Hoogte Kinder allimentatie

Plaats hier alles wat met alimentatie te maken heeft.
Plaats reactie
jajaje
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 nov 2017, 17:34

Hoogte Kinder allimentatie

Bericht door jajaje »

Hoi

Ik ben 20-062013 gescheiden. Omdat ik en mijn ex in de schuldhulpverlening terecht kwamen kreeg ik een nighill stelling van 137 euro per kind. In convenant staat 532 per kind. Nu verlaat ik per 17-11-2017 de wsnp en wil ik een nieuwe berekening laten maken. Mijn ex heeft tot nu toe niet de gegevens ingeleverd bij de LBOI om een berekening te laten maken. In november moet ik nog boedelafdracht doen en in december heb ik dan mijn hele salaris. Wat moet ik doen als mijn ex de gegevens niet op tijd inleverd? In het convenant ging de rechter uit van een salaris van 5100 euro (gezinsinkomen). Echter hadden wij 3 hypotheken en op een gegeven moment loonbeslag. Omdat de situatie is verander zowel wettelijk als prive moet er een nieuwe berekening worden gemaakt. Wat gebeurd er als het december en wat zijn mijn plichten
Leermoment
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 280
Lid geworden op: 04 nov 2017, 09:35

Re: Hoogte Kinder allimentatie

Bericht door Leermoment »

Hoi jajaje,

Ik heb recent geleerd hoe tijdrekken werkt en helaas niet wat je eraan kan doen. Ik heb na diverse pogingen om een herberekening te laten maken, mijn advocaat een verzoek laten indienen bij de rechter met de daarbij horende berekening met de gegevens die mij bekend waren. Wel de notitie erbij dat er een aanpassing nodig zal zijn indien haar financiële gegevens afwijken van de gegevens die wij gebruikt hebben omdat de tegenpartij geen recente gegevens heeft gestuurd. Hiermee dwing je je ex om haar gegevens openbaar te maken. Zolang er geen nieuwe beschikking is, geld de oude beschikking. Laat een berekening maken door het LBIO of je advocaat met de gegevens die jou bekend zijn en dan heb je een indruk hoeveel je zou moeten gaan betalen. Moet je meer betalen, kan je altijd ervoor kiezen om het te laten voor wat het is. Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Plaats reactie