Spoed. Civiele vorderingsprocedure

Plaats hier alles wat u met wetgeving te maken heeft.
Dit kunnen onderwerpen over de huidige wetgeving zijn of voorstellen voor nieuwe.
Plaats reactie
Leermoment
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 280
Lid geworden op: 04 nov 2017, 09:35

Spoed. Civiele vorderingsprocedure

Bericht door Leermoment »

Hoe kan ik de advocaatkosten minimaal houden? Hieronder een korte samenvatting.

In 2015 gescheiden maar niet op een vriendelijke manier helaas. In mijn eerste verweer heb ik aangegeven wat de financiële situatie was en dat ik deze wilde delen. Helaas heeft de rechter hier niet naar gekeken en bij de laatste zitting was ik zo brutaal om te vragen hoe de schulden verdeeld gingen worden. Mijn ex ontkende het bestaan van de schulden. Zij wist nergens van en haar advocaat ook niet. Dus moesten we het van de rechter op de gang oplossen. Dit is niet gelukt uiteraard omdat mijn ex telkens van mening veranderde, de beginsaldo niet wist en nog meer fratsen. In een andere rechtszaak heeft zij een jaar lang onterecht teveel alimentatie gekregen omdat zij telkens wist te rekken. De teveel betaalde alimentatie hoefde zij van de rechter niet terug te betalen omdat zij dan in de financiële problemen zou komen. Ik zat al flink in de financiële problemen. Doordat ik echt in de problemen zat, was ik genoodzaakt van een gezamenlijk krediet geld op te nemen. Daar gaat deze procedure nu over. Nu wil ik graag zonder advocaat deze procedure ingaan maar dat kan niet. Tenzij ik niet reageer en derhalve geen verweer voer. En dat wil ik dus wel maar wel zelf en niet via een advocaat. Ik ben al € 30 000,- kwijt aan advocaatkosten dus dat doe ik niet meer. Wie kan mij in de juiste richting sturen?

Alvast bedankt.
bliep
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 102
Lid geworden op: 03 mei 2015, 11:27

Re: Spoed. Civiele vorderingsprocedure

Bericht door bliep »

Volgens mij heb je een advocaat nodig die je verweer opstelt. Denk handig dat je deze vraag ook aan je advocaat stelt.

Je hebt geld opgenomen van een gezamenlijk krediet? Is jouw ex dan mede eigenaar van dat krediet of staat het krediet volledig op jouw naam? Als het krediet ook op naam van je ex staat dan kon ze niet ontkennen dat er gezamenlijke schulden waren en kennelijk nog zijn?

Normalieter zijn de advocaat kosten voor ieders eigen rekening. Lijkt mij dan wijs dat jij in je verweer niet gaat zeggen dat je het krediet gebruikt hebt om jouw advocaat kosten van te betalen.
Leermoment
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 280
Lid geworden op: 04 nov 2017, 09:35

Re: Spoed. Civiele vorderingsprocedure

Bericht door Leermoment »

Het betreft een gezamenlijk krediet die ik wilde splitsen maar zij werkte niet mee. Ik denk het te gooien op het feit dat het een gezamenlijk krediet is waar we gezamenlijk verantwoordelijk voor zijn. En de enige die geld kan eisen is de bank. Maar ik heb geen advocaat meer en wil er ook geen een zoeken. Heb al een vermogen besteed aan een advocaat en dat vertik ik nog een keer te doen. Misschien kan ik zelf een verweer opstellen en die door een advocaat laten sturen. Ga wel alleen naar de zitting als die er komt.
Plaats reactie