HELP! mn ex vriendin is weg met mn dochter!

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
WaVe!
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 116
Lid geworden op: 13 apr 2018, 16:39
Locatie: Den Haag

HELP! mn ex vriendin is weg met mn dochter!

Bericht door WaVe! »

goedenavond ik zit met een probleem.

Ik heb een vriendin en met haar samen het gezag over ons dochter van 4jr.
Wij hebben regelmatig ruzies gehad.
Mijn vriendin geeft ene keer aan dat ze bij me wilt blijven dan weer dat ze de relatie wilt beeindigen.
In het verleden heeft zij veel schulden gemaakt, veel gelogen en zelfs dat mijn dochter 6mnd geen zorgverzekering had.

Nu 6 april jl. heeft zij na een woordewisseling tafels en drinkbeker van mijn dochter kapot gegooid.
Ik heb hierop de politie gebeld en die hebben haar gekalmeerd en een melding gemaakt en gezegd dat we rustig moesten zijn in belang van ons dochter.

Ik heb me strikt gehouden aan deze afspraken.
Zaterdag kleertjes gekocht bij de Primark voor ons dochter, gespeeld gelachen, ijsje gegeten.
Zondag ook naar kinderboerderij.
 Maandag  kleine naar school gebracht tussen de middag met vriendin naar  centrum bij H&M kleding gekocht, geluncht bij Bakerij Bart, kleine weer opgehaald. Dinsdag ook en ook weer samen geluncht in n snackbar heel gezellig. Woensdag dochter van school gehaald samen om 12:15, thuis gezellig pizza gegeten en de kleine moest naar judo. Zij stelde voor de kleine op de fiets te brengen maar tegen 15:00 keerde ze niet terug. Na zoeken en bellen kreeg ik n app dat ze ergens op een veilig plek zaten en even rust wilden. Ik ben hierop naar de politie gegaan waar ik vertelde over mijn gezag maar bruut te horen kreeg dat ik het kon schudden omdat kind bij moeder zit die eveneens het gezag heeft. Mijn vriendin was me dus voor en heeft een of ander lulverhaal daar opgehangen...wat weet ik niet.
Weer thuis liet ik mijn zus komen waarna ik flauw viel
Nu dagen verder mag ik mijn dochter niet zien, vriendin stuurt wat fotos en ik heb 2x mogen video bellen. Eerste keer via het CJG bij wie we zijn aangemeld die het gesprek abrupt afkapten omdat de kleine huilde en zei dat ze me mist. 2e keer vroeg ik of ze had gegeten en ze antwoordde iets wat ik niet kon horen waarop mn vriendin snauwde dat ze dat niet mocht zeggen. Mijn dochter werd hierop erg bang. Nu vandaag zou ik weer videobellen maar mijn vriendin weigert dit en beveelt mij allerlei dingetjes en wilt mij continue in de weg staan. Mijn vraag is of ik mijn dochter ook mag zien en spreken

ik hou heel veel van mijn dochter en nu zet mijn vriendin MIJ neer als gek. Ze was in behandeling van het GGZ omdat ze vond dat de kleine naar mij toe trok, op mij leek.Het kind is geboren via een eicel bevruchting. Mijn vriendin kon geen kinderen krijgen op natuurlijke manier. Vlak na geboorte was er tot aan de dag geen gemeenschap. Mijn vriendin wilde niet. Ik voel me net een zaaddonor.

Ik kan er niet meer tegen. Help mij alsjeblieft!

Ik heb het gevoel dat mijn vriendin in n crisis centrum zit. Waar ze zit weet ik niet. Mijn dochter en ik zijn erg close. Ze gaat stuk aan verdriet. Ze ziet er slecht uit en mist ook haar school en mij.

Mijn vriendin had sinds zegge december contact met een School Maatsch Werker. Zij heeft mijn vriendin volgestampt met info om bij mij weg te gaan. Als ik mijn vriendin vragen stelde gaf zij pas antwoorden op teken van deze vrouw SMW van mn dochters schooltje.

Mijn kind is heel ver in ontwikkeling, Groot woordenschat en doet het perfect opschool. Nu ben ik bang dat ze weg zal dwalen, haar omgeving en thuis mist. De speelse gekkigheid met mij dagelijks en onze dingetjes zoals ochtendkus, slaapkus ons hele dagprogramma en denk van dat papa dr niet meer wilt.

Stichting MEE bij wie mn vriendin is aangemeld en het CJG willen mij niet helpen, ze praten met mijn vriendin mee en álle afspraken gaan via hen.
Beide instanties geven geen gehoor aan mijn gezag, rechten en plichten.
Als ik hen bel nemen ze bijna nooit op, bellen beloofde afspraken niet terug of pas terug eind vd dag.

Ze zetten me neer als crimineel terwijl ik dat niet ben.
Waarom mag mijn kind met moeder mee terwijl zij met spullen gooit. Waardoor is de term ontstaan dat mijn vriendin nu "veilig" zit dat terwijl ik geen geweldadig gedrag vertoon naar moeder en kind anderd dan gaat zo'n vrouw toch die vrijdag weg en niet eerst shoppen met gezin, mij en romantisch eten om vervolgens de woensdag weg te gaan.

Tot nu toe alleen maar gehuild sinds woensdag, snachts schrik ik wakker, buiten raak ik emotioneel als ik kindjes hoor en zie. Vandaag gehuild in speeltuintje waar mn dochter speelde.

Ben n echt gezinsmens, hou onwijs van mijn gezin. Na een operatie kan ik niet meer werken.
Ben nooit vreemdgegaan, rook en drink niet.

Ben kapot hoop op adviezen hier


heb n advocate benaderd...maar ben bang dat vriendin dan meer gaat treiteren.
Laatst gewijzigd door WaVe! op 15 jul 2018, 00:40, 1 keer totaal gewijzigd.
ik bestelde een sprookjeshuwelijk, maar de heks zat inbegrepen :evil:
Leermoment
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 280
Lid geworden op: 04 nov 2017, 09:35

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door Leermoment »

Wat een vervelende situatie. Ik kan alleen maar bedenken dat je dit toch via de rechter moet spelen. Zorg dat je een hele goede advocaat hebt want ik heb het idee dat dit niet soepel gaat verlopen. Volgens mij is J.M. Wigman uit Den Haag een goede met ervaring in vervelende scheidingen. Zelf had ik een goede advocaat maar die het geen ervaring in vechtscheidingen en dat heb ik geweten. Doe er je voordeel mee.
WaVe!
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 116
Lid geworden op: 13 apr 2018, 16:39
Locatie: Den Haag

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door WaVe! »

ik heb gekeken naar artikel 279
Onder "onttrekken"in de zin van artikel 279 van het Wetboek van strafrecht moet worden verstaan: elk doen verkeren van de minderjarige buiten het wettig gezag


soortgelijke casus: http://www.juridischkennisportaal.nl/wi ... -gezag.htm

dank voor uw advies, ik ben zelf niet getrouwd
ik bestelde een sprookjeshuwelijk, maar de heks zat inbegrepen :evil:
foolish
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 nov 2017, 12:53

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door foolish »

Kerel, vervelende situatie.

Laat je vooral niet gek maken. Ik zou wel stoppen met de term vriendin maar zeker gezien je eerdere bericht ex-vriendin gaan gebruiken.

Begin vanaf vandaag met dossieropbouw, stuur een brief of mail waarin je aangeeft deze situatie niet acceptable te vinden en geef een redelijke termijn (1 week) voor een reactie van haar.
Als ze dat niet geeft of niet acceptable reageert zul je waarschijnlijk een ander traject inmoeten (advocaten etc,)

Veel sterkte, ik kan je evt. tips geven over een goede advocaat in DH.
Belangrijkste tip die ik kan geven is wees er voor je kind, wordt rustig en gooi absoluut niet met modder.
Gebruikersavatar
mrniemand
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 104
Lid geworden op: 30 aug 2016, 11:50

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door mrniemand »

Als aanvulling, neem z.s.m. contact met de (gezins)huisarts en het consultatiebureau.
Vraag inzage in het medische dossier van je dochter.

Ik hoop oprecht dat je niet in diezelfde situatie als mij belandt, dat je de ene spoor na de andere allerlei (ongefundeerde) verklaringen te lezen krijgt met signalen van seksueel misbruik dan wel huiselijk geweld van jou richting je dochter en geweld richting de moeder.

Heel veel sterkte, wees alert, en blijf vooral rustig.
Houd bij wanneer en met wie je contact hebt gehad zodra je contact maakt met een hulp/zorg verlener dan wel instanties.
En denk ten allen tijde in het belang van je dochter.
Laatst gewijzigd door mrniemand op 18 apr 2018, 11:54, 2 keer totaal gewijzigd.
You never know how strong you are until being strong is the only choice you have...
WaVe!
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 116
Lid geworden op: 13 apr 2018, 16:39
Locatie: Den Haag

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door WaVe! »

Dank jullie wel voor de reacties!

ik heb a.s. dinsdag een afspraak met ons huisarts en dat van cons.buro vind ik geweldig als tip.

Gisteren zou ik een gesprek hebben met het Cjg, stichting MEE en mijn EX vriendin.
Dit gesprek is niet doorgegaan omdat ik mijn inmiddels aangenomen advocate wilde mee nemen. Sander van het Cjg die staat er niet voor open dat ik word bijgestaan door een advocaat en heeft het gsm gesprek met mij afgebroken.

Mijn advocate werd hierop zo pissig dat ze Sander heeft opgebeld en gezegd wat is dit nu voor onzin. Ik kom niet als John vd Heuvel trekken aan kind, maar puur om mijn client bij te staan daar hij in emotioneel door 4 mensen gebombadeerd wordt en straks foute beslissingen neemt in zijn nadeel.

Toen werd er weer geprobeerd of ik mijn dochter voor een paar uur kon zien vandaag/woensdag. Sander gaf aan dat ie mijn vriendin niet kon bereiken (tijdperk van sms, bellen, whatsapp)

Inmiddels is mijn advocate het Cjg spuugzat en omdat we het gevoel krijgen dat Sander en mijn ex tegen werken heeft mijn advocate na een termijn van een week gedreigd om een kort geding aan te spannen.
ik bestelde een sprookjeshuwelijk, maar de heks zat inbegrepen :evil:
WaVe!
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 116
Lid geworden op: 13 apr 2018, 16:39
Locatie: Den Haag

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door WaVe! »

vandaag zaterdag

mijn dochter al 1½ week niet gezien, niet kunnen knuffelen.

heb maar 2 videootjes gehad in de tijd dat ze nu weg is. Ze zegt op commando "hallo papa ik ga gekke bekken trekken"

Ook weet ik nog steeds niet waar ze zitten.

Als ik bel hangt ze op, neemt ze niet op. Op Whatsapp leest ze, maar geeft ze geen kik.

Veilig Thuis heeft me een brief gestuurd dat ik toch echt bij Sander van het CJG moet zijn. Sander zegt op alles wat ik vraag "ja ik kan moeder niet bereiken", "ik kan niks beloven", "dat kan ik niet regelen".

Ik heb aangegeven joh laten we het gesprek dan zónder advocaten doen zodat het kind tenminste weer contact heeft met papa, naar huis kan met mama, naar school en in vetrouwd omgeving is. Hierop kreeg ik n mail reactie dat mn ex nu verwijst naar haar advocaat. En dus weer dat getouwtrek.

Mijn advocaat zou een Kort Geding aanspannen heb ik ook niks over gehoord.

Morgen (zondag) mag ik op het politiebureau aangifte gaan doen tegen ex "onttrekking aan ouderlijk gezag"


Mn ex heeft me gisteren geappt dat er 1x in de weekend op zaterdag telefonisch contact zal zijn. Het Cjg komt a.s. dinsdag terug op het gesprek dat er nog maar niet komt.

Ben bang dat mijn dochter mij vergeet, niet meer gewend is aan mij...
ik bestelde een sprookjeshuwelijk, maar de heks zat inbegrepen :evil:
Leermoment
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 280
Lid geworden op: 04 nov 2017, 09:35

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door Leermoment »

Zoals ik meteen al in mijn reactie aangaf, zorg voor een goede advocaat. Jullie gaan hier nooit samen uitkomen en hoe graag je een conflict wil voorkomen, hier ontkom je niet aan. Je advocaat zou een kort geding aanspannen en maandag moet je meteen contact opnemen met je advocaat. Vraag wat de status is van het kort geding en spreek duidelijk met haar af welke stappen en ondernomen worden en hoe ze jou daarvan op de hoogte houdt. Overleg met je advocaat of aangifte doen verstandig is voordat je daadwerkelijk aangifte doet. Suc6.
WaVe!
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 116
Lid geworden op: 13 apr 2018, 16:39
Locatie: Den Haag

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door WaVe! »

Leermoment schreef: 21 apr 2018, 13:11 Zoals ik meteen al in mijn reactie aangaf, zorg voor een goede advocaat. Jullie gaan hier nooit samen uitkomen en hoe graag je een conflict wil voorkomen, hier ontkom je niet aan. Je advocaat zou een kort geding aanspannen en maandag moet je meteen contact opnemen met je advocaat. Vraag wat de status is van het kort geding en spreek duidelijk met haar af welke stappen en ondernomen worden en hoe ze jou daarvan op de hoogte houdt. Overleg met je advocaat of aangifte doen verstandig is voordat je daadwerkelijk aangifte doet. Suc6.
Dank u voor uw reactie.

Ik heb een goede advocaat ja en ze zou n kort geding doen. Ik heb al n geboorte akte van mijn kind aangevraagd dat duurt 10 dgn

Op advies van mijn advocaat doe ik aangifte, ik overleg altijd vooraf. De aangifte wordt toegevoegd aan Kort Geding
ik bestelde een sprookjeshuwelijk, maar de heks zat inbegrepen :evil:
Leermoment
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 280
Lid geworden op: 04 nov 2017, 09:35

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door Leermoment »

Dan doe je het op de juiste manier. Alleen erg jammer dat het zo moet lopen maar daar kan jij niks aan doen. Heel veel sterkte de komende tijd. Zolang jij het belang van je kind voorop stelt, doe jij niks verkeerd. Suc6.
WaVe!
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 116
Lid geworden op: 13 apr 2018, 16:39
Locatie: Den Haag

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door WaVe! »

Leermoment schreef: 21 apr 2018, 22:11 Dan doe je het op de juiste manier. Alleen erg jammer dat het zo moet lopen maar daar kan jij niks aan doen. Heel veel sterkte de komende tijd. Zolang jij het belang van je kind voorop stelt, doe jij niks verkeerd. Suc6.
t is alleen erg pijnlijk dat ik ooit rechts in het gebouw geboorte aangifte deed en straks links politie aangifte.

Ik mis mijn kind heel erg. Ik was altijd bezig met gek doen met haar, we hadden 1001 gekke fratsen.
ik bestelde een sprookjeshuwelijk, maar de heks zat inbegrepen :evil:
Leermoment
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 280
Lid geworden op: 04 nov 2017, 09:35

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door Leermoment »

Ik snap dat je je dochtertje mist. Het is daarom ook belangrijk dat je snel de juiste stappen zet. Hopelijk komt er snel een kort geding en kunnen jullie de eerste stappen zetten. Praat erover met familie en vrienden en probeer ook wat leuke dingen te doen. Suc6.
WaVe!
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 116
Lid geworden op: 13 apr 2018, 16:39
Locatie: Den Haag

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door WaVe! »

Leermoment schreef: 22 apr 2018, 08:54 Ik snap dat je je dochtertje mist. Het is daarom ook belangrijk dat je snel de juiste stappen zet. Hopelijk komt er snel een kort geding en kunnen jullie de eerste stappen zetten. Praat erover met familie en vrienden en probeer ook wat leuke dingen te doen. Suc6.
ik heb enkele vrienden benaderd die in het begin hulp aanbieden maar twee dagen daarna sms-en "los je fucking problemen zelf op"

of ze zeggen :"he ik moet verder"

Heb mensen gevraagd om effe n rondje met mij te gaan rijden, blokje lopen...geen reactie


familie staat alleen mijn moeder voor me klaar maar die is oud. De rest vd familie is bezig met pa die verward in een verzorgings tehuis zit.
ik bestelde een sprookjeshuwelijk, maar de heks zat inbegrepen :evil:
Leermoment
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 280
Lid geworden op: 04 nov 2017, 09:35

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door Leermoment »

Pfff, dan ga je het heel zwaar krijgen. Onthou waarvoor je het doet en blijf positief. Denk aan jezelf en neem ook tijd voor jezelf. Heel veel sterkte ermee.
WaVe!
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 116
Lid geworden op: 13 apr 2018, 16:39
Locatie: Den Haag

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door WaVe! »

Leermoment schreef: 22 apr 2018, 12:37 Pfff, dan ga je het heel zwaar krijgen. Onthou waarvoor je het doet en blijf positief. Denk aan jezelf en neem ook tijd voor jezelf. Heel veel sterkte ermee.
vandaag reactie van haar advocaat
dr advocaat heeft de mijne gemaild dat ze

•dochters paspoort wilt
•geen omgangsregeling wilt en anders met begeleiding
•ze wilt dat zij hoofdverblijfplaats wordt

en t ergste geeft ze aan dat ik dr stelselmatig heb mishandelt en (T ERGSTE VAN ALLES) haar (en of ook mn dochter???, dat snapte ik dus niet echt) in n kast opsloot totdat ze ging gillen
in eerste instantie heb ik nooit iemand mishandelt, heb dat ook aangeven dat ALS ik dr had mishandelt zou ze dr dan nu pas mee komen? Die had al dr biezen gepakt en had me allang aangegeven.


En dan de kast...

ik heb in huis twee kasten
1 is n bergkast zónder slot
2 is n meterkast mét slot daar past amper n kip in

heb fotos genomen en geappt naar mijn advocaat
ik bestelde een sprookjeshuwelijk, maar de heks zat inbegrepen :evil:
Plaats reactie