Andere verblijfplaats dan mijn officiële adres

Plaats hier alles wat u met wetgeving te maken heeft.
Dit kunnen onderwerpen over de huidige wetgeving zijn of voorstellen voor nieuwe.
Plaats reactie
ray
Frequent schrijver
Frequent schrijver
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 dec 2014, 01:57

Andere verblijfplaats dan mijn officiële adres

Bericht door ray »

Hallo,

Sinds de geboorte van mijn zoontje bij mijn huidige vriendin, verblijf ik voornamelijk daar. Ook mijn 2 kinderen die om de week bij mij zijn verblijven daar. Hebben een eigen kamer net als in mijn eigen huis, met hun eigen spulletjes etc. Ze hebben het hier ook prima naar hun zin en vinden het zelf een leuker huis.

Dit is al zeker 1,5 jaar al zo. En eigenlijk nooit de bedoeling geweest, ware het niet dat mijn jongste veel te vroeg geboren werd en eigenlijk alles opslag veranderde. Mijn kinderen hebben dit al vanaf het begin gewoon gezegd tegen hun moeder. Maar die heeft nooit aan mij gevraagd waar het is en of waarom dit is. Ik zelf heb er eerlijk gezegd verder nooit bij stil gestaan, dit aan haar door te geven!

Nu gaat ze mij verwijten dat zij niet weet waar haar kinderen verblijven. terwijl ze zelf al 2x op vakantie gaat naar buitenland zonder mij te vertellen waar mijn kinderen verblijven.

We hebben een ouderschapsplan en hebben daarin niets opgenomen met elders verblijven etc. ik verblijf nog geen 15 minuten van mij officiële adres en of school. Ik breng de kinderen netjes elke dag naar school en zijn tot op vandaag in 1,5 jaar tijd 2x met 5 minuten te laat op school gekomen door giga file.

Ik ben bewust dat ik het zal moeten zeggen waar mijn vriendin woont, echter door haar houding (niet normaal willen communiceren, ruzie maken over reeds gemaakte afspraken in mediation overeenkomst enz. een nwe partner die koekoek is en to politie heeft verklaard dat hij een pistool had gekocht voor mij, omdat hun valse aangiftes niet serieus werden genoemen, hij is opgepakt en heeft vastgezeten, wat ook mijn schuld is) ben ik er niet happig op!

Overtreed ik hiermee regels??
Condat47
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 186
Lid geworden op: 17 feb 2014, 08:49

Re: Andere verblijfplaats dan mijn officiële adres

Bericht door Condat47 »

Hoi Ray,

Wij hebben exact dezelfde discussie gehad met ex. Het weten van een adres waar ze verblijven zorgt niet voor extra veiligheid. Wat belangrijk is, is dat zij jou ten alle tijden kan bereiken voor het geval er wel iets zou gebeuren. Stel dat er wel een calamiteit is komt ze dan naar je toe gereden. Meestal niet, ze belt. Dan kan je altijd het adres doorgeven van waar je zit. Natuurlijk roept moeder dat ze wil weten waar haar kinderen verblijven en dat het niet eerlijk is dat ze nu het adres niet heeft maar wat gaat ze bereiken met het weten van die extra info. Volgens mij niets. Geef dus aan dat je ten alle tijden bereikbaar voor haar bent per telefoon en dat op het moment dat het echt nodig is jij er voor zal zorgen dat ze het adres krijgt.

Bij ons heeft het echter niet gewerkt hoor, ze moest en zou weten wat mijn adres was ook al heeft ze niets aan dit gegeven. Ze zei heel simpel als ik het adres niet krijg, krijg jij je kind niet mee. Uiteindelijk dus toch het adres gegeven. We zijn nu een paar jaar verder en we zien het kind al twee jaar niet meer omdat moeders dwars ligt. Is gewoon weer zoeken naar ....
bliep
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 102
Lid geworden op: 03 mei 2015, 11:27

Re: Andere verblijfplaats dan mijn officiële adres

Bericht door bliep »

Ray,

Kan het kwaad dat ex het adres te weten komt? Ik zou het adres gewoon geven zodat je ex weer 'tevreden' is en een eind maakt aan de discussie. Bied je excuses aan, geef ex een aai over der bol en leef. Werkt zeer goed bij mijn ex. :wink:

Ik lees terug dat jij haar verwijt dat zij 2 keer niet door heeft gegeven waar ze op vakantie ging. Ik zal dit ook niet vermelden richting ex. Je wint er niks mee. Je wakkert enkel een discussie op als jou ex van hetzelfde soort is als die van mij.
Plaats reactie