kinderbescherming??

Bent u gescheiden na 1 maart 2009, geef hier u ervaringen weer over het ouderschapsplan.
Wat kan er allemaal mis gaan en waar men op moet letten bij het opstellen
Plaats reactie
Ruud112
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 feb 2017, 12:17

kinderbescherming??

Bericht door Ruud112 »

Hallo wie weet er raad?

Twee maanden geleden ben ik gescheiden van mijn ex-vrouw. De scheiding snel en gesmeerd, we hebben samen het convenant en ouderschapsplan opgesteld en daarin leken we allebei tevreden. Maar nadat de brief van de gemeente binnenkwam dat het ingeschreven was, draaide ze als een blad aan de boom. Ze zou me op de hoogte houden van de kinderen, wat ze niet deed/doet. De oudste (dochter) moest naar een kinderpsycholoog. Omdat ze niet met de scheiding om kon gaan. Mijn vrouw zou me daarover op de hoogte houden, wat niet gebeurde. Vervolgens heb ik naar de hulpinstantie gebeld om informatie, die zouden dat gaan overleggen. Ik kreeg een paar dagen daarna een mail dat mijn ex-vrouw en ik samen op gesprek moesten komen en waar ook regie Jeugd van de gemeente bij werd gehaald. Daar vertelden ze dat de situatie te complex voor de hulpinstantie was en regie Jeugd zei dat we in mediation moesten. Ik weiger daartoe omdat ik al een jaar lang met haar in relatietherapie heb gezeten en daar niet op zit te wachten. Zij moet eerst alles voor haarzelf verwerken voor er überhaupt weer normaal gecommuniceerd kan worden (Er is totaal geen communicatie van haar kant wat betreft de kinderen, als het om geld gaat is het in een keer wel mogelijk). Ik heb tegen regie Jeugd gezegd dat ik haar en de kinderen eerst rust zal geven om alles een plekje te geven. Hij ging hiermee akkoord, en gaf er zelf een tijdslimiet aan (4 maanden). Een paar dagen daarna hadden we weer een afspraak. Toen kwam hij ineens terug op het plan van rust geven. Hij wilde dat we wél in mediation zouden gaan, en anders zou hij de kinderbescherming inschakelen. Het is toch te gek voor woorden, dat de vrouw niet meewerkt aan het ouderschapsplan en ik nu de boeman ben omdat ik niet in mediation wil. Zij kan niet hebben dat ik nu een vriendin heb, dat heeft ze ook gezegd. 'Als jij met haar bent krijg jij de kinderen niet te zien'. Daar staat de man regie Jeugd bij maar hij zegt niks. Vervolgens zegt zij wel mee te willen werken met die mediation, daarnaast speelt ze mooi weer bij allerlei instanties/vrienden dat zij wel mee wil werken en dat ik de kinderen mag zien, maar tegenover mij: als mijn vriendin blijft mag ik ze niet zien.
Hoe moet ik omgaan met dit probleem/kinderbescherming? Of toch in mediation gaan?
Onmacht
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 114
Lid geworden op: 31 dec 2015, 00:59

Re: kinderbescherming??

Bericht door Onmacht »

Daar ga je niet mee om. Zeker niet op vrijwillige basis met de kinder'bescherming.' Daar sta je als man, uitzonderingen daargelaten, bij voorbaat met 1 game achter waarna set & match doorgaans ook volgen.

Kernvraag is of je ex je kinderen daadwerkelijk reeds bij je heeft weggehouden? Zo ja, geen tijd meer verspelen, maar zsm goede advocaat inschakelen en middels kort geding nakoming van gemaakte afspraken eisen. Ook zou ik aangifte van onttrekking aan het ouderlijk gezag doen (art 279 Sr.)

Heeft ze dit nog niet gedaan en zijn het 'slechts' dreigementen, dan zou ik mediation overwegen wanneer je denkt dat het kans van slagen heeft en op de strikte voorwaarde dat je in de tussentijd je kinderen volgens afspraak ziet.

NB Je zou niet de 1e zijn die denkt dat ex wel bijdraait als jij maar meebuigt en terugveert.
Dat. Gebeurt. Niet. Niet bij dit soort meedogeloze machtspelletjes over de rug van je kinderen heen. Hoe langer je wacht het een halt toe te roepen, hoe meer kans van slagen ze heeft.
Plaats reactie