HELP! mn ex vriendin is weg met mn dochter!

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
WaVe!
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 116
Lid geworden op: 13 apr 2018, 16:39
Locatie: Den Haag

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door WaVe! »

ll2014 schreef: 28 jun 2018, 16:33 Volgens mij heeft je ex jouw toestemming nodig voor verhuizing van jullie kind.
Geef je die niet dan zal ze aan de rechter vervangende toestemming moeten vragen.
ik had het er vanmiddag over met mijn advocaat en zij zei dat de rechter hier geen aandacht aan heeft geschonken wat ook klopt. Het is tijdens de zitting van laatst zowel door haar advocaat als de mijne genoemd.
ik bestelde een sprookjeshuwelijk, maar de heks zat inbegrepen :evil:
Leermoment
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 280
Lid geworden op: 04 nov 2017, 09:35

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door Leermoment »

Ok, en nu? Wat gaat jouw advocaat doen? Kan hij iets doen?
WaVe!
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 116
Lid geworden op: 13 apr 2018, 16:39
Locatie: Den Haag

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door WaVe! »

Leermoment schreef: 28 jun 2018, 21:08 Ok, en nu? Wat gaat jouw advocaat doen? Kan hij iets doen?
Goedenavond,

geen flauw idee. Ik denk uitspraak maar afwachten, kan zij (advocaat) uberhaupt nog iets doen?
ik bestelde een sprookjeshuwelijk, maar de heks zat inbegrepen :evil:
Leermoment
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 280
Lid geworden op: 04 nov 2017, 09:35

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door Leermoment »

Ik denk ook dat je advocaat nu niet veel meer kan doen. Afwachten en hopen op het beste. Jammer dat de rechter er niet op in is gegaan. Nu is het afwachten en dat duurt lang. Sterkte ermee.
WaVe!
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 116
Lid geworden op: 13 apr 2018, 16:39
Locatie: Den Haag

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door WaVe! »

Leermoment schreef: 29 jun 2018, 21:33 Ik denk ook dat je advocaat nu niet veel meer kan doen. Afwachten en hopen op het beste. Jammer dat de rechter er niet op in is gegaan. Nu is het afwachten en dat duurt lang. Sterkte ermee.
20 juli is de uitspraak Leermoment.
Dank je wel.
Hoe gaat met jou?
ik bestelde een sprookjeshuwelijk, maar de heks zat inbegrepen :evil:
Leermoment
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 280
Lid geworden op: 04 nov 2017, 09:35

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door Leermoment »

Dit topic gaat over jou😀. Zal je niet lastig vallen met mijn sores maar bedankt dat je het vraagt. Hoop echt dat er een eerlijke beschikking komt welke het beste is voor je dochter. Drie weken wachten vond ik lijken op drie maanden. 😟. Suc6 👍
WaVe!
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 116
Lid geworden op: 13 apr 2018, 16:39
Locatie: Den Haag

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door WaVe! »

Leermoment schreef: 29 jun 2018, 23:07 Dit topic gaat over jou😀. Zal je niet lastig vallen met mijn sores maar bedankt dat je het vraagt. Hoop echt dat er een eerlijke beschikking komt welke het beste is voor je dochter. Drie weken wachten vond ik lijken op drie maanden. 😟. Suc6 👍
Elk dag zonder mn kind is ereen teveel.
Toen ze met Vaderdag hier thuis was leek het een ander kind, niet de mijne. En dat gevoel is verschrikkelijk.

Elk plek in huis heeft zn verhaal, brengt herinneringen en dus emotie naar boven.

Ben me continue aan t afvragen waarom mjjn kleine meid dit verdient ...
ik bestelde een sprookjeshuwelijk, maar de heks zat inbegrepen :evil:
Leermoment
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 280
Lid geworden op: 04 nov 2017, 09:35

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door Leermoment »

Nee, ze verdient dit niet. Het is verschrikkelijk dat dit haar overkomt en ik hoop dat het snel over is en er rust komt.
WaVe!
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 116
Lid geworden op: 13 apr 2018, 16:39
Locatie: Den Haag

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door WaVe! »

Leermoment schreef: 01 jul 2018, 22:01 Nee, ze verdient dit niet. Het is verschrikkelijk dat dit haar overkomt en ik hoop dat het snel over is en er rust komt.
Voor alle kinderen die dit moeten meemaken. Trots, woede, egoisme, wraak, haat van volwassen mensen waarvan deze kleine schattige mensjes de dupe van zijn zonder dat ze ervoor (kunnen) kiezen.

Ze belanden in een oneerlijke strijd, snappen er amper iets van. Dan leren wij diezelfde kinderen bij hun ruzies "ik wil dat je nu sorry zegt...geef een hand en zeg dat het je spijt...vrede"

Mijn dochter zei me laatst: kunnen jullie geen 'sorry' zeggen...
ik bestelde een sprookjeshuwelijk, maar de heks zat inbegrepen :evil:
WaVe!
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 116
Lid geworden op: 13 apr 2018, 16:39
Locatie: Den Haag

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door WaVe! »

hele gedoe

hex kreeg n mail van school dat ons dochter na de zomervakantie is geplaatst in een groep bij een nieuwe meester op haar oude school in Den Haag.

Hex belt mij enthousiast op en fwd het mailtje naar mij. Ook zegt ze tegen mij dat dochter na de zomervakantie voor vier dagen terugkeert naar school in Den Haag of ik dat nog niet wist. Ik en mijn advocaat perplex.

WANT NU KOMT HET:

Hex maakt met school een afspraak voor een wendag van ons dochter. Dus afgelopen dinsdag 3 juli komt ons dochter alleen met hex naar school om van 13-15u een wendag te hebben. Ook school is perplex dat hex nu opeens instemd. Hex zegt tegen alle moeders, dat dochter na de zomervakantie terugkeert voor 4 dagen (ma di do vr) en via mij naar school gaat

Wat hex echter vergeet!!!! is dat ik samen met mn advocaat een voorstel had gedaan tijdens de zitting. De rechter vond het n leuk idee maar moest erover nadenken en zou 20 juli SCHRIFTELIJK uitspraak doen.

Hex echter blijft beweren dat de rechter dit heeft gezegd en uitgesproken heeft en we er daarom aan moeten houden. En we 20 juli naar de rechtbank moeten en tijdens een ZITTING de uitspraak horen.

Dus mijn advocaat zegt prima en dient n bevestiging naar de rechtbank dat ouders kind naar school hebben gebracht voor een wendag, kind t fantastisch vond met n foto van dochter met n roos die ik voor dr had meegenomen én dat beide ouders overeenstemming hebben bereikt dat kind 4 dagen via vader naar school gaat.

Even later boze telefoon en 2 mailtjes van hex JA DAT HEB IK HELEMAAL NIET GEZEGD DAT HEEFT DE RECHTER GEZEGD EN BESLOTEN TIJDENS DE ZITTING !

Ik weer uitleggen...er is niks besloten, jij belde mij, je belde school, plande n wendag in , hebt mij en kind enthousiast gemaakt dat kind 4 dagen naar school gaat...ik ging enkel mee wat jij zei

NEE DE RECHTER HEEFT T BESLIST HOOR JE HEB NIET GELUISTERD ZE MOET 4 DGN NAAR JOU EN NAAR SCHOOL!!!

ok ik vind t goed. (ze snapt nog steeds niet dat er NIKS is besloten)
ik bestelde een sprookjeshuwelijk, maar de heks zat inbegrepen :evil:
WaVe!
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 116
Lid geworden op: 13 apr 2018, 16:39
Locatie: Den Haag

Re: HELP! mn ex vriendin is weg met mn dochter!

Bericht door WaVe! »

UITSPRAAK RECHTER 20 JULI 2018

omdat er geen voldoende zicht is waar moeder (hex) nu woont en zal wonen zal de rechter de Raad gelasten het hoofdverblijf na onderzoek te doen bepalen begin december.

dochter gaat na de zomervakantie ma di do en vr naar haar oude school in Den Haag

de rechtbank wilt meer frequentie vwb omgang met het kind met vader en verwijst op hulpverlening van Ouderschap blijft.

de rechtbank acht van groot belang dat er op structuele basis contact tussen kind en vader blijft plaatsvinden. De rechtbank houdt zich vast aan dat moeder de hoofdopvoeder is maar acht het wel in belang van kind dat zij haar activiteiten blijft uitoefenen in Den Haag.

ouders moeten zich binnen 14 dagen aanmelden bij Expertiseteam complexe zorg (wie weet wat dit is??????)

De rechtbank zegt verder dat moeder vanuit Hoogvliet het kind maandag om 8:30 opschool in Den Haag moet brengen en vader dinsdag het kind om 18:00 terugbrengt bij moeder in Hoogvliet

de moeder het kind donderdag om 8:30 naar school brengt en vader het kind 18:00 naar Hoogvliet terugbrengt

Ik heb moeder en mijn advocaat bericht dat ik dit behoorlijk stom vind want:

dochter moet maandag en donderdag om 8:30 uur op school zijn ca. 7:12 de metro nemen (ov9292) vanuit Hoogvliet
ze zou dus 5:30 vroeg moeten opstaan en haar brood moeten eten half slaperig.

Hierna krijgt ze pas tussen de middag om 12:00 uur wat te eten!

Dit is te lang en dochter komt oververmoeid opschool. Vroeg opstaan, vroeg eten, lange reistijd en pas 12:00 weer eten is voor een kind van 4½ niet gezond, slecht voor haar concentratie en prestatie.

Hierna moet dochter om 15:00 op de dinsdag en vrijdag haasten naar huis in DH, snel eten omdat ze om 18:00 in Hoogvliet moet zijn en dus na de vakantie vanwege file bij Delft, Botlek moet rekenen op n zeer lange vermoeide reis en ongeveer 16-17 uur uit Den Haag moet vertrekken.


mijn voorstel aan moeder:

Als de school begint:

Ik haal dochter zondag 18:00 op in Hoogvliet, 

dochter blijft zondag avond t/m dinsdag 15:00 bij mij waarna jij haar ophaalt van school in DH en meeneemt naar Hoogvliet. 

dochter kan maandag uitgerust naar school.

Woensdag 18:00 haal ik dochter op in Hoogvliet, dochter gaat op tijd naar bed en staat donderdag uitgerust op om naar school te gaan. Dochter wordt vrijdag om 15:00 door jou van school opgehaald en gaat mee naar Hoogvliet

dus samengevat dochter is van 

zo 18:00 - di 15:00 bij mij

di 15:00 - wo 18:00 bij jou

wo 18:00 - vr 15:00 bij mij
ik bestelde een sprookjeshuwelijk, maar de heks zat inbegrepen :evil:
Leermoment
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 280
Lid geworden op: 04 nov 2017, 09:35

Re: HELP! mn ex vriendin is weg met mn dochter!

Bericht door Leermoment »

Wat een heen en weer gesleep. Is dat werkelijk het beste voor je dochter?

Ik zat in een soortgelijke situatie waarin de RvK een doordeweekse regeling heeft bedacht en rechter nam dit, ondanks mijn bezwaar, gewoon over. Jaar later, kind veel problemen op school, nieuwe rechtszaak en een ander persoon van de RvK. Die vond het ook een achterlijke regeling en deze rechter was bekend met de filedruk op de A28. RvK stelde een andere regeling voor waardoor ik maar 4 dagen kan werken en niet meer in mijn branche. Deze regeling is wel beter voor de kids dus vind ik het goed.
WaVe!
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 116
Lid geworden op: 13 apr 2018, 16:39
Locatie: Den Haag

Re: HELP! mn ex vriendin is weg met mn dochter!

Bericht door WaVe! »

Leermoment schreef: 27 jul 2018, 22:16 Wat een heen en weer gesleep. Is dat werkelijk het beste voor je dochter?

Ik zat in een soortgelijke situatie waarin de RvK een doordeweekse regeling heeft bedacht en rechter nam dit, ondanks mijn bezwaar, gewoon over. Jaar later, kind veel problemen op school, nieuwe rechtszaak en een ander persoon van de RvK. Die vond het ook een achterlijke regeling en deze rechter was bekend met de filedruk op de A28. RvK stelde een andere regeling voor waardoor ik maar 4 dagen kan werken en niet meer in mijn branche. Deze regeling is wel beter voor de kids dus vind ik het goed.

ja snap je, t is toch achterlijk!?

mn dochter mag niet bij mij wonen want opnieuw een verhuizing zou traumatisch zijn voor een kind (staat in uitspraak), maar ze mag wel hier naar school en 100x op en neer waarbij ze bij elk afscheid met mij hartverscheurend huilt.

Daarnaast heeft ze laatst toen ze hier was (van dinsdag tot) donderdag op de wc zitten huilen. Ik dacht dat ze aan het zingen was en ging kijken en zag dr stieken huilen en brak. Ik vroeg heb je te hard gepoept? Zegt ze: nee ik ben het zat ik wil dit leven niet meer!!!

Grond zakte onder mijn voeten vandaan en ik heb een melding gemaakt bij mijn huisarts. Daarnaast had de kleine krabwonden op haar rug ook die heb ik laten zien. Kleine zei dat ze van achteren door iemand is vastgegrepen maar weet niet meer wie.

Ik heb hex hierop in bijzijn van Cjg hierop aangesproken. Cjg reageerde heel ongeinteresseerd en hex gaf me buiten op mn sodemieter dat ik het met haar kon bespreken.
Week daarop komt de kleine weer: " papa ik was niet gekrabt hoor echt niet echt niet" = omgepraat!

Ik kom inderdaad in de file. Voordat ik mn relatie kreeg met hex moest ik haar ophalen in Spijkenisse om te kunnen zien want daar woonde en werkte ze. Als ik haar 18:00 wilde ophalen moest ik 16:00 van huis want bij Delft tot Schiedam zit je muurvast! Daarna bij Botlek en bij de Aveling bij Hoogvliet.

Mijn dochter was hier laatst en buiten was het 36° en mijn dochter had het moeilijk en hyperventileerde. Op mijn verzoek of ik haar de volgende ochtend bij afkoeling mocht terugbrengen kreeg ik n keiharde NEE JE KOELT DE AUTO MAAR VOOR! Ik de kleine met 35° in de auto, ijs, nat washandje, etc. teruggebracht. Ze was doodop.

RvdK, Cjg, Veilig Thuis...ik vind t klote instanties!

Ik hoop dan ook dat hex akkoord gaat met mijn voorstel.


Ik heb het UWV en Gemeente Den Haag gebeld en gezegd dat hex niet meer bij mij verblijft en dat ze weigert uit te schrijven. Gem.DH zal n adresonderzoek doen, duurt 12 wkn en haar uitschrijven. Uwv zal haar beboeten.
ik bestelde een sprookjeshuwelijk, maar de heks zat inbegrepen :evil:
Leermoment
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 280
Lid geworden op: 04 nov 2017, 09:35

Re: HELP! mn ex vriendin is weg met mn dochter!

Bericht door Leermoment »

Ik kan hier zo kwaad en verdrietig om worden. Waarom zijn die instanties zo laks? Ik krijg soms het idee dat het ze niet interesseerd of dat ze niet weten hoe te helpen. Nog erger vind ik dat moeder niet aan het belang van je dochter denkt. Basisregel was toch, rust, reinheid en regelmaat? Voor de omgangsregeling lijkt rust en regelmaat mij het belangrijkste en een goed opgeleid persoon zoals een rechter, zou dat zelf ook kunnen bedenken. Helaas is de werkelijkheid anders.
WaVe!
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 116
Lid geworden op: 13 apr 2018, 16:39
Locatie: Den Haag

Re: HELP! mn ex vriendin is weg met mn dochter!

Bericht door WaVe! »

ik heb sinds mijn dochter weg is een verslag gemaakt van alle telefoongesprekken met instanties...het is om je dood te ergeren hoe ik afgepoeierd wordt en er totaal geen empathie is.

tja en dan de moeder van mijn dochter ..
t voelt alsof mijn dochter volwassen wordt en mn ex weer een kind wordt.
Ik irriteer me mateloos aan haar en moet me continue beheersen. Denk ook wel dat het haar doel is mij uit mn sloffen te laten schieten zodat er een stok is om mee te slaan. Helaas lukt t haar niet.

Bij haar hebben haar moeder en zusje regie, ze is niet hoogbegaafd om zelfstandig te denken.

Mijn rechter was alles waar je -loos achter kunt plakken..misselijk wijf
ik bestelde een sprookjeshuwelijk, maar de heks zat inbegrepen :evil:
Plaats reactie