Eerste periode omgang - info over hoe kinderen begeleiden?

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
Zus
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 44
Lid geworden op: 07 jul 2016, 18:20

Eerste periode omgang - info over hoe kinderen begeleiden?

Bericht door Zus »

Ik was informatie aan het zoeken over het op gang brengen van een fatsoenlijke omgangsregeling en het begeleiden van kinderen hierin. Ik kan me namelijk zo voorstellen dat het voor kinderen heel spannend is om voor de eerste keer bij papa te logeren, in een nieuw huis. Ik kan me ook heel goed voorstellen dat kinderen protesteren en weer 'naar huis' willen. Nu kan ik zelf wel bedenken dat het vanuit opvoedkundig oogpunt niet handig is om hierin mee te gaan, maar staat informatie over deze periode ook ergens op een website of in een boek? Het zou fijn zijn als er ergens een soort van handleiding te vinden zou zijn.

Is allemaal nog wel toekomstmuziek, voorlopig wachten we nog op de uitslag van de voorlopige voorziening voor omgang met de meisjes. De zitting was vorige week. Ik ga er echter vanuit dat er wel een overnachting bij zal komen, ondanks de bak stront die over de vader is uitgestort. Het is stuitend om te zien hoe een moeder opeens zo negatief over de vader kan zijn. Van te voren neem je verhalen van anderen nog met een korreltje zout: het bestaat toch niet dat iemand zo kan omslaan? Maar het kan dus wel. Ontluisterend.
Plaats reactie