Rammelend raadsrapport

Heeft U de RvdK in de nek. Schrijf Uw ervaringen hier neer.
Plaats reactie
bliep
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 102
Lid geworden op: 03 mei 2015, 11:27

Rammelend raadsrapport

Bericht door bliep »

Beste lotgenoten,

Ik heb een Raadsrapport mogen ontvangen die aan alle kanten rammelt. De gegeven adviezen zijn niet
beargumenteerd, de raadonderzoekster spreekt zich met de ene alinea de andere tegen. (keiharde leugens) Acht het niet als hun taak om te achterhalen waarom de hulpverlening zich niet aan de reeds eerder gegeven adviezen heeft gehouden et cetera.

Is er een formele organisatie die het raadsrapport onder de loep neemt waaruit wellicht geconcludeerd kan worden dat de Rvk geen gedegen onderzoek heeft verricht of onduidelijke opdrachten heeft gegeven aan de hulpverlening?

Groet van een verbazende vader.
Onmacht
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 114
Lid geworden op: 31 dec 2015, 00:59

Re: Rammelend raadsrapport

Bericht door Onmacht »

Eerste wat mij te binnen schiet is de (kinder)ombudsman. Verder eigenlijk geen idee.

Weinig hoopgevend dat dit kennelijk nog steeds voorkomt. In mijn zaak gaat ook nog onderzocht worden, maar merk nu al broddelwerk van jeugdbescherming. Moeder mondelinge beweringen (veelal beschudligingen) worden overgenomen, maar door mijn schriftelijk aangetoonde feiten (mails van moeder) welke worden genegeerd...
Gebruikersavatar
mrniemand
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 104
Lid geworden op: 30 aug 2016, 11:50

Re: Rammelend raadsrapport

Bericht door mrniemand »

Beste bliep,

Je kunt inderdaad zoals Onmacht heeft aangegeven contact opnemen met de Kinderombudsman. Echter, doe dit pas nadat je formeel je klacht(en) over het raadsrapport te kennen hebt gegeven aan de RvdK (en naturrlijk met je onderbouwing). Het is n.l. relevant voor de KOM om te weten hoe de Raad met jou klacht omgaat. En anderzijds dient de RvdK te weten dat je contact op gaat nemen met de KOM. Hoe meer je aan de hand van 'feitelijke' informatie je klacht(en) kan onderbouwen hoe sterker je staat (normaal gesproken).

Als het gaat om het weergeven van informatie, dan dient de Raad aan te geven waar dat uit blijkt. In mijn geval stond maar al te vaak 'Volgens moeder... ' , wat feitelijk ook klopt. Het zou anders zijn als er zou staan 'Uit onderzoek blijkt...' en de informatie zou onjuist zijn. Dan zeker er tegen ageren.

Succes.
You never know how strong you are until being strong is the only choice you have...
Gebruikersavatar
Marta
Zeer frequente schrijver
Zeer frequente schrijver
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 mar 2018, 10:51
Locatie: Belgische Kempen

Re: Rammelend raadsrapport

Bericht door Marta »

Misschien heb je hier iets aan:
http://www.stichtingkog.info/

Ik denk dat je als ouders machteloos staat tegenover de RvdK en de jeugdzorg. Als je geen bemoeienis van ze wilt, dan zullen ze je lastig vallen tot je wanhopig bent. Als je je hoop op hen gevestigd hebt, dan wordt je teleurgesteld en kun je het vergeten.

In de allereerste plaats zijn het ambtelijke organisaties. Ze staan bol van vooringenomenheid en hun rapportages blinken uit in onprofessionaliteit. Ook als ze het echt goed menen, slaan ze vaak de plank mis. En sowieso kost alles veel te veel tijd waardoor kinderen die het hard nodig hebben, niet op tijd geholpen worden. En kinderen die relatief milde problemen hebben krijgen alle aandacht want het is veel fijner voor hulpverleners om daar mee bezig te zijn dan met de zware gevallen.
Wanneer het niet meer slechter kan gaan, kan het alleen nog maar beter gaan.
Plaats reactie