Jeugdzorg geeft het op

Heeft U de RvdK in de nek. Schrijf Uw ervaringen hier neer.
Gebruikersavatar
Marta
Zeer frequente schrijver
Zeer frequente schrijver
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 mar 2018, 10:51
Locatie: Belgische Kempen

Jeugdzorg geeft het op

Bericht door Marta »

Ik woon in België, mijn ex met mijn tienerdochter in Nederland. 1,5 jaar geleden heb ik mijn man verlaten. Ik kon het niet meer verdragen thuis. Ik was kostwinner, mijn man had geen eigen inkomen. Ik had het liefste mijn dochter - toen 15 jaar oud - met mij meegenomen, maar ik wist dat dat niet haalbaar was. Mijn man was enorm beperkend en enorm bepalend.
Dankzij een kleine erfenis heb ik enige tijd een dubbel huishouden kunnen betalen, maar dat hield natuurlijk op een bepaald moment op. Vorig jaar is mijn man met mijn dochter terugverhuisd naar Nederland. Zonder mijn instemming, maar omdat ze toen 15 en een half was, kon hij dat ongestraft doen. Want de overheid grijpt alleen in tot de leeftijd van 15 jaar.
Sinds mijn vertrek heb ik mijn dochter nog maar een paar keer heel kort even gezien. Haar vader houdt dat tegen en heeft mijn dochter wijsgemaakt dat ik niet van haar houd. Ik stuur haar af en toe e-mails maar dat gaat heel moeilijk omdat ik weet dat hij meeleest en ik krijg geen antwoord. Mijn dochter is ingeschreven op een school, maar ik werd daarover niet geïnformeerd. Ik ben daarachter gekomen door zelf contact op te nemen met leerplicht. Inmiddels heb ik ook een inlogcode voor Magister dus ik kan het superhoge verzuim zien en haar cijfers. school heeft een zorgmelding gedaan en de RvdK is ingeschakeld. In oktober is een OTS uitgesproken. Jeugdzorg heeft sindsdien geprobeerd contact te leggen met mijn dochter en haar vader maar zij weigeren allebei mee te werken. Mijn dochter heeft 1 maal met de gezinsvoogd gesproken. Vader heeft alleen boze brieven gestuurd. Ik heb diverse keren telefonisch en persoonlijk contact gehad met de gezinsvoogd. Jeugdzorg vindt de situatie erg problematisch en vindt dat mijn dochter hulp nodig heeft, maar zij krijgen niets voor elkaar. Een paar weken geleden hebben ze gezegd dat ze een 'schriftelijke aanwijzing' wilden geven om mijn ex en mijn dochter te dwingen om te spreken met de gezinsvoogd. Maar mijn ex heeft geantwoord dat als ze dat doen, mijn dochter niet meer naar school zou gaan en geen diploma zou halen. En nu hoorde ik gisteren dat jeugdzorg het opgeeft. Ze gaan een verzoek indienen bij de rechter om de OTS te beëindigen. Terreur werkt blijkbaar. Ik had net afgesproken met mijn Nederlandse advocaat om een verzoek bij de rechter in te dienen voor een omgangsregeling en tegelijk ook voor een wijziging hoofdverblijfplaats. Maar nu weet ik niet meer wat ik moet doen. Als jeugdzorg het opgeeft valt er dus helemaal niets meer te bereiken. En ik ben ook vrijwel aan het einde van mijn geld. De echtscheiding is net voltooid en ik krijg binnenkort mijn eindafrekening van mijn Belgische advocaat en mijn NL advocaat telt ook aan. Geen recht op subsidie.
Ik vind het ongelooflijk triest dat mijn ex zich als een waardeloze vader gedraagt en daarmee wegkomt. En mijn dochter zit klem. Iedereen ziet dat en niemand weet wat te doen.
Wanneer het niet meer slechter kan gaan, kan het alleen nog maar beter gaan.
Oma Tobben
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 35
Lid geworden op: 16 jun 2015, 11:26

Re: Jeugdzorg geeft het op

Bericht door Oma Tobben »

Lieve Marta,
Bij ons precies hetzelfde geval. De gezinsvoogd adviseert ook om de OTS op te heffen omdat er geen enkel doel is bereikt.. Het kind is niet weerbaarder gemaakt en moeder werkt niet mee, ziet de gezinsvoogd nu ook als de vijand. Tegen mijn zoon zei de gezinsvoogd: we kunnen drie dingen doen,
1 we laten je zoon bij de moeder. Dat is erg slecht voor hem, hij gaat amper naar school en heeft, net als ma, allerlei ingebeelde ziekten.
2 we plaatsen je zoon uit huis, dan komt hij in een pleeggezin met een boel andere kinderen met enorme problemen, drugs, loverboys...dat wil je niet, daarbij zie je hem zelf dan ook niet meer
3 we plaatsen hem hij jou. Dan zou hij opgevoed worden, naar school gaan, normale contacten hebben, kortom, dat zou heel goed voor hem zijn.
Maar...dat doen we niet, want je ex is te gevaarlijk. Als je ex haar 'bezit' kwijtraakt aan jou, haar ergste vijand, staat er binnenkort weer een familiedrama in de krant..

Dus ons kleinkind blijft bij zijn moeder en wordt met vaste hand naar de knoppen geholpen. De kinderbescherming staat erbij, kijkt ernaar, weet precies hoe het zit en doet dus niets meer.

Slechtheid overwint.
Sterkte...
Oma Tobben
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 35
Lid geworden op: 16 jun 2015, 11:26

Re: Jeugdzorg geeft het op

Bericht door Oma Tobben »

Sorry, Marta, bij nalezen van het voorgaande merk ik, dat ik mijn eigen frustraties wel erg over jouw onschuldige hoofd heb uitgestort en weinig constructiefs heb bijgedragen!
Wat bij ons niet is gelukt, maar bij jou misschien wel werkt, is te proberen school en huisarts in kennis te stellen van wat er gebeurt. Bij ons wilden beide 'neutraal' blijven, zelfs na aandringen van de gezinsvoogd kwam er geen beweging in. Gezondheidsdossiers van kleinzoon werden niet aan vader verstrekt, hoewel dat wettelijk wel zou moeten. Mijn zoon moest dat maar via de rechter regelen. Maar mijn zoon moet alles zelf betalen en de hex heeft rechtsbijstand en procedeert over de kleinste kleinigheid, om zo mijn zoon aan de bedelstand te proberen te krijgen...

De enige hoop is, dat het hersenspoelen van kleinzoon door een eventueel toekomstig vriendinnetje, of een leraar, of wie dan ook, een beetje terug wordt gedrongen. Gelukkig heeft mijn zoon en wij ook, nog contact met kleinzoon, dat is altijd prima, hoewel hij haast niets meer zegt, te bang om 'verboden' (door moeder) onderwerpen aan te snijden.

Ik ben bang dat er een generatie opgroeit, waarvan meer dan vroeger de kinderen in deze ellendige situatie hebben gezeten. Daar kom je als kind niet zonder kleerscheuren uit. Hoe je je eigen kinderen dan op gaat voeden is maar de vraag...

Maar dat is een probleem voor degenen die na ons komen. Wij zitten met een afschuwelijke situatie in het hier en nu. Ik las een stukje over neutraal ouderschap op dit forum. Heel wijs en nuttig. Je moet alleen een soort supermens zijn om dat voor elkaar te krijgen...

Houd vol, en schrijf alles op voor je kind, dat doe ik ook, voor mijn kleinzoon, zodat hij, als hij ooit zover zou komen en wil weten wat er echt gebeurd is, alles kan lezen. Dat is een advies dat ik gekregen heb van iemand die zelf als kind in deze situatie zat. Die zei, dat hij in zijn achterhoofd toch altijd wilde weten wat er echt gebeurde, zo slecht als hij van zijn vader hoorde, kon zijn moeder toch niet zijn, hij herinnerde zich heel andere dingen...

Liefs,
Oma Tobben
Gebruikersavatar
Marta
Zeer frequente schrijver
Zeer frequente schrijver
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 mar 2018, 10:51
Locatie: Belgische Kempen

Re: Jeugdzorg geeft het op

Bericht door Marta »

Hallo @oma Tobben,

Niet nodig om je te verontschuldigen! Het is goed om van meerdere soortgelijke ervaringen te lezen. Wel heel triest dat er meer in dezelfde situatie zitten en dat zorgverleners er niet (goed) mee weten om te gaan.

Ik ben van plan om op 31 maart naar deze bijeenkomst te gaan in Vught:
http://www.herverbinden.nl/index.php/on ... n-symposia

Misschien zijn er meer mensen hier die daar belangstelling voor hebben.

Wanneer ik tijd heb antwoord ik wat uitgebreider.
groet, Marta
Wanneer het niet meer slechter kan gaan, kan het alleen nog maar beter gaan.
Gebruikersavatar
Marta
Zeer frequente schrijver
Zeer frequente schrijver
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 mar 2018, 10:51
Locatie: Belgische Kempen

Re: Jeugdzorg geeft het op

Bericht door Marta »

Oma Tobben schreef: 13 mar 2018, 07:38 Tegen mijn zoon zei de gezinsvoogd: we kunnen drie dingen doen,
1 we laten je zoon bij de moeder. Dat is erg slecht voor hem, hij gaat amper naar school en heeft, net als ma, allerlei ingebeelde ziekten.
2 we plaatsen je zoon uit huis, dan komt hij in een pleeggezin met een boel andere kinderen met enorme problemen, drugs, loverboys...dat wil je niet, daarbij zie je hem zelf dan ook niet meer
3 we plaatsen hem hij jou. Dan zou hij opgevoed worden, naar school gaan, normale contacten hebben, kortom, dat zou heel goed voor hem zijn.
Maar...dat doen we niet, want je ex is te gevaarlijk. Als je ex haar 'bezit' kwijtraakt aan jou, haar ergste vijand, staat er binnenkort weer een familiedrama in de krant..
Dat klinkt echt raar. Ze plaatsen elk jaar meer dan 35000 kinderen uithuis. Dan geven ze dus in feite toe dat dat een hele slechte maatregel is.
3. is ook ongelooflijk, lijkt alsof ze een familiedrama erger vinden dan kindermishandeling omdat in de publiciteit dan altijd de jeugdzorg beschuldigd wordt van laksheid. (En terecht)
Wanneer het niet meer slechter kan gaan, kan het alleen nog maar beter gaan.
Gebruikersavatar
mrniemand
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 104
Lid geworden op: 30 aug 2016, 11:50

Re: Jeugdzorg geeft het op

Bericht door mrniemand »

Beste Marta,

Wat een vervelende en opmerkelijke situatie.
Als ik het goed begrijp is er in een tijdpsanne van een halfjaar eerst een OTS uitgesproken, sprake van een inzet van een SA en vervolgens het verzoek om de OTS te beeindigen?
Mijns inziens sta je altijd vrij om jouw visie als ouder zijnde kenbaar te maken over het al dan wel of niet het beeindigen danwel voortzetten van de OTS van jullie dochter. Ook dient het juridisch onderbouwd te worden door de GI (gecertficeerde instelling) om de OTS te beeindigen (deze info mis ik). En het is uiteindelijk aan de rechter het eindoordeel te vellen.

Mijn advies is om je zorgen te uiten aan de zorgverleners, val de vader niet aan, maar houd de focus op het welzijn van jullie dochter.
Spreek je wens uit aan de GI/gezinsvoogd om hun visie te laten opnemen in het advies van de GI die uiteindelijk aan de rechtbank aangeboden wordt.
Concreet, laat jouw visie kenbaar maken dat je het er niet mee eens bent dat de OTS beeindigd wordt.

Succes.
You never know how strong you are until being strong is the only choice you have...
Gebruikersavatar
Marta
Zeer frequente schrijver
Zeer frequente schrijver
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 mar 2018, 10:51
Locatie: Belgische Kempen

Re: Jeugdzorg geeft het op

Bericht door Marta »

Het is inderdaad opmerkelijk. Mijn advocaat had nog nooit zoiets meegemaakt.
Ik heb aan de gezinsvoogd heel duidelijk mijn mening gegeven en heel uitgebreid uitleg gegeven over de hele situatie. Ze onderschrijft alle zorgen over mijn dochter en vindt dat ze begeleiding moet krijgen en dat het geen goede plek is bij haar vader. Maar hij is zo extreem koppig en aanvallend en zorgmijdend, dat niemand daarmee om kan gaan. Ze denken dat een SA hem (en mijn dochter ook) nog bozer maakt. En ze geloven zijn dreigementen dat hij mijn dochter dan niet meer naar school laat gaan. Daarom lijkt het hen beter om geen druk meer uit te oefenen.
Ik heb geprobeerd duidelijk te maken dat als zij het opgeven omdat ze niet opgewassen zijn tegen mijn ex, ze helemaal van mijn dochter niet kunnen verwachten dat zij zich van hem los kan maken.
Typerend voor jeugdzorg is dat ze zeggen dat ze voor het belang van het kind zijn, dus dat contact met mij niet hun eerste prioriteit heeft..... (ze zeiden dat in iets andere woorden, maar dat was de strekking). Ik heb geprobeerd kalm te reageren. En zei dat ze een heleboel dingen wilden die goed waren voor mijn dochter, zoals begeleiding en meer normale sociale activiteiten e.d.. En dat contact met haar moeder een heel belangrijk en wezenlijk onderdeel is van wat goed is voor haar. Maar dat nu helemaal nergens iets van terecht komt. En als zij zich terugtrekken heeft er helemaal niemand meer een oogje in het zeil.

Ik ben heel erg bang voor wat er van mijn dochter terecht moet komen. Ik weet hoe erg ik klem zat, en voor mijn dochter is het nog moeilijker.
Ik heb wat informatie opgezocht over een pathologische symbiotische ouder-kind relatie. En dat is exact hoe de situatie is. Dat + oudervervreemding en psychiatrische problematiek van vader.

Ik heb echt het gevoel dat het nu erop aankomt om nog iets voor elkaar te krijgen.
Wanneer het niet meer slechter kan gaan, kan het alleen nog maar beter gaan.
Gebruikersavatar
mrniemand
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 104
Lid geworden op: 30 aug 2016, 11:50

Re: Jeugdzorg geeft het op

Bericht door mrniemand »

Marta,

Ik zit weliswaar in een ander situatie, maar een ding hebben we gemeen: een ex-partner waar de zorgeverleners (aanvankelijk) voor zwicht.
Nadat ik de zorgen van andere zorgverleners als bewijs had, inclusief een (goed) gespek op het niveau van regiomanager van de GI en zeer recentelijk een goed onderbouwde zorgmelding van derden, zag men idd. toch in dat door de SA niet door te zetten, dat de kindermishandeling in stand wordt gehouden. Wat uiteindelijk niet in het belang van een kind is.
Na 4 jaar OTS en 3 gezinsvoogden verder, heb ik nu eindelijk een gv die enige juridische achtergrond heeft en die de handeling van mijn ex-partner doorheeft en er bovenop staat, de 2 voorgaande gv'den waren simpelweg niet opgewassen tegenover mijn ex-partner. Resultaat van de huidige situatie van mij: mijn ex heeft nu voor de 2e keer een SA aan haar broek hangen en zij gaat het uiteindelijk afleggen (net als bij de 1e SA).

Afhankelijk van je beschikbare energie en eigen inschatting van de situatie, zou ik je toch willen adviseren om de situatie te laten escaleren door een gesprek met de regiomanager waar de gv onder valt en in bijzijn van de gv het gesprek aan te gaan. Je kan advies inwinnen bij je advocaat alvorens het gesprek aan te gaan, maar is niet perse noodzakelijk. Het voornaamste boodschap dient te zijn dat je je zorgen maakt omtrent jullie dochter en dat gezien de dreigende houding van de vader, dit invloed heeft op het welzijn van jullie dochter. Doordat jullie dochter onvoldoende in staat wordt gesteld om een eigen mening te vormen (door haar vader) komt de identiteitsontwikkeling van jullie dochter hierdoor onder druk te staan.

Van jouw advocaat verwacht ik dat hij/zij aanvullende opties heeft qua mogelijkheden om de OTS alsnog voort te laten zetten. Ik weet dat de RvdK ook om hun mening gevraagd wordt voordat de rechter zijn eindoordeel velt. Ik ken je situatie niet in detail, maar als ik het zo lees zijn de zorgen niet weggenomen gedurende het ots, eerder verergerd en dienen andere (juridische) stappen te worden geinitieerd. Een SA aan vader opleggen kan een goede middel zijn.

Succes.
You never know how strong you are until being strong is the only choice you have...
Gebruikersavatar
Marta
Zeer frequente schrijver
Zeer frequente schrijver
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 mar 2018, 10:51
Locatie: Belgische Kempen

Re: Jeugdzorg geeft het op

Bericht door Marta »

mrniemand,

Dank je wel. Ze hebben de zorgen over mijn dochter wel behoorlijk goed begrepen. En er is ook een zorgmelding gedaan door school. Bij het verzoek om OTS was de raadsonderzoeker behoorlijk stellig. Hij vond dat een UHP eigenlijk wel op zijn plaats was gezien de complexe problematiek en de absolute weigering van vader om in gesprek te gaan met wie dan ook.
Maar de gezinsvoogd is er gewoon niet tegen opgewassen. Mijn ex is zeer intelligent en zeer manipulerend. Daar heb je een andere aanpak bij nodig dan met de doorsnee klanten van jeugdzorg. Meteen bij het begin al zei de gv dat ik er niet teveel van moest verwachten. En het duurde allemaal ook ontzettend lang voordat ze in actie kwam. Ik heb haar ook meteen geïnformeerd over alle tactieken van mijn ex. Zoals afspraken uitstellen wegens 'ziekte' en afspraken maken en dan gewoon niet komen opdagen. etc. En hij deed inderdaad precies wat ik al voorspeld had.
Er is tot nog toe geen enkel gesprek geweest tussen mijn ex en de rvdk en gezinsvoogd. En de gv verwacht er niets meer van.
Het is wel een idee om contact op te nemen met de regiomanager, hoewel ik daar eerlijk gezegd niet veel van verwacht.
Heel merkwaardig vind ik dat jeugdzorg geen contact heeft gehad met de RvdK.

De zorgen zijn zeker niet minder geworden. Maar de gv denkt dat een SA meer kwaad dan goed doet. Ik ga met mijn advocaat in ieder geval een procedure opstarten met een verzoek om een omgangsregeling. Maar ik weet zeker dat als een rechter al een regeling oplegt, dat mijn ex daar niet aan zal meewerken. En dan moet jeugdzorg dat zien uit te voeren terwijl ze nu duidelijk laten zien dat ze er geen moeite voor willen doen en het niet aankunnen.
Wanneer het niet meer slechter kan gaan, kan het alleen nog maar beter gaan.
Gebruikersavatar
mrniemand
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 104
Lid geworden op: 30 aug 2016, 11:50

Re: Jeugdzorg geeft het op

Bericht door mrniemand »

Beste Marta,

Goed dat de RvdK achter je hebt staan, dit is van groot belang.

Ik snap je reactie dat je van zo een gesprek niet veel van verwacht, maar laat ik de vraag anders stellen: wat kan de GI/gv van jou als ouder verwachten? Wat verwacht jijzelf van de GI/gv, stel die vraag ook aan de regiomanager. Stel vooral veel vragen, het gaat wel om je kind:.

Met de kennis die ik nu heb en als ik in jou situatie zou staan zou ik zeker een gesprek met de regiomanager in bijzijn van de gv aanvragen.
Niet persoonlijk worden richting de gv maar aangeven dat je vindt dat je bemerkt dat de gv niet opgewassen is tegen de vader van jullie dochter (geef voorbeelden waaruit dit blijkt, wees positief kritisch, toon begrip hiervoor aan de gv), waardoor de regie eerder bij hem ligt dan dat het vanuit de gv zou moeten komen, en dit niet in het belang van jullie dochter is. De gedachtengang van het gesprek is dat je hiermee een case opbouwt waar ook jouw advocaat baat bij heeft.

Het gesprek die ik met de regiomanager en inbijzijn van de gv had, daar waar ik aan heb overgehouden is dat er naar aaleiding daarvan afspraken kwamen tussend e gv en mij, maar dat er ook vooral belangrijke (openstaande) vrgan van mijn kant beantwoord werden en waar ik ook had (duidelijkheid). Zeker een nuttig gesprek geweest en mocht die tijd zover komen en mijn dochter heeft er vragen over: dan kan ik aan haar aantonen ik haar welzijn bealngrijk vind (zonder de andere ouder aan te vallen).

Succes Marta.

ps: er is pas contact tussen de GI en de RvdK zodra er een zitting gepland staat. De GI dient hun rapportage aan zowel de rechtbank evenals de betrokken partijen (dus ook de RvdK) te versturen.
You never know how strong you are until being strong is the only choice you have...
Gebruikersavatar
Marta
Zeer frequente schrijver
Zeer frequente schrijver
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 mar 2018, 10:51
Locatie: Belgische Kempen

Re: Jeugdzorg geeft het op

Bericht door Marta »

Eind mei was er een rechtzitting. Veilig Thuis had een verzoek ingediend om de ondertoezichtstelling op te heffen omdat ze geen contact kregen met mijn dochter en haar vader. Slechts 1 maal hebben ze mijn dochter gesproken, maar zij heeft daarbij aangegeven (volgens instructies van haar vader) dat ze geen bemoeienis wil.
Vader heeft gedreigd met het van school halen van mijn dochter als de instanties hem niet met rust laten en instanties en rechter hebben zich hierdoor laten leiden.

Vader en dochter zijn niet verschenen bij de rechtbank (ik wel). Maar mijn ex had wel een brief naar de rechtbank gestuurd. Opvallende opmerking daarin over hoe schadelijk Veilig Thuis en andere bemoeiende instanties zijn en dat dat 'kan' leiden tot depressie en zelfmoord. Handig geformuleerd zodanig dat het net geen echt dreigement is. Maar toch... Opnieuw emotionele chantage en dat werkt blijkbaar.

Dus pa heeft zijn zin gekregen. En zoals ik al dacht, gedraagt hij zich nu zodanig als overwinnaar dat hij helemaal zijn eigen gang gaat en overal dwars gaat liggen.
Mijn dochter heeft goede cijfers gehaald, maar voor godsdienst en maatschappijleer heeft ze kennelijk niets gedaan want daarvoor staat ze zwaar onvoldoende en moest ze nog een aantal vervangende opdrachten maken om over te kunnen gaan. Maar dat heeft ze niet gedaan (puur door krankzinnige instructies van vader). Nu blijft ze zitten terwijl ze gemiddeld een 8 heeft voor alle andere vakken. Absurd en krankzinnig. Ik weet niet wat mijn ex zich in zijn hoofd haalt, maar ik denk dat hij wil forceren dat ze stopt met school, want school heeft kritiek op hem. Hij verliest het contact met de realiteit steeds meer. Ik heb mijn advocaat gesproken, waarschijnlijk is het enige zinnige dat ik kan doen een melding bij het AMK.
Wanneer het niet meer slechter kan gaan, kan het alleen nog maar beter gaan.
bliep
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 102
Lid geworden op: 03 mei 2015, 11:27

Re: Jeugdzorg geeft het op

Bericht door bliep »

Ik heb er geen woorden voor. Vind het heel erg voor je.
Leermoment
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 280
Lid geworden op: 04 nov 2017, 09:35

Re: Jeugdzorg geeft het op

Bericht door Leermoment »

Dit is echt ongelofelijk. Is in beroep gaan een optie?
Gebruikersavatar
Marta
Zeer frequente schrijver
Zeer frequente schrijver
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 mar 2018, 10:51
Locatie: Belgische Kempen

Re: Jeugdzorg geeft het op

Bericht door Marta »

Ik zou in beroep kunnen gaan, maar het staat of valt met wat de RvdK en Veilig Thuis bereid zijn te doen.
Tijdens de rechtzitting eind mei, was duidelijk dat alle aanwezige partijen het erover eens zijn dat het een slechte situatie is voor mijn dochter. Desondanks vonden rechter, RvdK en VT dat er weinig positiefs te verwachten was van de ondertoezichtstelling en van eventuele andere opties zoals uithuisplaatsing. Ze zijn bang dat verdere interventie averechts werkt en dat dat nog erger is voor mijn dochter. Continuiteit van onderwijs is maar 1 van de argumenten. Mijn dochter is inmiddels 17 en er is - op dit moment - nog maar 7 maanden te gaan tot ze 18 is en sowieso niemand meer iets kan/wil uitrichten.

Ik begrijp de argumenten en ben het er deels mee eens, maar ik vind ook dat er nog wel een kans was geweest om wat te doen op een eerder moment. Maar dat hebben ze voorbij laten gaan.

Twee jaar geleden ben ik bij mijn man weggegaan en heb vanaf dat moment min of meer aan een stuk door contact met allerhande hulpverleners gehad. Heel erg veel vertraging is er steeds opgelopen waardoor de afgelopen 2 jaar dus helemaal niet benut zijn. Mijn ex is ook een kei in uitsteltactieken en is daar zeer succesvol mee geweest. En nu is het waarschijnlijk te laat.
Wanneer het niet meer slechter kan gaan, kan het alleen nog maar beter gaan.
BetsLenie
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 132
Lid geworden op: 14 sep 2016, 16:14

Re: Jeugdzorg geeft het op

Bericht door BetsLenie »

Het is inderdaad zo dat er altijd teveel tijd verstrijkt. Voor de mensen van de diverse instanties is het ook gewoon een manier om inkomen te verwerven. Er zijn een aantal goede medewerkers die heel goed hun best doen en ook verstand van zaken hebben. Maar er zijn er ook veel voor wie het eigenlijk geen geschikte baan is. Maar ja je moet toch je brood verdienen en ook nog zorgen dat je zelf niet overwerkt raakt en dus moet de medewerker zijn werk niet mee naar huis nemen. Ook weet je niet wat die thuis voor situatie heeft. Misschien is die thuissituatie van die medewerker ook niet zo geweldig fijn. Er wordt van iedereen teveel verwacht.
Van de ouders die gescheiden zijn, van de brandweerman, van de dokter, van de docent en ga zo maar door. Door de tijd heen verandert alles maar ook niet. De mens is altijd op zichzelf aangewezen en als je echte hulp krijgt is dat heel bijzonder. Een kerkgemeenschap of andere groep die intensief samen werkt kan vaak heel goed helpen. Maar meestal is het doe het zelven in alle opzichten.
Hopelijk lukt het uw dochter zodra ze 18 is op eigen benen te staan en zelfstandig beslissingen te nemen die voor haar goed zijn. En kunt u haar dan helpen wanneer zij dat ook wil. In ieder geval hoef je tegenwoordig niet meer te wachten tot je 21 bent. Dat is een voordeel maar kan dus ook een nadeel zijn. Omdat je dan officieel ook echt alles alleen moet doen. En niet iedereen is daar dan klaar voor.
Vrolijk wordt ik er niet van maar het is zo het is. En het geldt voor iedereen.
Plaats reactie