Alimentatie uitwonend kind

Plaats hier alles wat met alimentatie te maken heeft.
Plaats reactie
fke1964
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 dec 2017, 13:21

Alimentatie uitwonend kind

Bericht door fke1964 »

Goedemiddag, mijn dochter woonde tot voor kort bij haar moeder. Ik betaal voor haar alimentatie.
Nu woont ze sinds kort bij een vriendin en haar moeder. Aangezien ze nog niet weet of ze hier wil wonen en zeker niet terug gaat naar haar moeder heb ik de volgende vraag. Het kind heeft uiteraard het geld nodig voor onderhoud alleen komt dat daar nu niet terecht. Mag ik nu de alimentatie over gaan maken op de rekening van mijn dochter zodat zijn eventueel kan bijdrage aan het huishouden in het gezin waar ze nu zit of krijg ik dan straks een advocaat op mijn nek. Het lijkt mij logisch dat dit mag maar mijn ex. heeft geen logica en betaald de hypotheek van mijn alimentatie. Mijn dochter is overigens 17 jaar.

gr Fke
Onmacht
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 114
Lid geworden op: 31 dec 2015, 00:59

Re: Alimentatie uitwonend kind

Bericht door Onmacht »

Lastige situatie, vooral voor je dochter. Ik kan je geen sluitend antwoord geven, maar volgens mij is het officieel pas na 18e dat kinderalimentie rechtstreeks aan het kind kan/mag worden betaald. Maar lijkt (nadruk) dat in een dergelijk geval een uitzondering gemaakt zou kunnen worden...
Leermoment
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 280
Lid geworden op: 04 nov 2017, 09:35

Re: Alimentatie uitwonend kind

Bericht door Leermoment »

Dat is inderdaad een heel vervelende situatie voor je dochter. Om snel antwoord te krijgen zou ik deze vraag stellen aan een jurist. Ik weet niet wanneer ze 18 wordt maar ik zou alles goed afwegen. Rechtszaak kost ook veel geld welke je wellicht beter aan je dochter zou kunnen spenderen. Succes met deze lastige situatie.
Plaats reactie