HELP! mn ex vriendin is weg met mn dochter!

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
WaVe!
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 116
Lid geworden op: 13 apr 2018, 16:39
Locatie: Den Haag

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door WaVe! »

Leermoment schreef: 02 mei 2018, 18:17 Wat verwacht je dat er zondag uit gaat komen?
Ik denk dat ik na een hele preek een beknopt aangifte krijg. De agente zegt nu al van : waarvan wil je aangifte doen, ontvoering? Wij weten waar het kind is en dus is er geen sprake van ontvoering. Ontrekking van een kind uit het gezag, was er een omgangsregeling?

wat denkt u?
ik bestelde een sprookjeshuwelijk, maar de heks zat inbegrepen :evil:
Leermoment
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 280
Lid geworden op: 04 nov 2017, 09:35

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door Leermoment »

Pfff, heb je overlegt met je advocaat wat het beste is? Ik zou denk ik aangifte doen van onttrekking van het ouderlijk gezag. Als er geen omgangsregeling is betekent dat niet dat van onttrekking geen sprake kan zijn. Dat is aan de rechter om te oordelen en niet een of andere agent. Heel simpel, je komt niet voor een preek dus die mag de agent achterwege laten. Je komt voor een aangifte. Deze dient de agent gewoon op te nemen. Wat de agent er ook van vindt, hij/zij moet gewoon zijn/haar werk doen. Wel belangrijk om met je advocaat te overleggen waarvan jij aangifte gaat doen en waarom dat gerechtvaardigd is zodat je dat ook tegen die agent kunt vertellen en dat jij het recht hebt om aangifte te doen. Suc6 ermee.
WaVe!
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 116
Lid geworden op: 13 apr 2018, 16:39
Locatie: Den Haag

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door WaVe! »

mijn advocaat is vandaag niet bereikbaar

Ik heb namelijk gebeld met Veilig Thuis die hebben n hulpverlener aan de zaak gekoppeld die weer zegt dat ik vwb omgang moet afwachten wat MEE en nog n hulpverlening waarvan ze de naam niet mogen vertellen aan mij in werking gaan zetten.

Ik heb gezegd dat het Cjg in een mail duidelijk heeft aangegeven dat er vanuit moeder geen enkel medewerking is geweest in de 3 weken tijd, waarom is er nu opeens vertrouwen in MEE etc.?

Gebeld met het Nat. Ombudsman die hebben contact gehad met Veilig Thuis maar zij blijven bij dit standpunt.

Het is lekker weer, iedereen hangt weer op terras en is niet bereikbaar.

Veilig Thuis heeft gebeld met moeder omdat ons dochter voor n longtest naar het ziekenhuis moet. Moeder gaf aan dat ze bang(!) is voor mij (effe dramatisch doen) en beveiliging zal vragen van het ziekenhuis.

Ik zei ze mag Badr Hari meenemen, ik heb niks op mijn geweten. Ik kom geen koffie drinken, maar voor ons kind en het consult.
Laatst gewijzigd door WaVe! op 24 jun 2018, 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.
ik bestelde een sprookjeshuwelijk, maar de heks zat inbegrepen :evil:
Leermoment
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 280
Lid geworden op: 04 nov 2017, 09:35

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door Leermoment »

Probeer de rust te bewaren. Ga stap voor stap te werk. Morgen je advocaat nogmaals bellen en indien zij niet aanwezig is, het kantoor waarvoor ze werkt. Wellicht kan een collega hierin een antwoord geven. Bel niet om 15:00 uur want dan ben je zeker te laat. Ga niet op meerdere fronten in gevecht maar pak punt voor punt beet. Hou je rustig en geef je ex of andere instanties geen stok om mee te slaan. Sterkte.
WaVe!
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 116
Lid geworden op: 13 apr 2018, 16:39
Locatie: Den Haag

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door WaVe! »

mijn advocaat heeft n eenmanszaak en is meestal vrijdag afwezig

ben erg zenuwachtig naar morgen, maar ik blijf rustig anders zegt ze "zie je nou wel hij is n gevaar voor n omgangsregeling"
ik bestelde een sprookjeshuwelijk, maar de heks zat inbegrepen :evil:
Leermoment
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 280
Lid geworden op: 04 nov 2017, 09:35

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door Leermoment »

Hmmm, dan gewoon zondag aangifte doen en je ziet wel hoever je komt. Goed voorbereiden en hou het zakelijk. Alleen de feiten zonder emotie en rustig blijven. Heb je het topic op deze site al gelezen over neutraliteit en communicatie? Is echt veel tekst maar super leerzaam.
WaVe!
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 116
Lid geworden op: 13 apr 2018, 16:39
Locatie: Den Haag

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door WaVe! »

vandaag was ik naar het ziekenhuis voor de longtest van mijn dochtertje. Ik was erg nerveus. Mn ex Appte mij gisteren avond nog dit:

Hallo, morgen is de afspraak in het ziekenhuis. Ik wil dat het morgen rustig verloopt in het ziekenhuis voor dochtertje. Als het escaleert komt er beveiliging erbij van het ziekenhuis. Ik wil morgen samen met dochtertje weer rustig weg kunnen gaan. Fijne avond!

Ik heb daarop gezegd geen zorgen.

Toen ik daar zat kwamen zij te laat aanrennen. Ik zag eerst mn ex, aan haar hand mijn dochtertje en tot mijn ergenis mijn schoonmoeder erbij.

Mn kleine schreeuwde meteen enthousiast PAPAAAAAA KIJK PAPA!

bij de balie keek ze mij aan en naar mijn ex met n blik: mag ik naar papa.

Ik heb mn schoonmoeder niet gegroet ook mn ex niet.

Kleine zat op mijn schoot ik gaf haar Kinderbueno wat ik gekocht had, pakje appelsap en n tekening met foto van haar en mij. Ze werd heel blij.

Mn schoonmoeder zei tegen mij: waar is de paspoort van de kleine we willen haar paspoort. Ik zei heb je n brief ofzo...nee...dan mag je lekker via je advocaat regelen. Mn ex zei t zit in zn tas...ik zei dat kan...durven jullie t te pakken? En ze waren stil.

Toen vroeg mn schoonmoeder om post van mn ex en ik zei: dit is n kwestie van ons als gezin bemoei je er toch niet continue mee oke!

Op n gegeven moment zei mn dochter huilend: ik mis je papa ik wil met mn poppenbed spelen die je hebt gekocht

Toen zei mn ex kom maar bij mama. Daarna gingen we in de behandel kamer...weer ging mn schoonmoeder mee als n hondje.

Eenmaal buiten had de kleine honger en de moeders wachtten tot ik mn pinpas trok. Ik heb slechts de kleine getrakteerd op n ballon en nam afscheid. Mn dochter begon daarop te snikken maar ik hield me sterk.

Gaf haar een knuffel terwijl de moeders haastig wilde vertrekken.

Toen de kleine naar de uitgang liep draaide ze nog 1x om en riep huilend hard: papaaaaaaaaa!

En toen hield ik t niet meer. Heb dr vastgehouden en gezegd hou je sterk papa vergeet je nooit.

En ben toen in de garage gaan huilen.

Mn advocaat proberen te bereiken, weer de hele dag niet bereikbaar.

Ombudsman gesproken dat ik een klacht ga indienen tegen Veilig Thuis.

Als mijn advocate t/m zondag geen reactie geeft en niet meegaat ga ik en niet naar de aangifte (want dan scheept de agente me weer af) en neem ik een ander advocaat.
ik bestelde een sprookjeshuwelijk, maar de heks zat inbegrepen :evil:
Leermoment
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 280
Lid geworden op: 04 nov 2017, 09:35

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door Leermoment »

Wat een vervelende situatie. Ik snap dat de emoties enorm aanwezig waren maar bedenk eerst rustig wat je wil en neem daarna gepaste aktie. Wat denk je te bereiken met een klacht tegen Veilig Thuis? Waarom bel te steeds de ombudsman? Allemaal verspilde energie. Zonde van je tijd en zo maak je jezelf nog gek ook. Zoals eerder aangegeven, kies zorgvuldig je gevecht en doe er 1 tegelijk.

Morgenochtend je advocaat bellen. Neemt zij niet op, dan schrijf je op wat je allemaal in je aangifte wil hebben. Blijf kalm als de agent je niet meteen wil helpen maar herhaal waarom aangifte doen belangrijk is. Ze hebben er zelfs een afspraak voor verzet dus het moet mogelijk zijn. Jij hebt het recht om aangifte te doen en dan is het aan de rechter wat die ermee doet. Bij mijn weten is een agent geen rechter. Mocht de agent zeggen dat zij weten waar je dochter is, antwoord jij dat jij dat dus niet weet en je ex het niet wil vertellen. Onttrekking lijkt me dan een plausibel standpunt.

Adem in, adem uit en sterkte.
WaVe!
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 116
Lid geworden op: 13 apr 2018, 16:39
Locatie: Den Haag

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door WaVe! »

kan ik mijn advocaat gewoon in de weekend bellen dan?

Omdat Veilig Thuis weer verwijst naar hulpverlening vanuit MEE en n ander instantie en tot die tijd niks gaan doen. Ik gaf al eerder aan dat ook het Cjg in haar overdracht aan Veilig Thuis zei dat mn ex al 3 weken niet mee werkt/mee wilt werken aan een omgangsregeling via instanties etc.

Er is dus geen enkel vertrouwen meer dat mn ex nú wel gaat meewerken met hulpverlening via instanties. Het is puur tijd rekken en de kleine meid is erg overstuur.

Omgeving waarin de kleine leeft is niet fijn. Mijn schoonmoeder en ex maken haar bang dat zie je terug in gedrag van mijn dochter.

Als ze mij ziet kijkt ze eerst vragend naar oma en mn ex. Als ze wat zegt of bij mij op schoot wilt wordt er ruw 'nee' gezegd en zie je mn dochter wegkruipen.

Als je dan belt met diezelfde instanties en uitlegt dat beide moeders zo doen krijg je laconiek: ooo maar ze zit op n veilig plek en het gaat goed met het kind.

Ik heb 100x aangegeven zet t kind voor mij en kijk dan naar haar emotie. En dat doen ze natuurlijk niet/nooit.

Ook geluidsopnames waar mn dochter huilt en smeekt om naar huis te willen.

Zij hebben haar gezegd dat ze aan het 'logeren is en dat het vakantie is'

dus mijn dochter vraagt steeds wanneer de 'vakantie en logeerpartijtje" voorbij is.

Dan nog een belangrijk punt. Mijn dochter is geboren via Ivf, mijn ex kon geen kinderen krijgen. Toen mijn dochter geboren was werd mijn ex jaloers omdat mn dochter veel met mij omging, naar mij toe trok en op mij leek. Hiervoor heeft ze geklaagd bij de huisarts en kreeg zij behandelingen bij het Ggz.
ik bestelde een sprookjeshuwelijk, maar de heks zat inbegrepen :evil:
Gebruikersavatar
mrniemand
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 104
Lid geworden op: 30 aug 2016, 11:50

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door mrniemand »

WaVe,

Ik snap de emotie die er bij komt kijken, maar laat ik je dit zeggen uit eigen ervaring: niet Veilig Thuis of je ex-schoonmoeder of zelfs je ex is je 'vijand' maar je eigen emoties... Al deze 'partijen' spelen simpelweg hun eigen rol, met hun eigen belangen.
Je ex had dit pad allang gepland.

En jij, zolang jij hier niet bewust van bent, dan blijf je achter de 'feiten' aanhollen en als je ook nog eens een klacht indient tegen VT, dan graaf je je eigen graf. Deze instanties hoe irritant ook, heb je nodig om je missie m.b.t. je dochter te behalen. Wat deze missie ook mag zijn. Ik vind dat jij aan de hand van de info wat je aan ons deelt, nog te veel laat leiden door emoties (wel chapeau hoe je met de situatie in het ziekenhuis ri je dochter, je ex en ex-schoonmoeder bent omgegaan, heel goed).
En nogmaals, vat dit niet negatief op, ik zeg dit om hopelijk tot je door te dringen dat je van een slecht case scenario (waar je je in bevindt) naar een worst case-scenario, overgaat.

Blijf je frustraties en gal hier spuwen, maar laat in real-life hier niks van merken, wees kalm, handel niet in emotie, laat het tegenovergestelde beeld van hetgeen je ex over jou schept zien: jij bent de stabiele, zorgzame, liefdevolle en verstandige ouder van jullie dochter. Met jouw valt te communiceren, jij denkt in oplossingen, bent in staat ruimte te bieden aan je ex (zonder je eigen belangen daar voor op te geven). Dit is jouw 'wapen' en datgene waar je ex geen enkele controle over heeft. Andersom, jij hebt ook geen enkele controle over je ex, moet je ook niet willen, want jij moet aan een zelfstandig, stabiel, nieuw en gelukkig eigen leven leiden/opbouwen, zodat je dit ook straks kunt bieden aan je dochter. En geloof, me daar gaat echt wel tijd , energie en geld in zitten, met name tijd. En gedurende deze opbouw moet je ook nog eens met je ex een manier zien te vinden die voor jouw (en jullie dochter) het beste werkt...

Concreet: laat je ex 'los', focus je op je missie en op het langer-termijn-effect van je keuzes danwel handelen...
Succes.

NB: de psychische gesteldheid van je ex doet er in deze fase nu er niet aan toe, geen enkele behandelaar die een diagnose gaat stellen die in jouw voordeel zou werken. Simpelweg omdat moeder elk onderzoek mag en kan weigeren. Tenzij TBS is opgelegd, maar zelfs dat wil jij niet want dan houdt in dat je ex jullie dochter iets heeft aangedaan en die scenario wil jij ook niet... Daar waar ze door de mand 'kan' vallen is gedurende een onderzoek van Veilig Thuis, de Raad voor de Kinderbescherming, AMHK enz enz. vandaar dat je de instanties 'nodig' hebt...
Laatst gewijzigd door mrniemand op 05 mei 2018, 08:16, 1 keer totaal gewijzigd.
You never know how strong you are until being strong is the only choice you have...
Leermoment
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 280
Lid geworden op: 04 nov 2017, 09:35

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door Leermoment »

Als jij het mobiele nummer van je advocaat hebt, kan je gewoon bellen. Of ze opneemt is een tweede. Niet geschoten is altijd mis.

Zelf heb ik ook geen goede ervaring met Veilig Thuis. Ik overhandig “bewijs” dat mijn ex de kinderen tegen mij opstookt. Dat ze de kinderen betrekt in ons conflict en zelfs Fornhese heeft met eigen ogen gezien dat mijn ex dingen verteld die kleine oortjes niet moeten horen. Zelfs nadat Veilig Thuis contact heeft gehad met Fornhese, wilde (kon) VT geen aktie ondernemen. Ik ben erg boos geworden op VT en heb aangegeven dat ik het nut van VT niet zo zie. Ik verwachte op zijn minst dat VT in gesprek ging met mijn ex maar helemaal niks. Doordat ik altijd vriendelijk ben gebleven en niet opgaf, heb ik uiteindelijk voor elkaar gekregen dat VT ons heeft aangemeld voor ouderschapsbemiddeling. Maw, hoe frustrerend het soms is, die instanties kan je nog wel eens nodig hebben.
WaVe!
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 116
Lid geworden op: 13 apr 2018, 16:39
Locatie: Den Haag

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door WaVe! »

vandaag politie aangifte afspr afgezegd, niks gehoord van advocaat die niet bereikbaar is dus geen nut om te gaan.

Mn dochter gesproken door telefoon (belmoment zaterdag), ex maakte n haastig indruk omdat ze boodschappen moest gaan doen. Ik zei bel eerder, later of doe je boodschappen eerdee, later. Nee hoor het moet op haar manier. Ook op mn verzoek om vaker te bellen of als de kleine ernaar vraagt (volgens Veilig Thuis moet t gewoon kunnen) ook haar regels.

Bij afscheid van belmoment begon de kleine weer te huilen.

Mn ex zei dat de dokters afspraak van gisteren voor pietlut was want uiteindelijk was er niet eens n longtest afgenomen.
Ik dacht bij mezelf: KARMA! :wink:
ik bestelde een sprookjeshuwelijk, maar de heks zat inbegrepen :evil:
Leermoment
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 280
Lid geworden op: 04 nov 2017, 09:35

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door Leermoment »

Joh, als ik dit allemaal zo lees komt er bij me op dat je nog veel met je ex bezig bent ipv wat het beste is voor jullie dochter. Zolang jij je niet weet los te maken van je ex, zal dit nog erg lang gaan duren. Ik hoop voor jou dat je de rust vind die je nodig hebt om verder te kunnen en een nieuwe toekomst kan opbouwen met een omgangsregeling die goed is voor je dochter. Sterkte ermee.
WaVe!
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 116
Lid geworden op: 13 apr 2018, 16:39
Locatie: Den Haag

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door WaVe! »

Leermoment schreef: 05 mei 2018, 22:37 Joh, als ik dit allemaal zo lees komt er bij me op dat je nog veel met je ex bezig bent ipv wat het beste is voor jullie dochter. Zolang jij je niet weet los te maken van je ex, zal dit nog erg lang gaan duren. Ik hoop voor jou dat je de rust vind die je nodig hebt om verder te kunnen en een nieuwe toekomst kan opbouwen met een omgangsregeling die goed is voor je dochter. Sterkte ermee.
Ik kom niet van mn ex af, alles gaat via haar en zij neemt de regie. Vergeet niet dat ons dochter bij haar is en beweegt en praat op teken van mn ex.

Daarnaast doen instanties en hulpverlening niks waardoor ik mijn kind enkel zaterdag spreek en ook dat gaat via mijn ex.

Totdat de rechter geen uitspraak doet ben ik voor 100% geketend aan mn ex.

Nee bewust doe ik het niet

vwb omgangsregeling met mijn ex in belang van ons kind heb ik mijn ex om 1000 gesprekken gesmeekt. Zij heeft dochter van school weggehaald, judo, etc.

Het CJG heeft ook aangegeven dat ex nergens aan mee wilt werken

heb continue aangegeven laat kind nou aub naar huis komen in haar eigen leefomgeving, naar school want ze is hoogbegaafd, judo, etc Desnoods ga ik ergens anders wonen tijdelijk.
ik bestelde een sprookjeshuwelijk, maar de heks zat inbegrepen :evil:
Leermoment
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 280
Lid geworden op: 04 nov 2017, 09:35

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door Leermoment »

Ik bedoel het niet lullig hoor maar ook nu heeft je ex de regie en ben jij slachtoffer. ( heel zwart/wit gezegd om duidelijk te zijn.) Zolang deze situatie zo is, blijft het energie vreten en kom je nergens. Geloof mij, we hebben hier bijna allemaal in zo’n situatie gezeten of zitten er nog in. Zoals ik al eerder zei, kies je gevecht. Eerst de omgangsregeling dus daar de focus op. Ja, dat duurt lang en is een oneerlijk getouwtrek maar daar ligt je focus. Kost energie dus pak ook je relax momenten hoe dat ook tegen je gevoel ingaat. Probeer je ex niet te veranderen want dat lukt toch niet. Je hebt enkel controle over je eigen gedrag en dat is al moeilijk genoeg. Laat je niet gek maken en een ding tegelijk. Belangrijkste is dat in jouw geval er zsm een kort geding wordt gestart. Suc6
Plaats reactie