Nieuwe vriend ex zit in de bak

Plaats hier alles wat u met wetgeving te maken heeft.
Dit kunnen onderwerpen over de huidige wetgeving zijn of voorstellen voor nieuwe.
Plaats reactie
Pollewop
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jun 2018, 21:02

Nieuwe vriend ex zit in de bak

Bericht door Pollewop »

Hallo,
Ik en mijn ex zijn nu 2 jaar gelukkig gescheiden, eigenlijk eerder, gelukkig zijn we 2 jaar gescheiden..
Nu heeft ze een geweldige opvolger (vriendje) die wegens poging tot doodslag nog een jaar of 4 onder de pannen is.
En hoewel t uiteraard nu wel echte liefde is heb ik toch wat issues met de mogelijkheid dat dat de nieuwe stiefpapa van mn dochter wordt.
Gelukkig gaat ze nu nog alleen op bezoek bij dr vriendje, wat ze uiteraard helemaal zelf moet weten. Maar ik heb mn dochter al gehoord dat ze in de toekomst misschien mee zal moeten naar de gevangenis.
Nu is mijn vraag als vader, kan ik daar bezwaar tegen maken aangezien ik het niet echt een goed plan vind om een 10-jarige in die omgeving te zetten.
Rnoel
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 22
Lid geworden op: 14 mei 2018, 13:04

Re: Nieuwe vriend ex zit in de bak

Bericht door Rnoel »

Je kan wel bezwaar maken maar het heeft waarschijnlijk weinig zin. Op bezoek gaan bij iemand in de gevangenis is juridisch net zoals een verzorgingstehuis vermoed ik.
Het beste is denk ik dat je bij de moeder kan aandringen dat je 10-jarige dochter hier maar even buiten gelaten kan worden. Zij heeft immers niets te maken met deze man. Als de liefde achter de tralies over 2,5 jaar (vrij na goed gedrag) nog steeds bloeit zien ze maar weer verder toch?
Ken je de man in kwestie en weet je wat van de omstandigheden waarvoor hij veroordeeld is? Met andere woorden: Is het voor het kind potentieel gevaarlijk om bij hem in de buurt te zijn? Neem eens contact op met de Raad voor de Kinderbescherming. Misschien dat zij je verder kunnen helpen.
Leermoment
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 280
Lid geworden op: 04 nov 2017, 09:35

Re: Nieuwe vriend ex zit in de bak

Bericht door Leermoment »

Pfff, dit is ook lastig. Ben bang dat je het niet kan tegenhouden zolang er geen gevaar is voor je dochter. Wel kan je in gesprek gaan met je ex en daar je zorgen uiten. Aan de andere kant, hoe erg is het voor je dochter? Wenselijk absoluut niet maar zou het ook schadelijk zijn? Sterkte ermee.
Plaats reactie