Kindgebonden budget

Plaats hier alles wat u met wetgeving te maken heeft.
Dit kunnen onderwerpen over de huidige wetgeving zijn of voorstellen voor nieuwe.
Plaats reactie
Wim69
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jun 2018, 15:03

Kindgebonden budget

Bericht door Wim69 »

Goedendag allen,

Mijn ex en ik hebben allebei 1 kind op ons naam staan vanwege dat we, allebei Kindgebonden budget krijgen nu, is het geval dat 1 van onze kinderen dit jaar 18 jaar wordt die, bij haar ingeschreven staat! dus heeft ze geen recht meer op de kgb. Nu klopt ze bij mij aan dat ze eerlijk vind dat ik de helft van te ontvangen kgb voor mijn kind die bij mij staat ingeschreven met haar moet delen! Ik vind dit belachelijk omdat ze bij de scheiding advocaat ( en we hebben het zo vastgelegd en de advocaat zei nog als, ze geld nodig heeft dat mijn ex dan maar meer moest gaan werken danwel een baan erbij moest nemen! ) geen woord over repte van: en als ze 18 jaar wordt en dan?? dus wat moet ik doen? weet iemand goede raad die rechtsgeldig is?
alvast bedankt Wim69
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: Kindgebonden budget

Bericht door ll2014 »

Kindgebonden budget hoeft nooit gedeeld te worden, het wordt door de belastingdienst verstrekt aan de aanvrager van de kinderbijslag voor het betreffende kind.
Wel is het zo dat KGB opgeteld wordt bij het inkomen, voor bepaling van de draagkracht voor KA, jouw ex zal nu dus minder inkomen hebben, dus dat zou bij een herberekening kunnen opleveren dat je meer KA verschuldigd bent.
Overigens heeft je ex nu ook geen recht meer op KA voor het kind dat 18 is geworden, daar heeft het kind nu zelf recht op.
Bertje
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 128
Lid geworden op: 17 mar 2016, 19:57

Re: Kindgebonden budget

Bericht door Bertje »

Het is gewoon oneerlijk dat je nu nog steeds zou moeten betalen. Je krijgt geen KGB meer dus dan kunnen ze gewoon niet eisen dat je nog geld blijft storten. 18 jaar is toch einde alimentatie betalen?
Gaat je ex maar meer werken.
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: Kindgebonden budget

Bericht door ll2014 »

Bertje schreef: 05 jun 2018, 20:26 Het is gewoon oneerlijk dat je nu nog steeds zou moeten betalen. Je krijgt geen KGB meer dus dan kunnen ze gewoon niet eisen dat je nog geld blijft storten. 18 jaar is toch einde alimentatie betalen?
Gaat je ex maar meer werken.
Volgens mij heeft Wim69 het erover dat zijn ex geen KGB meer krijgt voor het bij haar ingeschreven kind, je snapt het dus blijkbaar niet helemaal.
Overigens is 18 jaar geen einde alimentatie betalen, maar 21 jaar.
Bij 18 jaar moet het bedrag alleen direct aan het kind betaald worden en niet meer aan de ex-partner.
Bertje
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 128
Lid geworden op: 17 mar 2016, 19:57

Re: Kindgebonden budget

Bericht door Bertje »

Ik had het dan verkeerd begrepen. Dus wanneer je kind 18 is moet je het geld op de rekening van het kind storten? Tot 21 jaar of je kind moet gaan werken neem ik aan.
Leermoment
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 280
Lid geworden op: 04 nov 2017, 09:35

Re: Kindgebonden budget

Bericht door Leermoment »

Bertje, jij begrijpt wel meer dingen niet. Je kan beter bij je eigen topic blijven en niet anderen voorzien van goedbedoeld maar ontzettend slecht advies.
Bertje
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 128
Lid geworden op: 17 mar 2016, 19:57

Re: Kindgebonden budget

Bericht door Bertje »

Leermoment schreef: 09 jun 2018, 00:51 Bertje, jij begrijpt wel meer dingen niet. Je kan beter bij je eigen topic blijven en niet anderen voorzien van goedbedoeld maar ontzettend slecht advies.
Gelukkig begrijp jij alles en weet je alles slimmerik.
Je zou ook wel eens wat respect voor anderen mogen opbrengen, omdat ik toevallig een andere mening heb en niet klakkeloos overal in meega wil niet zeggen dat je mij maar steeds de grond in moet trappen!
Leermoment
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 280
Lid geworden op: 04 nov 2017, 09:35

Re: Kindgebonden budget

Bericht door Leermoment »

Als jij domme dingen zegt en doet, heb ik daar commentaar op. Hopende dat je er iets van leert. In een ander topic heb ik net een aardig advies gegeven aan jou. Hoop dat je er iets mee doet. Voor jou en je vriendin beter en dus ook voor je kind. Fijn weekend.
Plaats reactie