Alimentatie stoppen

Plaats hier alles wat met alimentatie te maken heeft.
Bertje
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 128
Lid geworden op: 17 mar 2016, 19:57

Re: Alimentatie stoppen

Bericht door Bertje »

Ik vervuil het forum niet met ongein. Ik wil alleen laten zien dat je wanneer je je hard maakt tegenover je ex dat er meer mogelijk is. Ik heb een ex die gewoon niet voor zichzelf kan opkomen en makkelijk over zich heen laat lopen.
IK heb haar ook gezegd wanneer wij niet de helft van de Kinderbijslag meer krijgen wij een rechtszaak beginnen en daar moet ze niet van weten.

Jullie laten je als voetveeg gebruiken. IK betaal dingen voor mijn kind als die bij mij is. Verder zoekt zij het lekker maar uit.
En nee ik wil haar absoluut niet terug , ik walg van haar!
Jens
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 29
Lid geworden op: 21 okt 2016, 09:20

Re: Alimentatie stoppen

Bericht door Jens »

Dus ondanks dat jij meer bent gaan verdienen, betaal je nog steeds het minimale bedrag wat toen is afgesproken? Dan zou je wel eens van een koude kermis thuis kunnen komen als je naar de rechter stapt.

En dat je vindt dat je misbruik mag maken van het feit dat je ex het moeilijk vindt om voor zichzelf op te komen - hoe ziek....
Rnoel
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 22
Lid geworden op: 14 mei 2018, 13:04

Re: Alimentatie stoppen

Bericht door Rnoel »

Bertje schreef: 23 mei 2018, 13:52 Nu heeft mijn vriendin een baan en ik ook een stuk meer maar dat staat los van de alimentatie die ik moet betalen.
Nope. Jij verdient nu meer dan bij de eerste vaststelling = jij moet straks meer KA betalen. Daarbij gaat een rechter het jou zwaar aanrekenen dat je eenzijdig gestopt bent met je alimentatiebetalingen. Maak je borst maar nat vriend, dat co-ouderschap kan je sneller kwijt zijn dan je denkt.

Het is allemaal vrij simpel maar jouw blik is vertroebeld (voor zover je geen trol bent natuurlijk) waardoor je samen met de moeder van je kind geen goede ouders kunt zijn samen. Geld speelt in jouw geval geen enkele rol man; er zijn hier vaders met een goed betaalde fulltime baan die niet eens fatsoenlijk kleren voor zichzelf kunnen kopen door de alimentaties.
Leermoment
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 280
Lid geworden op: 04 nov 2017, 09:35

Re: Alimentatie stoppen

Bericht door Leermoment »

@bertje, dat je ex niet voor zichzelf kan opkomen betekent niet dat je daar gebruik van moet maken. Voor mij ben je hetzelfde als mijn ex die probeert mij financieel kapot te maken en de kinderen tegen mij opstookt. Geen enkel respect voor haar en dus ook niet voor jou. Ik schaam me dood dat er ook mannen zijn die het onderste uit de kast proberen te halen ook al is het niet terecht en zelfs onnodig. Jij walgt van haar, ik van jou. Gewoon erg zielig en zoals al aangegeven, je krijgt de deksel nog wel op je neus en terecht.
Bertje
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 128
Lid geworden op: 17 mar 2016, 19:57

Re: Alimentatie stoppen

Bericht door Bertje »

Jullie laten het je allemaal maar gebeuren. Mijn vriendin ja die verdient haar salaris en daar heeft mijn ex geen ene moer mee te maken.


wordt er hier gezegd dat geld geen enkele rol speelt , natuurlijk onzin. Jullie willen ook zo min mogelijk betalen
Leermoment
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 280
Lid geworden op: 04 nov 2017, 09:35

Re: Alimentatie stoppen

Bericht door Leermoment »

Wat ben jij toch een egoïstisch ventje. Als jij je beter had ingelezen, had je kunnen weten dat de meeste mannen een eerlijk alimentatiebedrag willen betalen. Mijn ex wil alleen maar zoveel mogelijk geld van mij en jij wil zo min mogelijk betalen. Hoewel het tegenovergestelde is het toch hetzelfde. Ik kan me niet voorstellen dat dit forum een springplank wil zijn voor jouw soort. Een ban van een maand lijkt me op zijn plaats.
Rnoel
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 22
Lid geworden op: 14 mei 2018, 13:04

Re: Alimentatie stoppen

Bericht door Rnoel »

Bertje schreef: 24 mei 2018, 21:33 Jullie willen ook zo min mogelijk betalen
Nee, de meeste vaders hier willen dat hun kinderen krijgen waar ze recht op hebben en ik ben klaar met je getrol.
bliep
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 102
Lid geworden op: 03 mei 2015, 11:27

Re: Alimentatie stoppen

Bericht door bliep »

Beste Bertje,

Stop met strijden, laat je ex los, leef en laat leven.
Bertje
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 128
Lid geworden op: 17 mar 2016, 19:57

Re: Alimentatie stoppen

Bericht door Bertje »

Beste vaders,

Ik laat mijn ex los , wil haar ook absoluut niet terug. Kan het alleen niet hebben dat zij alle toeslagen en Kinderbijslag ontvangt waar wij ook recht op hebben. Kinderbijslag behoort aan beide ouders toe te komen, en niet alleen bij haar omdat dit een bedrag is waar iedereen recht op heeft ongeacht inkomen.
Dit staat ook bij de SVB bank zo op de site bij co ouderschap.
Leermoment
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 280
Lid geworden op: 04 nov 2017, 09:35

Re: Alimentatie stoppen

Bericht door Leermoment »

Hou nou maar op slijmbal. Beste vaders???? Je zegt zelf dat ze de helft van de kinderbijslag aan jou overmaakt. Hier ga je echt geen sympathie krijgen hoor. Je bent gewoon een irritante geldwolf die zijn ex niks gunt en niet kijkt naar wat het beste is voor de kids. Ga aub ergens anders uithuilen.
bliep
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 102
Lid geworden op: 03 mei 2015, 11:27

Re: Alimentatie stoppen

Bericht door bliep »

Beste Bertje,

Dat jij je ex niet terug wil betekent nog niet dat je haar los gelaten hebt. Ik doel op jouw frustraties dat zij de toeslagen ontvangt. Dat zij deze toeslagen ontvangt is immers niet meer dan normaal.

Ik wil je er ook op wijzen dat jij in de huidige regeling gewoon recht hebt op de inkomensafhankelijke combinatie korting van ongeveer max €2800 netto per jaar. Je zal dit wel moeten aanvragen bij de belastingdienst.

Bertje, geniet van jou situatie/regeling zoals deze nu is. Velen bezoekers van dit forum staan er stukken slechter voor, doordat ze een zeer slechte ex hebben waar jij, zoals het lijkt veel van weg hebt.
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: Alimentatie stoppen

Bericht door ll2014 »

Bertje schreef: 27 mei 2018, 13:00 Kan het alleen niet hebben dat zij alle toeslagen en Kinderbijslag ontvangt waar wij ook recht op hebben. Kinderbijslag behoort aan beide ouders toe te komen, en niet alleen bij haar omdat dit een bedrag is waar iedereen recht op heeft ongeacht inkomen.
Dit staat ook bij de SVB bank zo op de site bij co ouderschap.
Voor wat betreft de kinderbijslag heb je gelijk, die hoort bij een co-ouderschap verdeeld te worden, normaal gesproken zal SVB dit ook doen als je aangeeft dat je een co-ouderschap hebt, en de andere partij het eens is met het feit dat er een co-ouderschap is.
Wat betreft je toeslagen is het complete onzin wat je vertelt, daar heb je helemaal geen recht op, geen ene rooie cent.
Toeslagen horen bij het inkomen van degene die ze krijgt, en dat ben jij niet omdat jij niet aan de voorwaarden voldoet. Het is dan ook oneerlijk om dat van de andere partij te gaan vragen, en zeker met dat schijntje aan alimentatie wat je betaalt, zou ik me maar rustig houden als ik jou was.
Misschien laat je ex makkelijk over zich heen lopen, maar er is altijd een kans dat iemand anders haar op het idee brengt om een herberekening van de alimentatie te vragen en dan ben jij de klos, wat eigenlijk ook wel eerlijk zou zijn.....
Bertje
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 128
Lid geworden op: 17 mar 2016, 19:57

Re: Alimentatie stoppen

Bericht door Bertje »

Mijn ex heeft aangegeven bij de eerst volgende betaling in juli de helft van de zwemlessen, nieuw id bewijs zoon, en de vrijwillige ouderbijdrage van school van het bedrag af te houden en dan het overige verdelen tussen ons. :shock: Ik vraag me af of dit zomaar mag?
Ze heeft het nog niet gehad over een herberekening .
Denk dat ze ook geen zin heeft om weer een hoop geld in een advocaat te pompen.
Vandaag weer naar de svb gebeld en zij kunnen de dingen niet zomaar wijzigen tenzij mijn ex dat doorgeeft aan hun. Het is toch van de zotte dat je als ouders niet automatisch de helft krijgt zodat ik gewoon de zwemles enz zelf kan betalen aan desbetreffende.

Ze heeft geen woord gezegt over de alimentatie. Ze houdt zich wel erg stil moet ik zeggen.
bliep
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 102
Lid geworden op: 03 mei 2015, 11:27

Re: Alimentatie stoppen

Bericht door bliep »

Bertje,

Stop met je strijd wil je het co-ouderschap behouden.

De actie van je ex lijkt op een reactie op jou en zolang er strijd blijft zal het van kwaad tot erger worden, totdat jullie zoon afwijkend gedrag gaat vertonen met als gevolg dat jeugdzorg/rvk ingrijpt. En dan is het al veel te ver gegaan.

Dank alstublieft de hele wereld op je blote knieën om de regeling die je hebt alsmede dat JIJ de macht hebt om het ouderschap rustig te houden.
Leermoment
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 280
Lid geworden op: 04 nov 2017, 09:35

Re: Alimentatie stoppen

Bericht door Leermoment »

Nee, Bertje, ga zo door👍 Je bent nu zo goed bezig.

Nu serieus, je ex is een heks en jij geeft haar een bezem. Hoe ongelofelijk stom kan je zijn. Stop ermee, ga in gesprek met j3 ex en probeer het recht te zetten. Zeg sorry oid. Stop met vechten.
Plaats reactie