KA en Hypotheek

Plaats hier alles wat met alimentatie te maken heeft.
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: KA en Hypotheek

Bericht door ll2014 »

Rnoel schreef: 10 jun 2018, 01:30 Daarna wordt er gekeken naar je bestedingsruimte dus als die stijgt door dalende woonlasten dan kan je meer bijdragen
Nogmaals, volgens de richtlijnen geldt daar gewoon een forfait voor, alleen in uitzonderlijke situaties wordt daar vanaf geweken. Dalende of stijgende woonlasten hebben dus in principe geen invloed op de bestedingsruimte.
Zo'n forfait is juist ingesteld om een heleboel getouwtrek te voorkomen.
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: KA en Hypotheek

Bericht door ll2014 »

Rnoel schreef: 10 jun 2018, 01:33 Als je ex je voor de rechter sleept om vanwege gewijzigde situaties de alimentatie(s) opnieuw te laten vaststellen moet je echt met de billen bloot hoor.
Omdat voor woonlasten een forfait geldt in de berekening, zal je ex je niet voor gewijzigde woonlasten voor de rechter kunnen slepen.
Als in de bestaande situatie volledig in de kinderbehoefte wordt voorzien, kunnen gewijzigde woonlasten al helemaal nooit een reden zijn om alimentatie te wijzigen.
Leermoment
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 280
Lid geworden op: 04 nov 2017, 09:35

Re: KA en Hypotheek

Bericht door Leermoment »

Dat klopt, maar als er een goede reden is om de alimentatie te herberekenen, kunnen de gewijzigde woonlasten in uitzonderlijke gevallen wel meegewogen worden. Maar volgens mij is dat wel uitzonderlijk maar niet onmogelijk. Mijn ex grijpt alles aan en lukt het niet, ben ik wel flink op kosten gejaagd. En dat is wat ze wil.
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: KA en Hypotheek

Bericht door ll2014 »

Er zijn op dit moment twee redenen waarvoor van het forfait afgeweken kan worden.
De eerste is als de woonlasten veel hoger zijn en er daardoor geen ruimte overblijft om normaal te leven. Wordt niet gemakkelijk gehonoreerd en in deze situatie niet van toepassing.
De tweede is bij veel lagere woonlasten en als dan uitsluitend door toepassing van het forfait niet genoeg ruimte overblijft voor de kinderbehoefte. Als met de huidige bijdragen van beide ouders dus volledig aan de behoefte wordt voldaan, zal er niet worden afgeweken van het forfait.
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: KA en Hypotheek

Bericht door ll2014 »

Leermoment schreef: 10 jun 2018, 22:29 ben ik wel flink op kosten gejaagd. En dat is wat ze wil.
Zo'n hex heb ik ook, belang van kind komt pas op de laatste plaats helaas.
Eerste belang is om zelf zoveel mogelijk te parasiteren, lukt dat niet dan in ieder geval zoveel mogelijk schade aanrichten bij de ander. Dat het kind daar onder te lijden heeft schijnt of niet door te dringen of boeit niet.
Leermoment
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 280
Lid geworden op: 04 nov 2017, 09:35

Re: KA en Hypotheek

Bericht door Leermoment »

Mijn ex heeft afgelopen week letterlijk gezegd dat ze zich niet hoeft aan te passen aan de kinderen. Zij passen zich maar aan aan mij. Dan spoor je toch niet. Maar ik heb er wel mee te dealen en het kan altijd erger.
Plaats reactie