Proces-stalking

Heeft u een onderwerp waarover u denkt dat hierover gediscussieerd kan worden, dan kan dit hier.
Plaats reactie
flensje78
Frequent schrijver
Frequent schrijver
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 mar 2015, 12:47

Proces-stalking

Bericht door flensje78 »

Sinds geruime tijd ben ik in een strijd verwikkeld met de moeder van mijn kind, het bekende recept wat hier schering en inslag is.

Het wil zo zijn dat de moeder profiteert van een toevoeging in de rechtsbijstand. Helaas geldt dat niet voor mij.
Daar moeder nogal "proces-freudig" is, start zij voor vanalles en nog wat een procedure. Ze verliest ze stuk voor stuk maar blijft aan de gang.

Ik ben gaan zoeken op het web en kom vergelijkbare verhalen tegen. Ook kom ik een vrij recent (september 2016) verhaal tegen op http://www.life4success.nl/financieel-k ... lijk-gezag. Hier blijkt iemand wel degelijk iets gedaan te kunnen hebben tegen het zogenaamde proces-stalking. Het verhaal op de site is het lezen waard en verheldert e.e.a. wat ik hieronder verder toelicht.

Op basis van dit verhaal heb ik hetzelfde gedaan als de schrijver. Ik heb een klacht geformuleerd t.a.v. het handelen van de medewerker van de RvR bij het goedkeuren van de toevoegingen. De moeder maakt misbruik van de situatie en de middelen die haar worden geboden en de RvR komt artikel 8 ERVM niet na. Ze procedeert maar frustreert deze procedures vervolgens onafgebroken.

Ik werd door de RvR uitgenodigd om een persoonlijk gesprek met hen te hebben in Utrecht. Tijdens dit gesprek werd duidelijk dat de RvR geen mandaat heeft om iemand op een zwarte lijst te zetten (advocaat noch aanvrager), zoals de schrijver doet voorkomen in zijn verhaal.
De RvR heeft mijn klacht verder in behandeling genomen, maar kon niets anders dan de klacht afwijzen. Desondanks toonden zij begrip voor mijn verhaal en geven aan er mee bezig te zijn....

Dit resultaat verbaasde mij, en ben nogmaals gaan uitzoeken hoe e.e.a. bij de schrijver wel is gelukt.

Een simpele Google search op proces-stalking deed mij uitkomen op: http://vaderkenniscentrum.nl/rechtsbijs ... aan-dicht/
Ook dit is het lezen waard.
Wat blijkt? Dit is exact hetzelfde verhaal!

Met beide sites heb ik contact opgenomen om hier opheldering in te krijgen.

Via Vaderkenniscentrum.nl kreeg ik een Duits/Nederlandse man te spreken die mij vertelde dat hij degene was die bij de RvR in Amsterdam op bezoek is geweest. Met veel bravour vertelde hij mij dat hij het op een "akkoordje" heeft kunnen gooien. Hij trok zijn klacht in en de RvR trok de toevoeging in van zijn ex.
Dit lijkt mij op zijn zachtst gezegd toch bijzonder, daar de RvR een overheidsinstelling is en dat dit niet past in de ethiek van de overheid, al kan men daar wellicht soms over twijfelen.

En nu komt het mooie. Ook van de website life4succes kreeg ik een reaktie. Ook deze man, een andere man welteverstaan, beweerde dat hij de schrijver van het stuk was. Tevens bood deze man ook zijn diensten als life coach ongevraagd aan mij aan.
Daar mijn interesse niet bij een coaching-sessie lag maar bij de waarheid van het verhaal vroeg ik hem op opheldering van mijn ervaring en mijn recente bevinding dat het exact zelfde verhaal op een andere site stond waarvan die schrijver ook beweerde dat hij de schrijver was!

Tot op heden is het stil vanuit life4succes.

Al met al dus geen verklaring kunnen krijgen van beide heren, dus moet ik concluderen dat het een uit de duim gezogen verhaal is waar onnodig meer leed (in de vorm van teleurstelling) aan verbonden is.

Vaders, ik ben net als jullie soms zwaar verontwaardigd en teleurgesteld in de wet- regelgeving van ons land en de wijze waarop de moeder van mijn kind te werk gaat, maar laten we elkaar alsjeblieft eerlijk en oprecht blijven behandelen. Wellicht is de ene vader wat gedrevener dan de ander maar verlaag jezelf niet door leugens te verkondigen. Hopelijk is dit een advies voor de volgende wanhopige vader.
BetsLenie
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 132
Lid geworden op: 14 sep 2016, 16:14

Re: Proces-stalking

Bericht door BetsLenie »

Dankjewel voor deze waarschuwing aangezien hier mogelijk dit ook staat te gebeuren. Moeder kan binnenkort ook een toevoeging krijgen en vader niet. Wij zijn al aan het nadenken hoe we daar mee om zullen gaan.
Marco1975
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mei 2017, 09:08

Re: Proces-stalking

Bericht door Marco1975 »

Nou inderdaad ook mijn ex heft een toevoeging en procedeert prodeo lekker makkelijk en ben volle pond kwijt. Zonder prodeo advocaat zou dat heel anders zijn gegaan in mijn ogen. Ik prober maar positief te blijven maar moeilijk is het wel kinderen worden inmiddelsbij mij vandaan gehouden
Jack
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 mei 2017, 12:35

Re: Proces-stalking

Bericht door Jack »

Ik heb zojuist 3 jaar WSNP achter de rug vanwege advocaatkosten ! Ik ben net 1 maand eruit en al 2 brieven ontvangen van haar advocaat !! :evil:

Wat ik niet begrijp, waar is een advocaat verplicht bij familiezaken ? Ondertussen na 9 jaar kan ik wel mijn eigen verzoekschrift indienen en bij de zitting aanwezig zijn !

Scheelt een hele hoop kosten ! en is de lol er ook vanaf mij de ex als wij er financieel niet op achteruit gaan !
Plaats reactie