HELP! mn ex vriendin is weg met mn dochter!

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
Leermoment
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 280
Lid geworden op: 04 nov 2017, 09:35

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door Leermoment »

Gecondoleerd. Wens jou en je familie veel sterkte.
karma13
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:22

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door karma13 »

Dit is mij ook overkomen maar met beide kinderen drie en een half en bijna 5 woon je in de regio 010?
Zus
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 44
Lid geworden op: 07 jul 2016, 18:20

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door Zus »

WaVe! schreef: 20 jun 2018, 23:04 op dinsdag 19 juni jl. is in de avond mijn vader overleden

het gemis van de kleine en het verdriet daarbij is pa fataal geworden

en zijn uitvaart is in de middag na mijn zitting!

de kleine heeft geen afscheid mogen nemen v hex, ik kreeg enkel n Whatsapp bericht

"Hallo, gecondoleerd met je vader sterkte"
Gecondoleerd. Ik begrijp dat je vader veel verdriet had van deze situatie.
Leermoment
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 280
Lid geworden op: 04 nov 2017, 09:35

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door Leermoment »

WaVe!, heel veel succes en sterkte vandaag.
WaVe!
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 116
Lid geworden op: 13 apr 2018, 16:39
Locatie: Den Haag

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door WaVe! »

DANK VOOR JULLIE REACTIES

ik heb de zitting niet gewonnen...

hex, haar advocaat....ik en mijn advocaat ...iemand van de Raad

t begon met vragen aan mij wat er is...aan hex wat er is... Ik gaf aan dat hex met kind plots weg is gegaan...hex moest praten maar kwam niet uit dr woorden....dr adv nam t over en de rechter zei weet je ik wil t eigenlijk over t kind hebben want jullie maken elkaar continue af.

toen zei rechter hoe vaak zie jij te kind tegen mij...ik zei 1x om de twee wkn...ze vroeg aan hex waarom zo weinig. hex klapte weeer dicht. Ze zei er is n paar x contact geweest.

Toen vroeg de rechter aan de raad wat vind u ervan...zegt dat mens ja hij ziet zn kind toch ook al is t 1x in de week t kan opgebouwd worden misschien en ik heb niet alles inhoudelijk door kunnen nemen.

hex zegt ik vind 1x genoeg...dan weer nee de woens en zaterdag..dan weer drie dagen...dus de rechter zegt wat wil je nou...hex klapt dicht...haar advocaat zegt praat nou...

mn advocaat en ik komen met hoofdverblijf plaats bij ons en dochter weer vanaf maandag naar school...rechter zegt joh das nog maar 3 wkn voor vakantie...ik zeg ja dus? rechter zegt dochter weer terug naar vader sturen is traumatisch voor n kind en richt dr weer op Raad. Die zegt dat er n raadsonderzoek komt...duurt 6 mnd tot december!

rechter doet uitspr op 20 juli en zegt ja t heeft geen zin om dochter te verhuizen naar den haag...ga op gang maar overleggen...

niemand wilt overleggen.

wij willen dan dochter doordeweeks bij ons en weekend bij hex
hex snapt t niet meer en klapt dicht en dus komen wij met ma-di do-vr bij mij en wo-za-zo bij haar en vanaf maandag naar school, in de zomervakantie zelfde regeling tot december

rechter zegt nee...tot 20 juli moeten jullie maar kijken hoe en wat...kind gaat naar den haag opschool lijkt mij t beste...en de rest hoor je 20juli...maar hex blijft bij moeder

mm advocaat heeft dr pleitnota niet mogen en kunnen voorlezen omdat er te weinig tijd voor was. Ik heb wel mijn emotionele speech gelezen.

De rechter heeft geen enkel stuk van ons doorgenomen, geen bewijzen, geen getuigenverklaringen helemaal niks.
Ze zei er was al hulpverlening. Dus wij zeiden nee nee die was er alleen voor hex, niet voor omgang met dochter want hex wilde niet meewerken.

Zegt rechter: o echt...even teruglezen hoor...ja maar nu werkt ze wel mee tja dus t komt misschien op gang.

Hex gaat n huis zoeken in Den Haag en kind op (oude)school naar Den Haag proberen te sturen. Maar zo'n woning vinden via hulpverlening kan maanden tot jaren duren.

Dus ik zeg: ik woon praktisch naast school, heb n kast van een eengezinswoning, bed, tuin, etc etc Stuur dat kind toch gewoon naar huis ook al is t voor nu.

Moest rechter over nadenken.

We hebben er van 11:15 - 12:45 gezeten
ik bestelde een sprookjeshuwelijk, maar de heks zat inbegrepen :evil:
Leermoment
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 280
Lid geworden op: 04 nov 2017, 09:35

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door Leermoment »

Soms is het echt onbegrijpelijk hoe een rechter denkt. Ik heb begrepen dat in hoger beroep er 3 rechters de zaak behandelen en dat er vaak een eerlijkere uitspraak komt. Hopelijk kan iemand op dit forum daar meer over vertellen. Zou misschien een optie kunnen zijn. Veel Suc6
WaVe!
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 116
Lid geworden op: 13 apr 2018, 16:39
Locatie: Den Haag

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door WaVe! »

Leermoment schreef: 24 jun 2018, 15:07 Soms is het echt onbegrijpelijk hoe een rechter denkt. Ik heb begrepen dat in hoger beroep er 3 rechters de zaak behandelen en dat er vaak een eerlijkere uitspraak komt. Hopelijk kan iemand op dit forum daar meer over vertellen. Zou misschien een optie kunnen zijn. Veel Suc6
Ja verschrikkelijk gewoon!

Als iemand opties, advies heeft graag zelfs

ik moet kiezen uit:

1. we kunnen 4 weken tot 20 juli wachten en hopen dat we dochter zoals verzocht ma-di wo-do krijgen
2. we kunnen nu al wraken
3. we kunnen in beroep gaan en maanden wachten

gelet op dat een "wrakingsverzoek" ook het risico meebrengt dat een andere rechter er nog slechter mee omgaat

is zo n wraking kosteloos? zonee wat kost t?
ik bestelde een sprookjeshuwelijk, maar de heks zat inbegrepen :evil:
Leermoment
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 280
Lid geworden op: 04 nov 2017, 09:35

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door Leermoment »

Wat adviseerde je advocaat?
WaVe!
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 116
Lid geworden op: 13 apr 2018, 16:39
Locatie: Den Haag

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door WaVe! »

Leermoment schreef: 24 jun 2018, 18:01 Wat adviseerde je advocaat?
optie 1
ik bestelde een sprookjeshuwelijk, maar de heks zat inbegrepen :evil:
Leermoment
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 280
Lid geworden op: 04 nov 2017, 09:35

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door Leermoment »

Eerlijk gezegd lijkt mij dat ook de beste optie. Hopen op het beste😄
WaVe!
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 116
Lid geworden op: 13 apr 2018, 16:39
Locatie: Den Haag

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door WaVe! »

Leermoment schreef: 25 jun 2018, 21:29 Eerlijk gezegd lijkt mij dat ook de beste optie. Hopen op het beste😄
bid/duim voor me 😢
ik bestelde een sprookjeshuwelijk, maar de heks zat inbegrepen :evil:
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door ll2014 »

WaVe! schreef: 24 jun 2018, 17:25 ik moet kiezen uit:

1. we kunnen 4 weken tot 20 juli wachten en hopen dat we dochter zoals verzocht ma-di wo-do krijgen
2. we kunnen nu al wraken
3. we kunnen in beroep gaan en maanden wachten
Zolang er geen uitspraak is, heb je volgens mij optie 3 helemaal niet, waar zou je tegen in beroep willen gaan?
Optie 2 lijkt me lastig, om vooringenomenheid van een rechter aan te tonen is best lastig.
Blijft over optie 1, wachten dus, en als dat op 20 juli niet oplevert wat je wilt heb je 3 maanden om in beroep te gaan.
Levert het wel op wat je wilt dan heeft je ex natuurlijk evengoed drie maanden om in beroep te gaan....
WaVe!
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 116
Lid geworden op: 13 apr 2018, 16:39
Locatie: Den Haag

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door WaVe! »

Zolang er geen uitspraak is, heb je volgens mij optie 3 helemaal niet, waar zou je tegen in beroep willen gaan?
Optie 2 lijkt me lastig, om vooringenomenheid van een rechter aan te tonen is best lastig.
Blijft over optie 1, wachten dus, en als dat op 20 juli niet oplevert wat je wilt heb je 3 maanden om in beroep te gaan.
Levert het wel op wat je wilt dan heeft je ex natuurlijk evengoed drie maanden om in beroep te gaan....


Klopt eigenlijk wel wat je zegt, wij wachten ook op 20 juli
ik bestelde een sprookjeshuwelijk, maar de heks zat inbegrepen :evil:
WaVe!
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 116
Lid geworden op: 13 apr 2018, 16:39
Locatie: Den Haag

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door WaVe! »

ik snap alleen een ding niet

vanaf 1 juli gaat hex, met ons dochtertje en dr moeder verhuizen van Spijkenisse naar Hoogvliet. (buiten de straal van 25km) Maar ik gaf geen toestemming. Haar advocaat en de rechter weten dat. Maar rechter heeft hier geen aandacht aan gegeven.
Hex had aan de rechter laten weten een huis in Den Haag te zoeken.Haar gba staat nog bij mij in DH

Maar mag/kan dit dan zomaar?
ik bestelde een sprookjeshuwelijk, maar de heks zat inbegrepen :evil:
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door ll2014 »

Volgens mij heeft je ex jouw toestemming nodig voor verhuizing van jullie kind.
Geef je die niet dan zal ze aan de rechter vervangende toestemming moeten vragen.
Plaats reactie