scheve verhoudingen

Heeft u een onderwerp waarover u denkt dat hierover gediscussieerd kan worden, dan kan dit hier.
Plaats reactie
sanders
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 sep 2017, 20:13

scheve verhoudingen

Bericht door sanders »

Sinds 2007 ben ik al bezig de alimentatie die gebaseerd was op mijn inkomen 2003, het jaar waar ik geen inkomen had omdat ik een eigen bedrijf had wat niet werkte, naar een eerlijk saldo te zetten in plaats van een te hoge berekening.
In 2016 had ik eindelijk bereikt dat de alimentatie was gerelateerd aan mijn inkomen , nog niet werkelijk inkomen maar was wel aan een bedrag wat aanvaardbaar was.
Nu in 2017 het jaar waar mijn kinderen al 5 jaar geen contact meer hebben, de oudste aankomt met een studieschuld, die ze per slot van rekening zelf heeft gemaakt omdat ze nooit aan mij gevraagd heeft wat mijn werkelijke inkomen was. Als ze door leert tot de studie af is, is de schuld geen schuld meer , maar nu wil ze stoppen en dan moet ik het oplossen?
Dan erbij is er ook een moeder die heeft meer inkomen dan wat ze aangeeft omdat ze ook een partner heeft die inkomen heeft. Zie jaaropgave 2015 waar een gezamenlijk inkomen opstaat van 32000€
Zij heeft zelf volgens een papier maar 500 euro per maand maar een huis van toentertijd 735 gulden per maand met die 500 € al niet meer kan opbrengen. Wel wil de tegenpartij het inkomen mee laten tellen van mijn vrouw en zelfs durven ze te vragen waarom ze niet meer kan werken?
Het kan niet zijn dat de een wel beiden betrokken zijn en bij de anderen maar een zodat er een scheve verhouding ontstaat in de betalingen en berekeningen
Ook zou er rekening gehouden moeten worden met de verplichtingen van beiden. Ik betaal mijn alimentatie maar de ex doet totaal geen moeite de kinderen zich te laten verzoenen met mij
Bij Jessy al van haar 15e niet en bij Claudia vanaf haar 12e al niet terwijl ze wel die plicht heeft.
Onder deze plicht versta ik informatieplicht.
Daarom ben ik ook van mening dat alle zaken die in principe aan elkaar hangen eens bij elkaar gezet moeten worden en niet afzonderlijk moeten worden bekeken, want ook hierdoor komt een scheve verhouding.
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: scheve verhoudingen

Bericht door ll2014 »

Misschien is het voor de duidelijkheid handig om ook te vermelden wat nu de leeftijd van je kinderen is.
Als die 18 of ouder zijn, is je ex als verzorgende ouder geen partij meer naar jou toe, maar zijn de kinderen zelf partij.
In principe veranderd dat op zich niet direct iets aan de te betalen alimentatie, maar je kunt dan afspraken met je kinderen maken en als je er niet uitkomt zijn zij degenen die een rechtszaak tegen je moeten beginnen en niet je ex.
Plaats reactie