evaluatie OP

Bent u gescheiden na 1 maart 2009, geef hier u ervaringen weer over het ouderschapsplan.
Wat kan er allemaal mis gaan en waar men op moet letten bij het opstellen
Plaats reactie
bliep
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 102
Lid geworden op: 03 mei 2015, 11:27

evaluatie OP

Bericht door bliep »

Beste lotgenoten,

Na een zeer hectische tijd is de rust in mijn ouderschap weer wedergekeerd.

In mijn OP is opgenomen dat er eens per jaar het OP geavaleerd dient te worden zoals destijds overeengekomen.

Mijn vraag: Als vanuit de evaluatie naar voren komt dat er een meningsverschil is over een afspraak waar vervolgens niet wordt uitgekomen. Geldt dan de afspraak zoals opgenomen in het OP om het 'conflict' uit de wereld te helpen? Ex heeft namelijk wel eens laten vallen dat zij zich niet meer kan vinden dat de kinderen blijven slapen zoals opgenomen in diversen afspraken. Een duidelijk argument kan ze daar echter niet opgeven. (Ik vind dat dus....jij moet naar mij luisteren :roll: )

Mijn ex stapt vrij snel naar een rechter maar hoe gaat een rechter in het algemeen daar nu mee om?
Onmacht
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 114
Lid geworden op: 31 dec 2015, 00:59

Re: evaluatie OP

Bericht door Onmacht »

Bliep, was het maar waar dat er een touw op rechters vast valt te knopen...
Mijn vraag: Als vanuit de evaluatie naar voren komt dat er een meningsverschil is over een afspraak waar vervolgens niet wordt uitgekomen. Geldt dan de afspraak zoals opgenomen in het OP om het 'conflict' uit de wereld te helpen?
In principe: Ja. Maar als OP niet wettelijk is vastgelegd (danwel rechter dan wel notarieel) of een niet-nakomingsclausule / boetebeding ontbreekt, kun je gerust spreken van een wassen neus. Daar kwam ik ook op hardhandige wijze pas achter toen mijn ex ons kind bij mij weghield.

Overigens zal inperken van de zorg/omgang m.i. zonder grondige en tevens juridisch onderbouwde argumenten niet zo snel gebeuren bij een rechter.
En probeer vooral niet te voorkomen dat ex gang naar rechter maakt... doe er juist je voordeel mee...
Plaats reactie