Eenzijdig beeindigen goedlopende co ouderschap

Bent u gescheiden na 1 maart 2009, geef hier u ervaringen weer over het ouderschapsplan.
Wat kan er allemaal mis gaan en waar men op moet letten bij het opstellen
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: Eenzijdig beeindigen goedlopende co ouderschap

Bericht door ll2014 »

Iphone schreef: 30 jan 2018, 18:53 Mar 8k lijk me echt aan de hoge kant...
Vergis je niet...
In veel gevallen zit het gerechtshof ook nog eens niet in je woonplaats of zelfs provincie en heeft je advocaat dus ook reistijd, en dat doen ze niet in eigen tijd...
Iphone
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 27
Lid geworden op: 06 okt 2016, 10:18

Re: Eenzijdig beeindigen goedlopende co ouderschap

Bericht door Iphone »

Ik had berekening op basis van 6uur advocaat plus griffie kosten( of hoe je het schrijft) en zo kwam ik op 2k.
Zo te zien...wordt het wel wat meer, ja.

Ben helemaal niet rijk, maar wat er ook gaat kosten, als het nodig zou zijn, ga ik wel in hoger beroep

PS: check PM pls
Iphone
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 27
Lid geworden op: 06 okt 2016, 10:18

Re: Eenzijdig beeindigen goedlopende co ouderschap

Bericht door Iphone »

Kids gaan volgende week vrijdag naar de rechter
Net can kinderen gehoord dat ze moeder hebben beloofd dat ze naar school van haar in de buurt moeten gaan maar dat het hun niet zo veel uitmaakt, maar tja, beloofd..
bliep
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 102
Lid geworden op: 03 mei 2015, 11:27

Re: Eenzijdig beeindigen goedlopende co ouderschap

Bericht door bliep »

Beste Iphone,

Ik snap even niet goed dat het op dit moment lijkt dat je focus ligt op een mogelijk hoger beroep. Als je in hoger gaat spreek jij namelijk jezelf tegen. Je had immers aangegeven dat je bereid bent om te verhuizen als je kinderen voor de school kiezen die in de buurt is waar je ex woont.

Het lijkt mij ook een verschrikkelijke situatie voor je kinderen. Ze willen even veel tijd doorbrengen met zowel jou als je ex en kan me indenken dat zij het idee hebben dat ze een keuze moeten maken. Deze keuze kunnen en mogen ze niet maken vanwege hun loyaliteit naar zowel jou als je ex. Ik ervaar het echter als positief voor jou, je kinderen en je ex dat je kinderen aangeven dat de keuze voor school hun niet zo veel uitmaakt. Dat ze aan je ex beloofd hebben dat ze voor de school kiezen die bij haar in de buurt hebben ze waarschijnlijk ook gedaan vanuit hun loyaliteit. Ik denk dat de rechter daar wel door heen prikt.

Je kan op dit moment niets anders doen dan afwachten. Hoe moeilijk dat ook is. Het is allemaal best heftig.

Veel sterkte.
Iphone
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 27
Lid geworden op: 06 okt 2016, 10:18

Re: Eenzijdig beeindigen goedlopende co ouderschap

Bericht door Iphone »

Beste Bliep,
Ik ga alleen in hoger beroep als rechter negeert dat ik wil verhuizen en dat kinderen 50% willen.
Als rechter bepaald 50% en ik moet verhuizen, dan ga ik verhuizen.

Ik weet zeker dat kinderen voor 50% gaan

Nigmaals, ik ben alleen bang dat rechter geen rekening gaat houden met wil van kids en mijn bereidheid om te verhuizen en toch kiest voor simpele om de week weekend
Leermoment
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 280
Lid geworden op: 04 nov 2017, 09:35

Re: Eenzijdig beeindigen goedlopende co ouderschap

Bericht door Leermoment »

Hoe moeilijk het ook is, heb geduld. Wat de rechter gaat beslissen, weet niemand en uit ervaring weet ik dat er lang niet altijd recht wordt gesproken. Maar je er nu druk om maken heeft geen zin. Kan echt alle kanten opgaan. Sterkte.
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: Eenzijdig beeindigen goedlopende co ouderschap

Bericht door ll2014 »

Iphone schreef: 05 feb 2018, 16:56 Nigmaals, ik ben alleen bang dat rechter geen rekening gaat houden met wil van kids en mijn bereidheid om te verhuizen en toch kiest voor simpele om de week weekend
Helaas is dat inderdaad een mogelijkheid, het is voor een rechter ook best lastig om de bereidheid tot verhuizen mee te nemen in een uitspraak zolang je nog niet verhuisd bent, een soort kip en ei probleem.
Net zo min als er bij een KA berekening rekening gehouden wordt met het feit dat je eventueel minder wilt gaan werken om meer tijd te hebben voor verzorging van de kinderen.
Iphone
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 27
Lid geworden op: 06 okt 2016, 10:18

Re: Eenzijdig beeindigen goedlopende co ouderschap

Bericht door Iphone »

Snap ik.
Ik ging vanuit dat er wen uitspraak kan zijn als “ als vader verhuisd...”
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: Eenzijdig beeindigen goedlopende co ouderschap

Bericht door ll2014 »

Dat kan ook wel, maar dat zegt dus niet dat het ook gaat gebeuren.

Het zou ook gewoon kunnen dat de rechter vind dat kinderen geen goede reden hebben voor de ene of de andere school en dat je ex het probleem zelf heeft veroorzaakt door te verhuizen en er dus helemaal geen reden is om ook maar iets aan te passen aan de omgangsregeling en dat dus het oudste kind net zo goed bij jou in de buurt naar school kan gaan. Dan hoeft er voor de jongste helemaal niets te veranderen.
Als ik rechter was, wat ik gelukkig niet ben, zou ik dat beslissen tenzij het oudste kind mij goede redenen zou geven om naar een school in de buurt van je ex te gaan, bijvoorbeeld omdat de school studiemogelijkheden biedt die beter bij de wensen van je kind passen.
Iphone
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 27
Lid geworden op: 06 okt 2016, 10:18

Re: Eenzijdig beeindigen goedlopende co ouderschap

Bericht door Iphone »

Dat zou ook kunnen.
Rechter kan ook kiezen voor een school op de midden
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: Eenzijdig beeindigen goedlopende co ouderschap

Bericht door ll2014 »

Als rechter zou ik goede argumenten van de kinderen voor een bepaalde school willen horen, bijvoorbeeld dat de school iets heeft wat voor hun toekomst belangrijk is en wat andere scholen niet hebben, bijvoorbeeld een speciaal vakkenpakket, of bijvoorbeeld dat veel van hun vrienden/vriendinnen er ook naar toe gaan.
Elk ander argument zou ik beoordelen als ingegeven door hun vader of moeder.
Iphone
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 27
Lid geworden op: 06 okt 2016, 10:18

Re: Eenzijdig beeindigen goedlopende co ouderschap

Bericht door Iphone »

In eerste instantie is te verwachten dat rechetr luisterd naar de wens van kinds om co ouderschap voort te zetten.
Iphone
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 27
Lid geworden op: 06 okt 2016, 10:18

Re: Eenzijdig beeindigen goedlopende co ouderschap

Bericht door Iphone »

Alle punten van ex zijn afgewezen.
Kinderen komen 50% bij mij ondat ze dit zelf willen. Dus geen 4-3 dagen maar 7-7.
Wel aangeraden om mediator in te schakelen en verdere invulling te geven.
Als we niet uitkomen wordt het 7-7

:mrgreen:
Ga lekkere dranke kopen en neem morgen lekker vrij!

Het wordt een flinke feest bij mij vanavond
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: Eenzijdig beeindigen goedlopende co ouderschap

Bericht door ll2014 »

Iphone schreef: 26 feb 2018, 17:13 Het wordt een flinke feest bij mij vanavond
Gefeliciteerd!
Iphone
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 27
Lid geworden op: 06 okt 2016, 10:18

Re: Eenzijdig beeindigen goedlopende co ouderschap

Bericht door Iphone »

Dank je!

Na een paar maanden, zal vanavond weer lekker slapen
Plaats reactie