Kinderen uit de knel

Heeft U de RvdK in de nek. Schrijf Uw ervaringen hier neer.
Dadi0
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 sep 2016, 16:09

Kinderen uit de knel

Bericht door Dadi0 »

Heeft er hier iemand ervaring met het programma 'kinderen uit de knel'?
Mijn 3 kinderen worden behoorlijk gemanipuleerd door mijn ex. Zo erg zelfs dat we via de jeugdbeschermingstafel EN via de rechter dmv ots bij jeugdbescherming West zijn uitgekomen.
Vooral mijn oudste dochter (10) is naar mijn bescheiden mening mening in een enorm loyaliteitsconflict beland door de gedragingen van mijn ex. JBW heeft de kinderen aangemeld voor het programma kinderen uit de knel. Misschien dat er in januari 2017 plek is..... Mijn vraag hier : wat zijn jullie ervaringen met dit programma en wat is er aan te raden om in de tussentijd aan hulp voor mijn dochter te ondernemen. Ik weet wel dat mijn ex hulp nodig heeft maar die kan ik niet dwingen natuurlijk
BetsLenie
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 132
Lid geworden op: 14 sep 2016, 16:14

Re: Kinderen uit de knel

Bericht door BetsLenie »

Heb je voor je zelf goede hulp en dan bedoel ik niet een advocaat?. Het is zaak om zelf emoties onder controle te houden in alle opzichten. Zorg dat het goed gaat met je zelf en dat je ondersteuning hebt op dat gebied. Zorg dat je zelf niet in valkuilen loopt.
Dadi0
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 sep 2016, 16:09

Re: Kinderen uit de knel

Bericht door Dadi0 »

Ja hoor, ik red me wel
Oma Tobben
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 35
Lid geworden op: 16 jun 2015, 11:26

Re: Kinderen uit de knel

Bericht door Oma Tobben »

Dadio, gebruik even de zoekfunctie, we hebben het hier kort geleden uitgebreid over gehad.
Kort samengevat: Kinderen uit de Knel helpt vooral de mensen die deze therapie geven uit de (financiele) knel.
Maar niet meewerken werkt altijd in je nadeel.
Manipulerende moeders zouden door dit programma moeten inzien dat ze hun kinderen daarmee schaden. Helaas kan het de meeste manipulerende moeders geen biet schelen wat ze hun kinderen aandoen, als ze hun ex maar kunnen treffen.
Onze kleinzoon vond het wel leuk, trouwens, maar heeft er niet echt iets aan gehad.
Ik zou ook niet weten waar je echte hulp voor je kinderen kan vinden, maar zorg er in ieder geval voor, dat die hulp bekend is met Ouderverstoting, want het zal je verbazen, maar dit begrip is bij de hulpverleners nog niet overal doorgedrongen. Er zijn er nog te veel die uitgaan van het idee: waar twee vechten, hebben twee schuld.
Dadi0
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 sep 2016, 16:09

Re: Kinderen uit de knel

Bericht door Dadi0 »

Pfff vooral je laatste zin, waar 2 vechten hebben er 2 schuld. Dat begint me aardig de keel uit te hangen. Bij de jeugdbescherming zeggen ze mij idd teveel jullie moeten dit of jullie moeten dat. Waar ze moeder bedoelen. Ik snap dat de therapie vooral voor moeder nodig is, zij verziekt mijn kinderen. Ik zal eens zoeken hier. Bedankt voor je tip
Vader010
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 23
Lid geworden op: 09 okt 2014, 22:38

Re: Kinderen uit de knel

Bericht door Vader010 »

kinderen uit de knel is niet echt therapie maar $$$ voor de betreffende instelling.
Ex en ik kregen advies van rechter om naar kinderen uit de knel te gaan.RvK zette daar druk achter.na 2 intake gesprekken van meer dan 2 uur kregen wij het geweldige nieuws dat wij mochten deelnemen.
Er worden drie communicatiemodellen op een whiteboard gezet en verder mag je het zelf uitzoeken, Kinderachtige nietszeggende oefeningen. Men gaat nergens dieper op in en geeft geen enkele oplossing of tip.Na twee bijeenkomsten kwamen er al 3 mensen niet meer.
Ik heb zelf het idee dat de situatie er erger door wordt dan ervoor. Ook kind wordt heel verdrietig bij naar huis gaan.

Er is intussen besloten dat ex en ik ook nog extra gesprekken buiten de groep om nodig hebben ($$). Het eerste is intussen geweest en dat is uitgelopen in een mega ruzie.Het enige dat de twee aanwezige psychologen doen is een kinderstoel tussen je stoelen in zetten .....en een afspraak maken voor nog 2 vervolggesprekken ($$)

Ik las een interessant stukje op internet van een oud deelnemer.Die zei, hoe erg alle exen een hekel aan elkaar hadden, iedereen was het over een ding helemaal eens, dit is totaal verspilde tijd en levert 0 komma niets op.

Ik hobbel gezellig mee.Ben vriendelijk en drink gezellig een kopje koffie. Kan in de pauze lekker met mijn kind spelen.
Dan kan mij tzt niemand verwijten dat ik niet heb meegewerkt. Dat zou ik jou ook willen adviseren. Verstand op 0 en gewoon meedoen.Het is soms bijna een klucht of zoals in ons geval een slechte aflevering van oh Gerso van SBS6 maar 8 keer houd ik wel vol .

Dat waar twee vechten hebben twee schuld ken ik maar al te goed. Ik heb eens aan een hulpverlener gevraagd of zij daar ook achter stond. Het antwoord was ja natuurlijk. Ik heb haar toen gevraagd maar wat dan als een van de twee de boel verziekt door niet te communiceren en andere hier niet nader te noemen feiten? Dan sta ik toch met mijn rug tegen de muur. Tja de ander kon je ook niet veranderen was het antwoord maar je zou wel aan jezelf kunnen werken om te veranderen....eh?

Zijn er nog meer mensen met ervaring van kinderen uit de knel. ER is weining tot niets op internet over te vinden.
Dadi0
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 sep 2016, 16:09

Re: Kinderen uit de knel

Bericht door Dadi0 »

Dat zijn hoopvolle berichten, not.... Moeder heeft nu besloten om de vertragingstactiek in te zetten. Wachten met tekenen van de aanmeldformulieren. Wachten met maken van omgangsafspraken. Dames ven Jeugdbescherming West zijn heel begripvol naar moeder toe. Laten haar grotendeels de agenda van de gesprekken bepalen. Nu is het hoofdthema veranderen van basisschool. Moeder is verhuisd naar Rijswijk terwijl de kinderen nog in Leidschendam op school zitten. Ik woon ook in Leidschendam. School kent de kinderen En moeder goed. Evenals de problematiek die onze (v) echtscheiding met dat meegebracht heeft. Het is dan ook logisch dat ik het veranderen van school niet zie zitten. Maar je raad het al, de dames van Jbwest denken daar anders over en verplichtingen mij om het de huidige school te gaan praten hoe zo'n verandering in z'n werk gaat. Er is daarbij ookal gezegd dat de kerstvakantie een mooi moment is om over te stappen. Wat mij betreft maakt m'n oudste de school hier gewoon af. Ze zit nu in groep 7. Wordt vervolgd
Wouter81
Zeer frequente schrijver
Zeer frequente schrijver
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 jul 2015, 12:11

Re: Kinderen uit de knel

Bericht door Wouter81 »

Niet alleen dit soort praktijken zijn om hun te spekken.
Mijn ervaring die ik heb met jeugdpsychologen zijn ook niet best.
HEX wilde perse dat onze zoon behandeling zou worden mbt de scheiding.

De eerste instantie 8 uren met m'n zoon, Daar kwam niets uit. Behalve een peperdure opvoedingscursus, waar zware gevallen besproken werden.
Bij het laatste gesprek kwam het erop neer dat er niks met hem aan de hand was.

Op naar de volgend want ja dat wilde HEX. Ook weer 8 confrontaties, onze zoon vroeg aan mij wat kom ik hier doen? Hij speelde en speelde maar, tegen mij zij dat het maar raar vond. de tweede jeugdpsycholoog kwam tot de conclusie, dat we maar naar een ander moesten gaan. Ook zij vond niks. Na lang op ex in gepraaat heeft zij ook het licht gezien. We stoppen hiermee. En wonder boven wonder. Het gaat uitstekend met onze zoon.
Ga uit van je gevoel. Overtuig je ex met feiten. Zorg dat je school met je mee krijgt!
Vader010
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 23
Lid geworden op: 09 okt 2014, 22:38

Re: Kinderen uit de knel

Bericht door Vader010 »

Dadi0 schreef:Dat zijn hoopvolle berichten, not.... Moeder heeft nu besloten om de vertragingstactiek in te zetten. Wachten met tekenen van de aanmeldformulieren. Wachten met maken van omgangsafspraken. Dames ven Jeugdbescherming West zijn heel begripvol naar moeder toe. Laten haar grotendeels de agenda van de gesprekken bepalen. Nu is het hoofdthema veranderen van basisschool. Moeder is verhuisd naar Rijswijk terwijl de kinderen nog in Leidschendam op school zitten. Ik woon ook in Leidschendam. School kent de kinderen En moeder goed. Evenals de problematiek die onze (v) echtscheiding met dat meegebracht heeft. Het is dan ook logisch dat ik het veranderen van school niet zie zitten. Maar je raad het al, de dames van Jbwest denken daar anders over en verplichtingen mij om het de huidige school te gaan praten hoe zo'n verandering in z'n werk gaat. Er is daarbij ookal gezegd dat de kerstvakantie een mooi moment is om over te stappen. Wat mij betreft maakt m'n oudste de school hier gewoon af. Ze zit nu in groep 7. Wordt vervolgd
vertragingstactiek is bekend.
Neem zelf het initiatief en meld je alvast aan. wachttijd is namelijk lang.
Er zijn toch genoeg redenen te bedenken waarmee aan te tonen dat veranderen van school geen goed plan is? Ik heb bij de RvK regelmatig schriftelijk zaken ingediend die dan uiteindelijk ook in het eindverslag moesten worden opgenomen. Ik neem aan dat Jeugdbescherming tzt ook een advies moet geven dus ook een verslag moet maken.? Schriftelijk bevestigen dus. Ik zou zelf ook officieel protest indienen tegen het feit dat ze moeder de agenda laten bepalen.
Dadi0
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 sep 2016, 16:09

Re: Kinderen uit de knel

Bericht door Dadi0 »

Probleem is dat moeder moet tekenen voor de aanmelding. Daar is het wachten op.
Vader010
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 23
Lid geworden op: 09 okt 2014, 22:38

Re: Kinderen uit de knel

Bericht door Vader010 »

Dadi0 schreef:Probleem is dat moeder moet tekenen voor de aanmelding. Daar is het wachten op.

Dan gewoon wachten. Ik neem aan dat jij zelf wel bent aangemeld?
Ik heb zelf 3 mnd gewacht voordat moeder actie ging ondernemen en probeerde toen nog te liegen dat ze al maanden ingeschreven stond
Dadi0
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 sep 2016, 16:09

Re: Kinderen uit de knel

Bericht door Dadi0 »

Nou het zijn inschrijfformulieren voor de kinderen, die zijn opgevraagd en ingevuld ondertekend door mij en liggen nu bij moeder om te ondertekenen
Vader010
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 23
Lid geworden op: 09 okt 2014, 22:38

Re: Kinderen uit de knel

Bericht door Vader010 »

Dadi0 schreef:Nou het zijn inschrijfformulieren voor de kinderen, die zijn opgevraagd en ingevuld ondertekend door mij en liggen nu bij moeder om te ondertekenen
wij moesten allebei afzonderlijk aanmelden
Dadi0
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 sep 2016, 16:09

Re: Kinderen uit de knel

Bericht door Dadi0 »

1e intake staat inmiddels gepland. Daarnaast heb ik meerdere malen mijn grote zorgen geuit bij de dames van buro jeugdzorg. Deze voogden delen mijn zorg zeggen ze. Moeder moest een psycholoog uitzoeken voor de kinderen. Ik mocht er ook 1 uitzoeken. Uit deze 2 moet er gekozen worden. Voogd heeft ons een ultimatum gesteld hiervoor, 25 november. Maar hex stuurde doodleuk een email naar voogd dat ze haar toestemming voor een psycholoog intrekt.
Ik was dus wel erg benieuwd naar de reactie van de voogd. Ik bedoel, ook de voogden hebben gezegd dat de noodzaak om de kinderen individueel te behandelen hoog is. Niets is minder waar, het principe 2 vechten 2 schuld word weer van stal gehaald. De voogd zegt verbaasd te zijn door de email van hex en vind dat wij de belangen van de kinderen schaden doordat we er niet uitkomen. En dat de maat nu vol is, er zullen geen 2 wekelijkse gesprekken meer volgen en volgende week gaan ze ons vertellen wat ze van ons verwachten.
Ik had deze reactie echt niet zien aankomen. Gaan nu een donderpreek krijgen. Voel me daar totaal niet door aangesproken. Maar ik zit er wel mooi mee. En dus nu ook geen hulp voor de kinderen, wat de voogd zelf ook erg belangrijk vond. Waar heeft het zin om m'n beklag te doen over de werkwijze van jeugdbescherming West, en heeft het überhaupt wel zin of gaat dat averechts voor me werken?
greetje
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 jan 2013, 08:53

Re: Kinderen uit de knel

Bericht door greetje »

Wij hebben als ouders ook 'kinderen uit de knel' moeten volgen na OTS. Jeugdbescherming eiste dit te volgen. Nuttig maar moeder ging daarna gewoon door met gepest. Nu is de situatie zo dat mijn zoontje heftig wordt gemanipuleerd en niet meer naar vader wil komen. Hij (10) moet van haar zelf beslissen waar hij heen gaat. Hij zit enorm in de knel en het programma (kind/knel) heeft niets opgebracht. Ik wil ik OTS opnieuw vragen om de omgangsregeling door moeder te doen naleven.
Plaats reactie