Ervaring met verplichte mediation?

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
Plaats reactie
Zus
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 44
Lid geworden op: 07 jul 2016, 18:20

Ervaring met verplichte mediation?

Bericht door Zus »

Heeft iemand toevallig ervaringen met dit traject?

https://www.samennaaralleen.nl/scheiden ... -plan-stop

Op de website ziet het er prachtig uit. Maar contacten met instanties zijn tot nu toe vooral kastje-muur geweest. En de hele gang van zaken is gewoon Kafkaësk. Het is alsof je een spel speelt waar de regels steeds van veranderen...
Zus
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 44
Lid geworden op: 07 jul 2016, 18:20

Re: Ervaring met verplichte mediation?

Bericht door Zus »

Ik heb hier geen reactie op gehad, maar ik denk dat ik het antwoord inmiddels wel weet, en dat is niet positief. Toelichting eventueel via pb in verband met privacy. Ik ben ook nog steeds benieuwd of anderen hier ook ervaring mee hebben.
Leermoment
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 280
Lid geworden op: 04 nov 2017, 09:35

Re: Ervaring met verplichte mediation?

Bericht door Leermoment »

Hoi, ik heb wel ervaring met verplichte mediation. Ben nog niet zolang op de site dus je eerste bericht niet gelezen. Mijn mediator zei heel toepasselijk: IT takes two to tango. Met andere woorden, als een niet wil is het hopeloos. Wij hadden voorafgaand aan de gerechtelijke procedure soort van mediation met een kennis geprobeerd. Was geen succes en daarna door de rechter opgelegd gekregen. Met een gediplomeerd mediator/advocaat is het ook niet gelukt. Een jaar later met weer een rechtszaak ouderschapsbemiddeling opgelegd gekregen en na maanden vertraging heb ik de organisatie gebeld en gezegd dat ik denk dat het hopeloos is omdat ex echt niet gaat meewerken. Deed ze al twee jaar niet dus waarom nu wel. Ook 5 voorbeelden gegeven en ouderschapsbemiddeling werd afgewezen. Echter bij de rechter werd ik erop aangekeken. Zo onrechtvaardig allemaal en mijn respect voor de rechters is nu echt 0.
Hoe was het bij jou gegaan!
Plaats reactie