HELP !!...WEET GEEN RAAD MEER

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
Plaats reactie
Pim82
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 okt 2017, 22:27

HELP !!...WEET GEEN RAAD MEER

Bericht door Pim82 »

r>Hoi <br/>
<br/>
Om maar met de deur in huis te vallen...<br/>
Loont het zich wijziging hoofdverblijfplaats van mn dochter aan te vechten en te zorgen dat ze bij mij komt ????<br/>
<br/>
Ik ben vader van 2 dochters met mn (h)ex...we zijn al sinds 2007 uit elkaar...ja vechtscheiding je raad het al....
Al vanaf het begin alle rechtzaken gewonnen en moest omgang maarja ex houd zich nergens aan...Uiteindelijk na t trekken aan de dames heb ik met mn huidige partner overlegd om in het belang van de kinderen de omgang te stoppen..Wel ze al die jaren gevolgd(gesprekken school,schoolfoto's)..in 9 jaar tijd 8-9 keer verhuist dus was ze uit t oog verloren...mag allemaal svhijnbaar ondanks dat ik gezag heb...
Altijd zijn we ze blijven zoeken..totdat we in 2015 september weer contact kregen met mn oudste dochter die ik vond via instagram.
Omgang met haar werd opgepakt en mn jongste mocht ik niet zien want die "wilde"niet.
Mijn oudste nu 13 komt nu sinds juli week hier en week thuis(niet op papier).
Al die tijd doet mn ex er alles aan dr weg te houden.
Nu heeft ze gisteravond ineens toegegven dat ze de telefoon (whatssapp) gehackt heefr van dr eigen dochter en ze er alles aan gaat doen dr hier weg te houden...kregen een lange mail vandaag dat ik niet op dr let..vanaf dat ze hier komt slecht met dr gaat ?..allemaal onzin zoals gewoonlijk...
Mn dochter is helemaal over dr toeren en geeft aan niet meer naar huis te willen en ze hier helemaal wil wonen omdat ze hier zich fijner voelt en begrepen en geholpen met alles...
Thuis voelt ze zich teveel en niet geaccepteerd. .
WAT MOET IK DOEN ????
MAG IK HAAR HIER HOUDEN ???.HEB GEEB SCHOOLSPULLEN HIER
HOE GA IK DIT AANPAKKEN EN HOE HOOG IS MN KANS DAT IK MIJN DOCHTER HIER KRIJG EN LIEFSTE OOK OMGANG MET MN ANDERE DOCHTER ????
bliep
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 102
Lid geworden op: 03 mei 2015, 11:27

Re: HELP !!...WEET GEEN RAAD MEER

Bericht door bliep »

Het familierecht is koffiedik kijken. De hoofdverblijfplaats wijzigen is niet zo gemakkelijk. Het heeft een grote impact op het schoolleven van je dochter, het leven van je andere dochter et cetera en je ex zal zich hevig gaan verweren, waardoor je in de vecht situatie blijft.

Het is fantastisch dat je weer omgang met je oudste dochter hebt en van daaruit kan je gaan bouwen. Stap voor stap. Verstandig is ook om een gesprek aan te gaan met een advocaat (die in het belang van kinderen handelt) om de mogelijkheden goed in kaart te krijgen en van daaruit een juiste (minst schadelijke) strategie te bepalen.

Wat betreft je ex is dossieropbouw belangrijk. Bewaar alle mails, whatsapps die je wellicht kan gaan gebruiken in de procedures. Ga de strijd met je ex niet aan. Blijf rustig, zakelijk en laat zien dat jij een goede vader wil en kan zijn voor je dochters.
Onmacht
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 114
Lid geworden op: 31 dec 2015, 00:59

Re: HELP !!...WEET GEEN RAAD MEER

Bericht door Onmacht »

Eens met wat Bliep zegt iz familierecht, MAAR... wanneer er meermaals is verhuist zonder toestemming én zonder adresgegeven etc...
én een dochter van >12 die dus zelf aangeeft bij jullie te willen wonen én een ex die aangeeft alles te zullen doen om omgang onmogelijk te maken...
Er zijn zaken waar voor minder wijziging van hoofdverblijf is gewisseld na uitspraak rechter (eenmaal zonder toestemming en adreswijziging verhuizen).

Aan de andere kant, wat bliep zegt; er ís nu gelukkig weer omgang dus wellicht even wachten hoe e.e.a. uitwerkt> het is ook een puber he ;)

Wat je in ieder geval NIET moet doen is haar bij jullie houden. Politie steekt weliswaar geen poot uit wanneer moeders keer op keer dwarsliggen en je een kind aan je gezag onttrekken, maar houd je als vader je kind daadwerkelijk weg van een gevaar (een doldriest razende moeder en een kind niet in de autogordel) dan staan ze 3-4 man sterk voor je deur en zijn niet te beroerd om je kind met geweld uit je huis te slepen... (ik heb vervolgens onder protest maar meegewerkt om dat te voorkomen...)

Mocht je naar advocaat stappen dan zijn Sardjoe en van Weegberg (uit Den Haag) zeker voor dit soort zaken aan te bevelen. Er zijn ongetwijfeld andere goede advocaten (maar nog meer slechte) maar moeilijkere zaken als deze zijn bij hen eerder regel dan uitzondering.
Plaats reactie