnoel
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 22
Lid geworden op: 14 mei 2018, 13:04

Re: ex wil nog meer geld

Bericht door Rnoel »

Leermoment schreef: 10 jun 2018, 23:03 Het zou idd zo kunnen zijn dat je beide moet aanleveren(..)
Je moet voor de LBIO-berekening inderdaad allebij recente salarisstrookjes en je laatste belastingopgave opsturen.
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: ex wil nog meer geld

Bericht door ll2014 »

Leermoment schreef: 10 jun 2018, 23:03 Mijn advocaat kwam op €366,00, mijn ex en ik voor de rechtszaak op €350,-
.......
Rechter kwam op €354,- uit dus echt duidelijk is het ook weer niet.
Leermoment schreef: 11 jun 2018, 21:21 Kleine verschillen?
Ja, dat noem ik kleine verschillen, je zegt dat de BEREKENING van je ex en jou op €350 kwam, maar dat ze €800 EISTE
Ik vind dat er nogal een verschil is tussen berekenen en eisen, de berekeningen verschillen dus hooguit 16 euro per maand.
Leermoment
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 280
Lid geworden op: 04 nov 2017, 09:35

Re: ex wil nog meer geld

Bericht door Leermoment »

Ja, maar de berekening van mijn ex, een echte berekening welke in Den Haag daadwerkelijk is toegepast, geeft wel weet een groot verschil weer. De berekening van €350,- kwam van een online invul tooltje. Best nauwkeurig moet ik zeggen.
Plaats reactie