ex wil 200km verhuizen en geen ouderschapsplan opstellen

Bent u gescheiden na 1 maart 2009, geef hier u ervaringen weer over het ouderschapsplan.
Wat kan er allemaal mis gaan en waar men op moet letten bij het opstellen
vechtvader
Zeer frequente schrijver
Zeer frequente schrijver
Berichten: 19
Lid geworden op: 04 dec 2017, 13:17

Re: ex wil verhuizen en geen ouderschapsplan hoofdverblijf

Bericht door vechtvader »

update

Begin dit jaar hebben ik en mijn expartner een rechtzaak gehad dit doordat zij zonder toestemming met de kinderen verhuisd is. Zij mag inderdaad verhuizen waarheen zij zelf wil. Maar omdat wij gezamelijk gezag hebben en een co-ouderschap, mag zij niet zonder mijn goedkeuren van mij of de rechtbank de kinderen verhuizen. De kinderen gaan nog wel bij mij in de buurt naar school .Ook omdat mijn ex in de buurt ook haar werk heeft. dit veranderd ook niet . toch moeten de kinderen nu op haar dagen flink reizen. ook veranderd gericht op sport en vrienden veel.

Daarom heb ik bij de rechtbank aangevenen dat ik het hoofdverblijf van de kinderen bij mij wil hebben en dat de omgangsregeling van co ouderschap die wij al 3 jaar hebben word vastgelegd door de rechtbank.

De rechter gaf in de zitting aan bij mijn ex, dat zij gewoon de helft van het kinderbijslag aan mij moet geven. waarop ze zij dat ze het toch niet nodig is . hierop gaf ik aan bij de rechtbank waarom zij dan al 3 jaar moeilijk doet bij de SVB en op meerdere verzoeken van de SVB om het met mij te delen , (zij heeft aangegeven dat wij geen co-ouderschap hebben en dat zij alles betaald). Ook gaf de rechter aan niet van gediend is van eigenrechter spelen en om zonder toestemming te verhuizen.
Mijn ex gaf hierop antwoord dat het hoofdverblijf bij haar ligt. Hierop zij de rechter waar dat staat ? . De rechter zij er staat helemaal niks ,er is nog niet eens een ouderschapsplan waar meneer al 3 jaar naar vraagt. U bent 3 jaar te laat.

De teidelijke uitspraak is over paar dagen , wel is ons opgedragen om via stichting ons traject een ouderschapsplan op te stellen en om weer dichter bijelkaar te komen . tot die tijd is er een tijdelijke beschikking dat omgangsregeling zo blijft als die nu is. en dat zij mij helft van de kinderbijslag moet betalen. waar de kinderen hun hoofdverblijf krijgen moeten wij in het traject gezamelijk invullen. eerste gesprekken zijn nu geweest en zie geen vooruitgang :| en kinderen staan nog steeds bij haar ingeschreven terwijl ze bij mij meer dan de helft zijn en ook bij mij naar school gaan :|

De definitieve uitslag volgt na het traject. mochten wij er niet uitkomen doet de rechter de beslissing van ons over nemen.

Maar zo zie je maar weer, volgens de wet mag ze niet zomaar verhuizen met de kinderen bij gezamelijk gezag maar doet een moeder of vader het wel is het moeilijk om er wat aan te doen. of je moet een lange weg gaan via het rechts systeem. In ieder geval komt er nu een ouderschapsplan na meer dan 3 jaar waar ik al zo lang voor vecht en krijg ik de helft van de kinderbijslag . ben zelf nog benieuwd hoe dit verder afloopt :?
Condat47
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 186
Lid geworden op: 17 feb 2014, 08:49

Re: ex wil 200km verhuizen en geen ouderschapsplan opstellen

Bericht door Condat47 »

Gefeliciteerd, je bent in ieder geval wel alvast een heel klein stapje vooruit. Dat is toch positief. Probeer zo realistisch mogelijk te zijn en te kijken wat haalbaar is. Bij ons duurde het opstellen van ouderschapsplan lang omdat moeder steeds iets nieuws er bij wilde hebben. Uiteindelijk blijkt het maar een vodje papier te zijn waar als moeder zich er niet aan houdt je toch WEER terug kan naar de rechtbank.

De basis van heel het ouderschap blijft in redelijkheid en goed communiceren zitten. Indien dat niet mogelijk is met ex voegt een ouderschapsplan, beschikkingen van de rechtbank en al wat ze nog meer kunnen verzinnen niets toe als er toch geen sanctie op staat als 1 van de ouders zich niet aan het plan houdt.

Geniet vandaag van een klein stapje voorruit en probeer positief de toekomst in te gaan.
vechtvader
Zeer frequente schrijver
Zeer frequente schrijver
Berichten: 19
Lid geworden op: 04 dec 2017, 13:17

Re: ex wil 200km verhuizen en geen ouderschapsplan opstellen

Bericht door vechtvader »

Eindelijk rust :D en Gerechtigheid

Na bijna 4 en half jaar van onduidelijkheid is 2 weken terug de uitspraak van de rechtbank binnen gekomen met het verlossende oordeel dat 1 van de kinderen bij mij mag ingeschreven worden :D . Vorig jaar moesten mijn ex en ik in een traject van Elker een ouderschapsplan opstellen, Dit was enigzins gelukt ondankt veel strijdpunten.
Waar wij echter niet uitkwamen was het hoofdverblijf van de kinderen . mijn voorstel was daarom om 1 van de kinderen bij mij in te schrijven . dit omdat ik dan meer vertrouwen zou hebben in dat zij niet weer het gekke idee zou krijgen om ver weg te verhuizen met de kinderen . immer veranderde er niks in de omgangregeling (co-ouderschap).
Dit echter wilde zij niet omdat zij de totale controlle wilde houden. Daarom was het advies van het Ons traject om dit bij de rechtbank neer te leggen.

Ik had verwacht in de rechtzaal dat ik mijn standpunten moest vertegenwoordigen waarom ik het nodig vond dat het zo moest,.
Dit kwam echter totaal anders, en moest niet ik, maar mijn ex, text en uitleg geven waarom zij juist dit niet wilde dat 1 van de kinderen bij mij werd ingeschreven . Toen haar advocaat vroeg welke reden er wel was om dit te doen , antwoorde de rechter met (GELIJKWAARDIGE OUDERSCHAP) punt en meneer hoeft zich niet te rechtvaardigen hiervoor, ook door de zoveelste verhuizing met de kinderen is zijn gezag ondermijnt.

Gelukkig is nu alles over en wil ik de vaders die nog steeds hiermee zitten zeggen dat ze niet moeten opgeven . maar houd het netjes waar de kinderen bij zijn ondankt de wrok tegen je ex.

Geef niet op :wink: :D en bedankt iedereen voor hun tips en steun.
Gebruikersavatar
mrniemand
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 104
Lid geworden op: 30 aug 2016, 11:50

Re: ex wil 200km verhuizen en geen ouderschapsplan opstellen

Bericht door mrniemand »

Hulde lotgenoot, gerechtigheid!

Hopelijk kan iedereen nu (incl. je hex) verder.
You never know how strong you are until being strong is the only choice you have...
Plaats reactie