Eenzijdig beeindigen goedlopende co ouderschap

Bent u gescheiden na 1 maart 2009, geef hier u ervaringen weer over het ouderschapsplan.
Wat kan er allemaal mis gaan en waar men op moet letten bij het opstellen
Iphone
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 27
Lid geworden op: 06 okt 2016, 10:18

Eenzijdig beeindigen goedlopende co ouderschap

Bericht door Iphone »

Groeten aan iedereen.

Met enige regelmaat lees ik dit forum. Ik ben blij dat zo een stichting bestaat, stichting die vaders helpt/ondersteunt.

Mijn verhaal…
4 jaar geleden gescheiden, toen kids van 6 en 5 jaar, jongen en meisje.

Mijn ex wilde bij me weg, wat ik helemaal niet slecht idee vond :mrgreen: . Wel vond ik het erg vanwege kids. Maar tja, ze wil weg, dan gaat ze maar weg.
Toen afgesproken co-ouderschap, 50%-50%
Eenmaal naar de advocaat, mevrouw van gedachten veranderd.
Ze wilde omgangsregeling, een keer in 2 weken weekend bij mij. Plus alle vakanties 50% :oops:
Daar ging ik niet accoord.
Na vele dagen van onderhandeling, ben ik, dom dom dom :twisted: , akkoord gegaan met 3 dagen per week bij me en 4 dagen per week bij haar, wel 5 nachten in 14 dagen bij mij en 9 nachten bij haar, +50% van alle vakanties.
Beiden kids op haar adres. :oops:
Ik ben toen akkoord gegaan omdat ik bang was dat ik, als we naar de rechter zouden gaan maar weekend in 2 weken zou krijgen.
Van alle kanten kreeg ik te horen dat rechters naar de moeder gaan luisteren en dat vader bijna niks te zeggen hebben.
Ik ben niet in NL opgegroeid, en ging mensen geloven. Sterker nog, had advocaat gebeld, afspraak gemaakt n die zij ook, tja, als je naar de rechten kijkt, heb je net zo veel rechten al moeder, maar rechters beslissen bijna altijd in voordeel van de moeder.

Nou, ok dan, 5 nachten in 14 dagen, 6 dagen van 14, ok, vooruit dan maar. Ik kon mee leven.
Gelijk van baan veranderd (ik had een drukke baan waar thuis werken niet mogelijk was en aangepaste werktijden ook onmogelijk waren)
Gelukkig andere(huidige) baan gevonden. Dagen dat kids bij me zijn kan ik of vanuit thuis werken (woensdag) en een dag om 09:00 beginnen en om 14:15 stoppen, en als kids naar bed zijn, nog 3 uurtjes vanuit thuis doorwerken)
Ook qua sporten, ik zorg wel dat mijn zoon elke training bijwoont, en elke zaterdag as hij bij me is breng ik hem naar de wedstrijd, en al hij bij zijn moeder is, haal ik hem op, breng hem naar de wedstrijd en breng hem terug aar zijn moeder.

Je kan je afvragen, nou, wat is probleem?

Nou, probleem is dat ik een nieuwe vriendin heb. Toevallig jonger dan mijn ex, wel 5 jaar jonger. Was niet op zoek naar, geen jonger, geen ouder, maar zulke dingen gebeuren. We zijn samen 2 jaar, maar sinds 3 maanden wonen se samen. En sindsdien doet mijn ex over alles moeilijk. Terwijl zij opnieuw getrouwd is en heeft eerder aan een nieuwe relatie begonnen dan ik.

Tot 3 maanden geleden hadden we een goede relatie, af en toe meningsverschillen, maar het ging wel. Sinds 3 maanden, en vooral sinds 2 weken wil ze met mij niet praten en heeft eenzijdig mediator ingeschakeld om co-ouderschap door te nemen.
Die heb ik afgewezen. Ten eerste, als ze iets wil bespreken, kan ze dit met mij doen. Als we niet uitkomen, dan moeten we samen een mediator uitkiezen.
E-mail naar haar gestuurd, netjes uitgelegd dat we geen ruzie hebben, dat ze alles met mij kan bespreken, via mail, whatsapp, bellen, maar in een caffee, met collatje erbij is ook een optie
Kreeg heel onvriendelijk mail van haar terug. In de mail staat dat ze niet met mij wil praten en dat ze wil dat we beiden advocaat nemen en met ons 4 tot oplossing komen (zij, haar advocaat, ik en mij advocaat). In de mail zegt ze ook dat ik ze alle whats pp berichten heeft bewaard waarin staat hoe ik haar bedreigd?!?! Dit is echt nooit gebeurd. Ook omdat we nooit ruzie hebben gehad, maar dit is ook mij stijl niet

Toevallig, kwam ik gisteren achter wat zij van plan is…mijn dochter heeft me verteld dat ze mama hoorde praten met andere 2 vrouwen over beendigen van co ouderschap en omzetten naar 1 keer in 2 weken. Toen hoorde mijn dochtertje dat een van die 2 vrouwen haar advies heeft gegeven dat ze moet doen alsof er geen communicatie tussen ons en dat ze dan naar de rechter moet en gaat aankaarten dat we niet door een deur kunnen en op die gronden co ouderschap kan beeindigen.

Mijn vraag is, wat moet ik hiermee?
Kan ze het zo maar voor elkaar krijgen?
Kinderen willen dat het zo blijft. Tenminste, zoon wil dat het zo blijft en dochtertje wil juist meer bij mij zijn.

Is het zo dat, als zij zegt dat er geen communicatie is, dat ik dan maar om de weekend mijn kids te zien krijg? Nu zijn ze 10 en 9

Graag jullie advies

PS: Sorry voor evt typfouten en zin volgorde, ben pas 12 jaar in Nederland en het lukt me maar niet om foutloos te schrijven
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: Eenzijdig beeindigen goedlopende co ouderschap

Bericht door ll2014 »

Het is een vervelende situatie waar je in terecht komt.
Helaas is het inderdaad zo dat rechters vaker een keuze voor moeders maken, maar gelukkig kan het ook anders.
Zonder communicatie is een co-ouderschap niet goed mogelijk, en dat wordt daarom vaak als een soort machtsmiddel gebruikt.
Van belang is dat jij duidelijk kunt maken dat de huidige regeling voor de kinderen goed werkt, en dat jij je best doet om zo goed mogelijk te communiceren.
Je kinderen zijn nog geen 12 jaar en zullen dus niet standaard door de rechter gehoord worden, maar dat neemt niet weg dat jij wel aan kunt geven wat hun wensen zijn.
Denk wel vast na over wat jij zou willen als een co-ouderschap niet mogelijk is.
Zie je het bijvoorbeeld zitten om je kinderen bij jou te hebben en dat je ex alleen een omgangsregeling heeft?
Iphone
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 27
Lid geworden op: 06 okt 2016, 10:18

Re: Eenzijdig beeindigen goedlopende co ouderschap

Bericht door Iphone »

IL2004,

Geen enkel probleem,

Ik kan wel voor kids zorgen, ex zou nooit akkoord mee gaan. Snap ik.
Om eerlijk te zijn, vind ik ook niet goed voor de kinderen dat ze hun moeder om de week in het weekend zien.
Ik kan het wel, zou voor mij zelf het wel willen, maar of ik dit kinderen wil aandoen-nee
Tja, dat zij dit wilt zegt meer over haar dan over mij.

Ik wil wel of dat het zo blijft of dat ik nog 1-2 dagen in 2 weken krijg.

Het werkt heel goed voor de kinderen en dit kan ik aantonen, onder andere, zoon heeft gymnasium advies, dochter doet het ook heel goed op school(advies pas deze jaar)
Ik heb mails bewaard waarmee ik kan aantonen dat ik altijd redelijk met haar omga, en dat zij alles tegen werkt.

Een ding weet ik zeker, ik ga voor vechten, tot de uiterste. Vooral omdat mijn meisje zei, letterlijk: "Papa, je moet voor vechten, nooit opgeven, en bij de rechter vragen dat ik nog meer bij je ben, en als ik 12 ben dan schrijf ik wel aan de rechter een mail":) Schattig.

Maar, als ik van de rechter 1 weekend in 2 weken zou krijgen, dan zou ik het voor bedanken.
Dan maar geen contact. Ook geen vakantie voor de helft. Dan weiger ik elke contact. Liever dan om de week. of ik ben de vader of ik ben niemand. Oppas een keer in 2 weken spelen zal ik zeker niet doen.
En dan maar als ze 12 jaar zijn naar de rechter. Als kids inmiddels van gedachten zijn veranderd en willen bij moeder zijn, tja, ik zal aan kapot gaan, maar dan stopt het wel volledig voor mij.
Iphone
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 27
Lid geworden op: 06 okt 2016, 10:18

Re: Eenzijdig beeindigen goedlopende co ouderschap

Bericht door Iphone »

aanvulling op mijn vorige post...
Dat is toch belachelijk dat in Nederland vrouw kan doen wat ze wil, en toch altijd voordeel van het twijfel heeft?!

Als ik kan aantonen dat co ouderschap werkt en dat ex gewoon misbruik van maakt om kinderen van mij af te nemen, en rechter toch beslist dat kids naar haar toe moeten, dan kan ik me afvragen in wat voor land we wonen. (buiten dat, Nederland is wel een prachtig land hoor:)

Dat zou betekenen dat je nooit zeker van je zaken bent en dat ex kan besluiten, hmm, komende 4 jaar zijn kids klein, ik kan het niet in mijn eentje, maaaaR! als kids 11 zijn, ga ik spelen op dat we geen communicatie hebben, win ik makkelijk, hersen spelen tot hun 12-de en klaar
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: Eenzijdig beeindigen goedlopende co ouderschap

Bericht door ll2014 »

Iphone schreef:Een ding weet ik zeker, ik ga voor vechten, tot de uiterste. Vooral omdat mijn meisje zei, letterlijk: "Papa, je moet voor vechten, nooit opgeven, en bij de rechter vragen dat ik nog meer bij je ben, en als ik 12 ben dan schrijf ik wel aan de rechter een mail":) Schattig.
Ik herken dit van mijn zoon, die wou ook dat ik voor hem ging vechten.
Bij de scheiding was hij ook nog maar 10, maar toen de zaak voor de rechter kwam was hij ondertussen 12 en werd zijn mening gevraagd. Hij heeft toen duidelijk aangegeven dat hij minder bij zijn moeder en meer bij mij wilde zijn.
Dat samen met het feit dat hex niet wilde communiceren, maakte het bestaande 50/50 co-ouderschap onbruikbaar en ik heb de rechter dan ook verzocht naar mijn zoon te luisteren.
Resultaat was dus een omgangsregeling voor moeder, een lang weekend van donderdagmiddag t/m maandagmorgen en de rest van de tijd bij mij.
Het kan dus wel, zeker als duidelijk wordt bij wie de communicatieproblemen liggen.
Overigens mag een kind onder de 12 ook wel een verzoek doen aan de rechter.
De rechter is alleen niet verplicht om ook maar iets met zo'n verzoek te doen.
Je zou hierover contact op kunnen nemen met www.kinderrechtswinkel.nl
Die kunnen er eventueel voor zorgen dat je kind samen met hun een brief opstelt en er voor zorgen dat die bij rechter terechtkomt.
In zo'n geval wordt de wens van het kind ook als authentiek gezien en loop je niet het risico dat de rechter zegt dat jij het kind hebt aangezet tot het schrijven van zo'n brief.
Als ze dat nu al zo duidelijk zegt, lijkt mij dat zeker de moeite waard.
Ik denk dat dit in mijn geval ook uiteindelijk de doorslag bij de rechter heeft gegeven.
Iphone
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 27
Lid geworden op: 06 okt 2016, 10:18

Re: Eenzijdig beeindigen goedlopende co ouderschap

Bericht door Iphone »

II2014,

Bedankt voor je reactie en advies.
Gisteren mijn advocaat gesproken.
Volgens haar (ik heb haar alle mail wisselingen laten zien, mijn co-ouderschap), afstand naar school van mij en va mij ex...
Volgens haar is het helemaal niet meer zo dat rechters vooral naar moeders luisteren.
Volgens haar heb ik een sterke co ouder schap, ik wil communiceren, zij niet, ik geef aan dat ik alles bespreekbaar wil maken, zij niet enz.
Volgens haar, gewoon niet meer reageren op haar mails en wachten totdat ze mij naar de rechter sleep.
Dan gaan we zeggenschap opeisen met uitgebreide omgans regeling voor haar (een dag door de week en elke tweede weekend)
Volgens mijn advocaat, ik maak best wel een kans, maar je kan nooit weten hoe de rechter denkt en waarmee mij ex zal komen.
in ieder geval, wordt vervolg :)
Ik zal never nooit opgeven. Al moet ik al mijn spaar geld uitgeven, auto verkopen, lenen....noem maar op. Zal gewoon NOOIT opgeven.
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: Eenzijdig beeindigen goedlopende co ouderschap

Bericht door ll2014 »

Iphone schreef:Volgens haar is het helemaal niet meer zo dat rechters vooral naar moeders luisteren.
Soms wel, soms niet.
In mijn situatie heeft de troela van een rechter simpelweg volledig voldaan aan wat mijn hex had geëist.
Tijdens de zitting had ik (en mijn advocaat) al het idee dat de beslissing al vooraf was bepaald. Naar mij werd niet geluisterd en ook het formulier wat mijn zoon had ingestuurd kwam niet ter sprake.
Mede omdat mijn zoon mij daartoe heeft aangespoord (hij vroeg zich letterlijk af in wat voor land we leefden, dat een rechter niet naar hem luisterde) ben ik toen in beroep gegaan.
De beroepszaak bij het gerechtshof liep gelukkig volledig anders en werkelijk elk punt wat de rechtbank in eerste instantie had besloten werd vernietigd!

Ik denk dat het in jouw situatie verstandig is om af te wachten.
De huidige regeling is immers goed werkend en geldig.
Je ex kan best voorstellen om zaken te veranderen, maar dit zal in overleg met jou moeten.
Zorg dus dat je bereid bent om te overleggen. Als jullie er niet uitkomen, zal zij naar de rechter moeten stappen om verandering te eisen.

Als je dan een goede onbevooroordeelde rechter hebt, sta je heel sterk zolang zij geen bewijzen heeft dat de huidige situatie slecht voor de kinderen is en jij daar de oorzaak van zou zijn.

Vervelende feit is alleen wel dat als ze nu absoluut niet meer communiceert dit wel slecht is voor de kinderen. Uit ervaring zal je ondertussen best weten dat co-ouderschap redelijke communicatie nodig heeft.
En als een rechter dan tijdens de zitting constateert dat beide partijen niet communiceren en ook geen mogelijkheid ziet tot verbetering, is de kans aanwezig dat hij of zij dan ook stelt dat het co-ouderschap in het belang van de kinderen beter beëindigd kan worden.
Zoals je ziet aan mijn situatie hoeft dat niet per definitie in je nadeel te zijn.
Bepaal alvast voor je zelf wat wel en niet acceptabel is, zodat je voorbereid bent, mocht dat nodig zijn.
Het feit alleen al dat je goed voorbereid bent, kan je helpen tijdens een zitting, het geeft immers aan dat je er alles aan doet om een goede vader te zijn.
Iphone
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 27
Lid geworden op: 06 okt 2016, 10:18

Re: Eenzijdig beeindigen goedlopende co ouderschap

Bericht door Iphone »

Bedankt IL2014

Ik moet me nog 1.5 jaar inhouen.
Als kinderen 12 jaar zijn, dan kunnen ze zelf kiezen.

Een voordeel, kinderen gaan 500 meter van mij vandaan naar school, en ex is 15-20km verder.
In co ouderschap staat dat kinderen tot einde groep 8 op deze school blijven.

En, het is niet zo dat we geen communicatie hebben. Via de mail spreken we (in hele korte zinnen) dingen over huiswerk enz.
Bijvoorbeeld, werkstuk, bij mij waren ze zo ver, dan zet ik het per mail naar haar toe, bij haar pakken ze het verder op, en dan als ze naar mij toe komen zet ze het weer per mail.
Iedereen houdt zich aan de afspraken van co-ouderschap
Ik moet eerlijk zijn, ze heeft nooit kinderen later teruggebracht(ik ook niet hoor) of iets buiten co ouderschap plan gedaan.

Ze wil gewoon kids bij haar hebben en om de weekend kunnen ze bij mij zijn.
Dit is wat zij wil en zij wil niet over andere mogelijkheden praten omdat ze zegt dat ze weet dat ik daarmee nooit akkoord zou gaan.

En tja, eerste paar dgen was ik zenuwachtig, maar nu voel ik me al beter
Als ze naar de rechter wil, moet ze maar gaan.
Ik ga vechten zolang ik leef, en oudste is over 15 maanden 12 jaar..
En niemand zal me tegenhouden om naar school te gaan en na schooltijd kids op te halen en naar mij huis te brengen.
Soms snap ik de vaders ook niet die blindelings accepteren at zo maar een rechter iets in hun nadeel bepaald en dat ze daarmee akkoord gaan.
Ik zou het nooit accepteren, ten koste van alles.
Belachelijk, er komt een rechter, hij zegt dat ik MIJN kids een keer in 14 dagen zal zien, kinderen willen 50%, ik ook, moet ik dan zijn uitspraak accepteren en respecteren?!
NOOIT!
:)
Iphone
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 27
Lid geworden op: 06 okt 2016, 10:18

Re: Eenzijdig beeindigen goedlopende co ouderschap

Bericht door Iphone »

Ik denk dat het in jouw situatie verstandig is om af te wachten.
Klopt
Ik ben ook niet van plan om iets aan te passen of een deal met haar te sluiten omdat ik bang ben voor de rechtzaak. Geen 1%
Ik doe alles volgens geldige co ouderschap. Ik zal niet naar de rechter gaan en 50% opeisen, al denk ik dat ik daar recht op heb. Heb me neergelegd bij 40%.

Trouwens, een kennis van mij heeft "voorlopig"3 dagen per week kind toegewezen gekregen!?
Vechtscheiding, en hij moest wel zijn huis verlaten, voorlopige voorziening heeft zijn ex gekregen, maar rechter heeft ook bepaald dat voorlopig kind 4 dagen per week bij haar is en 3 dagen per week bij hem. Terwijl ze echt geen enkele communicatie hebben.
Ik hoor steeds vaker dat rechters beslissen 7 agen om en om als er geen communicatie is en is sprake van al lopende co ouderschap
Wouter81
Zeer frequente schrijver
Zeer frequente schrijver
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 jul 2015, 12:11

Re: Eenzijdig beeindigen goedlopende co ouderschap

Bericht door Wouter81 »

Een rechter zal kijken naar de huidige situatie, en de voorkeur geniet naar de bestaande constructie. Ondanks dat er weinig wordt gecommuniceerd. Wat belangrijk is voor de kinderen is regelmaat. Hier kijkt de rechter naar, dingen zoals school.
Ook zullen jouw kinderen hoe dan ook jou ook trouw blijven, en Hex graaft vroeg of laat haar eigen graf. want de echte rechter ( jou kind ) zal hierover ook oordelen.
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: Eenzijdig beeindigen goedlopende co ouderschap

Bericht door ll2014 »

Iphone schreef:Bedankt IL2014

Ik moet me nog 1.5 jaar inhouen.
Als kinderen 12 jaar zijn, dan kunnen ze zelf kiezen.
Dat is niet helemaal waar, vanaf 12 jaar worden ze standaard door de rechter gehoord bij een zaak, maar dat betekent beslist niet dat ze zelf mogen kiezen.
Vreemd genoeg is dit een vaak gehoord misverstand.
Natuurlijk zal een objectieve rechter proberen te beoordelen of datgene wat het kind graag wil ook goed is voor het kind en of het haalbaar is voor de ouders.
Iphone schreef: En, het is niet zo dat we geen communicatie hebben. Via de mail spreken we (in hele korte zinnen) dingen over huiswerk enz.
Bijvoorbeeld, werkstuk, bij mij waren ze zo ver, dan zet ik het per mail naar haar toe, bij haar pakken ze het verder op, en dan als ze naar mij toe komen zet ze het weer per mail.
Dan heb je het in ieder geval heel wat makkelijker dan ik het heb of heb gehad, mijn ex communiceert absoluut niet en zelfs als ik haar (per ongeluk) ergens tegenkom en groet, groet ze niet terug, lekker voorbeeld voor kinderen....
Iphone schreef: En tja, eerste paar dgen was ik zenuwachtig, maar nu voel ik me al beter
Als ze naar de rechter wil, moet ze maar gaan.
Ik ken het gevoel, is ook een gevoel van machteloosheid, maar als je alles nuchter op een rijtje zet, ben je meestal we weer in staat het positieve te zien en vertrouwen te krijgen.
Iphone schreef: Soms snap ik de vaders ook niet die blindelings accepteren at zo maar een rechter iets in hun nadeel bepaald en dat ze daarmee akkoord gaan.
Het kan geestelijk erg vermoeiend zijn om iedere keer maar weer te vechten, en ook niet altijd is het doel haalbaar.
Werksituatie of financiële situatie hebben ook zo hun invloed.
Het heeft mij ook zo'n 14.000 euro gekost aan advocaat en griffiekosten.
Iphone schreef:Belachelijk, er komt een rechter, hij zegt dat ik MIJN kids een keer in 14 dagen zal zien, kinderen willen 50%, ik ook, moet ik dan zijn uitspraak accepteren en respecteren?!
Respecteren zal je wel moeten, maar je kunt natuurlijk wel in beroep gaan.
Is behoorlijk kostbaar, maar in een beroepszaak heb je gelijk met 3 rechters te maken, en dan is de kans op een realistische uitspraak alleen daardoor al een stuk groter.
Mij is ook opgevallen dat in de beroepszaak de rechters zich ook veel beter inhoudelijk voorbereid hadden.
Als je in beroep ook je zin niet krijgt wordt het lastig natuurlijk, maar ik geef je een goede kans dat alles uiteindelijk goed uitpakt voor jou.
vechtvader
Zeer frequente schrijver
Zeer frequente schrijver
Berichten: 19
Lid geworden op: 04 dec 2017, 13:17

Re: Eenzijdig beeindigen goedlopende co ouderschap

Bericht door vechtvader »

hallo iphone

goed om te horen dat er meer vaders zijn die met de zelfde problemen te maken hebben .
Vind het echt tof dat jij zo vecht voor je kinderen .
Zit nu in bijna hetzelfde schuitje.
mijn vraag is ,hoe is het bij jou nu afgelopen , inmiddels is dit bericht een jaar oud .
ben heel erg benieuwd.
Misschien kan ik met jou ervaring iets. en geeft het mij dan ook wat meer rust.
Op dit moment gaat alles via de advocaat bij mij , maar het wachten op iets nieuws is vreselijk.

alvast bedankt,
Iphone
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 27
Lid geworden op: 06 okt 2016, 10:18

Re: Eenzijdig beeindigen goedlopende co ouderschap

Bericht door Iphone »

Hallo, ben ik weer:)
Mijn oudste wordt binnenkort 12
2 weken geleden naar de rechter geweest.
Ex heeft zaak aangespannen vanwege middelbare school.
Ze is verhuisd en wilde dat ki deren bij haar in de buurt naar middelbare school gaan.
Ze wilde niet met mij in overleg en heeft omgangsregeling aangevraagd, om de week weekend bij mij, vrijdag van 19:00 tot zondag 19:00.

Rechter vroeg mij wat ik wil. Ik heb gezegd dat ze bij mij in de buurt blijven en dat 50-50 wordt/blijft.
Toen kwam konder bescherming in actie, en ze willen kinderen vragen eat ze willen.
Als ze bij mij in de buurt naar school willen, dan 12 van 14 dagen bij mij, als ze bij haar willen, dan 12 van 14 dagen bij haar.
Dus er was geen sprake van dat rechter/kinderbescherming kant koos voor de ex, wat zij hoopte.
Toen zei recher, ok,
Meneer, wat bent u in staan te doen als kinderen aangeven naar school bij mama te willen gaan. Ik zei, ik ben flex werk en ik zou dan verhuizen.
Rechter zei-hier scoor je punten mee
Toen keek rechter naar de kinderbeschermer en die zei gelijk-ok!
Toen vroeg rechter mijn ex, wat zou zij doen als kinderen bij mij op school zouden willen. Toen zei ze 50-50
Rechter ging lachen en vroeg haar of ze dit niet vreemd vindt, als ze bij haar kiezen dan omgansregeling en als ze bij mij willen dan 50-50
Toen begon haar advocaat te praten maar rechet zei-ik vroeg u niet, maar mevrouw, die kon niks zeggen en rechter zei tot, komt het nog wat, en toen zei mij ex ja ik wil dat kinderen stabiliteit hebben, routine, maar rechtwr zei toen, gaan we weer met onzin, la die worden gevonden op internet en in samenspraak met de advocaat, daar heb ik niks aan.
Toen heeft rechter gezegd dat hij kinderen wil spreken en dat nu alles in zijn hand is.
Beroep gedaan om met kinderen niet hierover te praten... en als we dat doen dat hij makkelijk erachter zou komen en dat dit in nadeel zou werken.

Geen idee wat ik kan verwachet.

Kinderen hebben 2 maanden geleden aangegeven dat ze 50-50 willen. Hopelijk gaan ze dit ook bevestigen. Misschien dan maar verhuizen, uit tip stad baar platteland, maar tja.
Mijn huidige vriendin staat 100% achter mij...en wil mee werken.
Ik voel alleen trots!
Keihard gevochten voor mijn kids, en het is me gelukt dat nu kinderen kunnen beslissen.
Zei heeft niks te zeggen, zei heeft geprobeerd on alles zelf te regelen en heeft zaak aangespannen 3 maanden voordat kind 12 wordt... in de hoop dat rechter kind niet wil aanhoren.
Nu kunnen kinderen bepalen.
Natuurlijk ben ik bang en heb slappeloze nachten, maar nu zal het keuze van kinderen zijn.
Tot 12-de is me gelukt ok 50-50 te houden, en nu beslisseb kids.

Mannen, vechet voor je kind, nederland is aan het veranderen! Het is echt biet zo dat rechter alleen naar vrouwen kijkt, tenminste, niet als kind 12( of bijna 12) is.
Sterker nog, ik heb echt gevoel dat rechter (dame was het) meer aan mij kant stond

Wordt vervolgd..

Groeten
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: Eenzijdig beeindigen goedlopende co ouderschap

Bericht door ll2014 »

Iphone schreef: 27 jan 2018, 09:50
Mannen, vechet voor je kind, nederland is aan het veranderen! Het is echt biet zo dat rechter alleen naar vrouwen kijkt, tenminste, niet als kind 12( of bijna 12) is.
Sterker nog, ik heb echt gevoel dat rechter (dame was het) meer aan mij kant stond

Wordt vervolgd..

Groeten
Gefeliciteerd met dit voorlopige succes!
Rechters verschillen heel duidelijk hierin, in mijn zaak was de (ook vrouwelijke) rechter extreem vooringenomen, had niets voorbereid en had zo weinig inhoudelijke kennis dat ik me serieus af zat te vragen hoe ze ooit op die positie was terechtgekomen. Eigenlijk gewoon een schande voor de rechtsspraak. Ook de schriftelijke verklaring van mijn zoon werd als niet relevant terzijde geschoven.

In mijn beroepszaak daarna was het totaal anders, daar waren 3 rechters (2 vrouwelijk, 1 mannelijk) die vanaf het begin duidelijk lieten blijken het belang van mijn zoon voorop te stellen. Hij was de dag ervoor al gehoord door één van hen.
Het gerechtshof liet dan ook geen spaan heel van de uitspraak door de tuthola van de rechtbank.

Moraal: ook als het in eerste instantie niet meezit door een bevooroordeelde rechter, heb je in tweede instantie als vader zeker kansen!
Iphone
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 27
Lid geworden op: 06 okt 2016, 10:18

Re: Eenzijdig beeindigen goedlopende co ouderschap

Bericht door Iphone »

Hoe oud was je ki d toen de brief scheer naar de recher( die het niet relevant vondt?)
Mijn kids zijn nu bij me(sinds gosteren) en al wetend dat ik niks mag vertelen heb ik ook geen woord over zegegd. En toen kwamen ze samen naar mij toe. Papa, wij willen ook bij jou wonen, en gewoon 3 dagen per week. Wij gaan dit aan recher vertellen.
En tot mijn grote verbazing, tegen moeder hebben ze gezegd( zeggen ze) als zij voor elkaar krijgt dat ze mij om de week weekend zien, dat ze met haar niet meer willen praten( deze actie kwam zeer zeker door mijn pittigi dochter). Toen heeft moeder tegen ze gezegd dat ze accoord zal gaan met hun wensen.
Ik heb me opgesloten om de badkamer en zat 15 min te janken:). Maar voel me fu...ing trots!
Wat de uitspraak ook wordt, ik weet dat ze bij me willen zijn en dan als het niet goed is, ga ik in hoger beroep en dan worden kinderen verhoord.
Als het moet, ga ik verhuizen en wel 1-2 km van school vandaan.
Maar na deze worden van hun, ga ik zeker vechten voor hun.
Plaats reactie