Kwalijke rol van advocaten

Heeft u een onderwerp waarover u denkt dat hierover gediscussieerd kan worden, dan kan dit hier.
Onmacht
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 114
Lid geworden op: 31 dec 2015, 00:59

Re: Kwalijke rol van advocaten

Bericht door Onmacht »

Jens: Heeft iemand trouwens ooit wel eens een klacht ingediend tegen de advocaat van de tegenpartij? Heeft dat zin?
Niet gedaan, wel uitvoerig onderzocht. Ik denk zeker dat ik een punt had, dat vond mijn advocaat overigens ook maar die had tevens vaker met dit bijltje gehakt... Adviseerde letterlijk er geen energie in te stoppen want hoewel er sprake was van laster en smaad zou de betreffende advocaat nooit meer dan hooguit lichtjes op de vingers worden getikt. Advocaten moeten het echt heel bont maken wil je er iets tegen kunnen doen... want ze moeten nu eenmaal belang van hun client dienen. Dat belang staat echter nergens gedefinieerd (evenals het belang van het kind.. ook zo'n vaag begrip.)...

m.i. is de hele ellende rond het ouderschapsplan en gelijkwaardig ouderschap dat ook gewoon wettelijk 50/50 verdeling zou moeten worden vastgelegd. Dat zou het aantal vechtscheidingen enorm verminderen aangezien je dan als ouders vanzelf bij de meest wenselijke regeling voo rde kinderen uitkomt. (in ieder geval beter/ met meer kans dan nu het geval is)
neeisnee
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 20
Lid geworden op: 23 jun 2017, 14:04

Re: Kwalijke rol van advocaten

Bericht door neeisnee »

BetsLenie schreef:En wat denk je van deze reclame op zo'n website van een vFAS advocate:

"Met de juiste vechtersmentaliteit, hart en betrokkenheid voor de zaak komt zij op voor uw juridische belangen."

Hoe kan dit allemaal in één zin staan is wat het eerste bij je op komt? Vechten, hart en betrokkenheid. Nou ja het kan dus wel zo zie ik maar......

Dat geeft aan wat het uitgangspunt is en de kinderen worden gewoon vergeten. Geen objectieve kijk op beide ouders en proberen om het beste resultaat voor de kinderen te bereiken. Want dan loopt moeder gewoon weer naar de volgende advocaat die wel wil.
Ik heb al eerder aangegeven dat de vFAS advocaat van mijn ex olie op het vuur aan het gooien was ipv er proberen samen uit te komen.

Mijn ex heeft nu eindelijk het licht gezien en heeft en andere advocaat in de arm genomen. Ik citeer "Ze was er te emotioneel bij betrokken" met als resultaat dat ze soms dingen op de mail naar mij zette wat mijn ex eigenlijk niet wou. Het eindresultaat van deze acties? Een hoger beroep en nog meer onderlinge wrijving.

De houding van haar advocaat heeft erg veel raakvlakken met de slogan die je nu noemt.

Daar viel mijn mond wel van open. Ik heb haar aangegeven dat ik mijn ex als opdrachtgever verantwoordelijk hou voor het werk van haar advocaat, maar bijzonder is het wel. Ik haat haar ex advocaat dan ook met elke vezel in mijn lijf. Een beetje over de rug van een kind je emoties botvieren. Ik vind dat advocaat onwaardig.
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Kwalijke rol van advocaten

Bericht door Casper »

Ik plaats advocaten die NIET in het belang van het kind handelen op een zwarte lijst, en advocaten die aangeraden worden op een 'witte' lijst. Die laatste lijst is overigens langer dan de eerste! Alle toevoegingen blijven welkom!
Plaats reactie